Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos käyt suihkussa illalla ja laitat dödöä, niin miten toimit aamulla?

Vierailija
05.10.2023 |

Itsellä alkavat jo päivän mittaan kainalot haista, jos vaan aamulla vedän paidan päälle ilman dödön lisäystä tai uutta pesua.
t. haisuli joka käy iltaisin suihkussa

Kommentit (127)

Vierailija
81/127 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sottaiset cis-naiset. Tottakai pitää peseytyä kunnolla aamulla.

Käyttekä te siis duunissa, asioilla ja opiskelemassa peseytymättä? Ihan siis uteliaisuuttani kyselen.

Pesen kyllä ne kainalot, kädet, hampaat ja jalat aamuisin vaikka kävisinkin suihkussa illalla. En vaan näe tarvetta pestä tukkaa enää aamulla kun se nyt ei yhdessä yössä likaannu mihinkään. Sänky, yövaatteet ym. pysyy hygieenisenä kun nukkuu puhtaana.

Miksi koet tärkeämpänä olla puhdas sängyssä, etkä ihmisten ilmoilla? Sama se on miten kotona ja yöllä haisee.

Hän ei varmaankaan haise, kun hän herää aamulla. Ehkä hän nukkuu sängyssä ja vaihtaa lakanansa säännöllisesti eikä esim. pyöri roskissa koko yötä?

Kaikki haisee aamulla. Ummehtuneelle. Ja hikiselle. Kuka enemmän kuka vähemmän mutta joka tapauksessa.

Ei haise.

Kyllä haiset. Sulla on tosi huono hajuaisti jos et haista.

Olin vähän aikaa sitten kaveriporukan kanssa viikonlopun mökillä. Illalla saunottiin. Aamulla ei kukaan käynyt suihkussa, mutta kukaan ei haissut ummehtuneelta tai hikiseltä, kun annettiin aamuhalaukset ja istuttiin aamiaispöytään. Myöskään kukaan perheenjäsenistäni ei haise aamulla ummehtuneelta tai hikiseltä.

Vierailija
82/127 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkät kainalot voi aamulla pesaista uudelleen lavuaarin päällä, tarvittaessa saippuallakin. Ja lisätä dödöä.

Vähän riippuu vuodenajasta, lämpötilasta ja jostain mystisestä vaihtelusta omassa biologiassani, että tarvitseeko mun tehdä näin. Välillä teen, välillä en.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/127 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuisin yleensä herään.

Vierailija
84/127 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttekä te siis duunissa, asioilla ja opiskelemassa peseytymättä? Ihan siis uteliaisuuttani kyselen.

Miksi ihmeessä kävisin aamulla suihkussa kun menen navettaan töihin?

Vierailija
85/127 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn suihkussa aamuin illoin. Suihku vie 4 minuuttia, toki pidempään jos pesen hiukset. Dödöä vain aamulla

Vierailija
86/127 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mistä tietää, että on tullut keski-ikään? Pesee hiukset juhlien jälkeen eikä ennen juhlia." Pätee täysin tämän ketjun hygieniakäsityksiin, kun päivä aloitetaan pesemättä ja yöksi peseydytään. Käsittämätöntä.

Yöksi peseydytään oman hygienian vuoksi, aamulla sen vuoksi että mietitään mitä muut ajattelee. :)

Oikeastihan sillä ei ole mitään väliä, koska ei kukaan yön aikana niin paljoa likaannu että suihkuun pitäisi mennä uudestaan.

t. n27

No ei varmaan mutta mun pitää ainakin aamuisin kastella hiukset vaikken pesisikään niitä, koska ne on takaraivolta jakauksella. Käyn siis aamulla suihkussa. Joka toinen aamu pesen hiukset, joka toinen aamu vain kastelen. 

En oikein ymmärrä, että aamulla pestään lavuaarissa kainalot ja joku pesi erikseen jalatkin. Eikö ole paljon helpompaa mennä kokonaan siihen suihkun alle (ei tarvi kastella päätä eikä pestä hiuksia silti). 

Vierailija
87/127 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mistä tietää, että on tullut keski-ikään? Pesee hiukset juhlien jälkeen eikä ennen juhlia." Pätee täysin tämän ketjun hygieniakäsityksiin, kun päivä aloitetaan pesemättä ja yöksi peseydytään. Käsittämätöntä.

Yöksi peseydytään oman hygienian vuoksi, aamulla sen vuoksi että mietitään mitä muut ajattelee. :)

Oikeastihan sillä ei ole mitään väliä, koska ei kukaan yön aikana niin paljoa likaannu että suihkuun pitäisi mennä uudestaan.

t. n27

Jep. Ellei nyt ihan hirveästi hikoa yöllä. Minä käyn aamulla suihkussa vain tosi harvoin, koska sitten joutuisi lähtemään märällä tukalla liikkeelle. On pitkät ja paksut hiukset. Jos on kovasti hionnut yöllä niin sitä voi pikasuihkun ottaa, mutta harvoin tarvitsee, riittää että pesee kasvot ja kainalot. Antiperspiranttina käytän Triple drytä, jonka laitan ohjeiden mukaan illalla. Paitsi jos olen just sheivannut kainalot niin sitten vasta aamulla. En haise pahalle ja olen aina siistinä liikkeellä.

Ootko kuullut hiustenkuivaajasta ikinä?

Vierailija
88/127 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesen kyllä ne kainalot, kädet, hampaat ja jalat aamuisin vaikka kävisinkin suihkussa illalla. En vaan näe tarvetta pestä tukkaa enää aamulla kun se nyt ei yhdessä yössä likaannu mihinkään. Sänky, yövaatteet ym. pysyy hygieenisenä kun nukkuu puhtaana.

Miksi koet tärkeämpänä olla puhdas sängyssä, etkä ihmisten ilmoilla? Sama se on miten kotona ja yöllä haisee.

Hän ei varmaankaan haise, kun hän herää aamulla. Ehkä hän nukkuu sängyssä ja vaihtaa lakanansa säännöllisesti eikä esim. pyöri roskissa koko yötä?

Kaikki haisee aamulla. Ummehtuneelle. Ja hikiselle. Kuka enemmän kuka vähemmän mutta joka tapauksessa.

Ei haise.

Kyllä haiset. Sulla on tosi huono hajuaisti jos et haista.

Olin vähän aikaa sitten kaveriporukan kanssa viikonlopun mökillä. Illalla saunottiin. Aamulla ei kukaan käynyt suihkussa, mutta kukaan ei haissut ummehtuneelta tai hikiseltä, kun annettiin aamuhalaukset ja istuttiin aamiaispöytään. Myöskään kukaan perheenjäsenistäni ei haise aamulla ummehtuneelta tai hikiseltä.

Sulla on hajuaistissa vikaa selvästi. Sääli kanssaeläjiä.

Vierailija
89/127 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä koskaan deodoranttia. En edes omista sellaista. Sen jälkeen kun aloin juomaan enemmän vettä, niin hajut lähti. Ne huuhtoutuu virtsan mukana pois. Jos juo vähän nestettä, niin irti lähtevä neste on tiivistettyä ja kitkerän hajuista kuonaa. Deodorantti on ideana vastenmielinen. Se tukkii ihohuokoset ja sisältää alumiinia ja muita myrkyllisiä aineita. Sitten ihmetellään miksi ihmisillä on alzheimeriä niin paljon.

Käyn iltaisin suihkussa jos olen käynyt salilla tai muuten hikoillut. Yön hikoilen aina ihan tosi paljon, joten käyn suihkussa aamulla pikaisesti. Pesen kainalot ja alapään karvoituksen saippualla, mutta en muualta ja hiuksia en kastele enkä pese. Hiukset pesen kerran tai pari viikossa kun käyn saunassa. Pidän niitä aina kiinni, joten se ja sama kuinka usein pesen niitä, kun ei ne edes rasvoitu. Aamusuihku on tosi pikainen, 2 minuuttia max. En jaksa notkua siellä kauaa, ellei ole tosi kylmä. Syksyisin viima menee luihin, joten tulee oltua suihkussa pidempään, ehkä 5 min. Pidän yhtä paitaa vain kerran ja sitten pesen tai pakastan sen. Näin ei bakteerikanta ala kasvamaan ja haisemaan.

Jotkut ihmiset ei haise vaikka kuinka väitätte vastaan. Mulla on ollut lukuisia miehiä, joten tiedän, että osa haisee hirveän helposti ja pahalle (parempi hygienia olisi auttanut) yksi oli lähes hajuton aina ja jotkut tuoksuu jumalaiselle, kuten mun nykyinen kumppani.

Vierailija
90/127 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme riidanhaastamista, vttuilua ja tuomitsemista tässäkin ketjussa. Jostain dödön käytöstä, voi hyvää päivää.

Vierailija
91/127 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä koskaan deodoranttia. En edes omista sellaista. Sen jälkeen kun aloin juomaan enemmän vettä, niin hajut lähti. Ne huuhtoutuu virtsan mukana pois. Jos juo vähän nestettä, niin irti lähtevä neste on tiivistettyä ja kitkerän hajuista kuonaa. Deodorantti on ideana vastenmielinen. Se tukkii ihohuokoset ja sisältää alumiinia ja muita myrkyllisiä aineita. Sitten ihmetellään miksi ihmisillä on alzheimeriä niin paljon.

Käyn iltaisin suihkussa jos olen käynyt salilla tai muuten hikoillut. Yön hikoilen aina ihan tosi paljon, joten käyn suihkussa aamulla pikaisesti. Pesen kainalot ja alapään karvoituksen saippualla, mutta en muualta ja hiuksia en kastele enkä pese. Hiukset pesen kerran tai pari viikossa kun käyn saunassa. Pidän niitä aina kiinni, joten se ja sama kuinka usein pesen niitä, kun ei ne edes rasvoitu. Aamusuihku on tosi pikainen, 2 minuuttia max. En jaksa notkua siellä kauaa, ellei ole tosi kylmä. Syksyisin viima menee luihin, joten tulee oltua suihkussa pidempään, ehkä 5 min. Pidän yhtä paitaa vain kerran ja sitten pesen tai pakastan sen. Näin ei bakteerikanta ala kasvamaan ja haisemaan.

Jotkut ihmiset ei haise vaikka kuinka väitätte vastaan. Mulla on ollut lukuisia miehiä, joten tiedän, että osa haisee hirveän helposti ja pahalle (parempi hygienia olisi auttanut) yksi oli lähes hajuton aina ja jotkut tuoksuu jumalaiselle, kuten mun nykyinen kumppani.

Deodorantti ei sisällä alumiinia.

Vierailija
92/127 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saamani ohjeen mukaan, jos haluaa deodorantin oikeasti toimivan, se pitää laittaa puhtaalle iholle, eli heti suihkun jälkeen kun iho on kuivunut. Käy suihkussa sitten aamulla tai illalla.

Vierailija
93/127 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alumiinia käytetään deodoranteissa siksi, että se muodostaa hikirauhasten pinnalle hikoilua ehkäisevän kerroksen, jonka vuoksi hikeä ei enää erity. Kuivilla kainaloilla on kuitenkin hintansa: hikirauhasten normaalin toiminnan estäminen vaikuttaa haitallisesti lämmönsäätelyjärjestelmään ja kuona-aineiden poistumiseen.

Vierailija
94/127 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne vain sisältää.

Vierailija
95/127 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antiperspirantit sisältää. Niitä useimmat käyttääkin. 

Vierailija
96/127 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa Triple Drytä. Se toimii nimenomaan parhaiten, kun sitä laittaa illalla ennen nukkumaanmenoa, eipä seuraavan päivänä haise hiki ollenkaan eikä kainalot hikoile.Triple Dryt ovat olleet ainoa käytössä oleva dödö minulla jo ainakin 5 vuotta ja harrastan tavoitteellisesti jalkapalloa, joten odotan dödöltä paljon.

Triple dryn kanssa ei tarvi kainaloita lähteä aamuisin pesemään ollenkaan.

Se on aika kova myrkky. Nuudia tarvii laittaa vaan kerran viikossa.

Se vasta myrkyltä kuulostaa, jos viikon pitää hajutta. Miten tuo toimii? 

Vierailija
97/127 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alumiinia käytetään deodoranteissa siksi, että se muodostaa hikirauhasten pinnalle hikoilua ehkäisevän kerroksen, jonka vuoksi hikeä ei enää erity. Kuivilla kainaloilla on kuitenkin hintansa: hikirauhasten normaalin toiminnan estäminen vaikuttaa haitallisesti lämmönsäätelyjärjestelmään ja kuona-aineiden poistumiseen.

Ne ovat antiperspirantteja. Deodorantti on eri tuote vaikka käyttökohde on sama.

Vierailija
98/127 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn suihkussa aamulla ja laitan dödöä. Ei haise hiki.

Iltasuihku on ihan turha. Riittää, että kasvot ja hampaat pesee.

No ehkä jos ei urheile tai muuten mitään hikoiluttavaa harrasta päivällä, niin iltasuihku voikin olla turha. Joillekin nukkuminen kai kovin urheilusuoritus..

Minä ainakin käyn suihkussa heti sen urheilusuorituksen jälkeen, enkä ole iltaan asti hikisenä.

No sitten kai iltasuihku onkin turha, jos olet käynyt suihkussa jo klo 18? Haloo nyt. Sehän on jo se iltasuihku. Omasta mielestäni aamusuihku on turha, jos on käynyt illalla suihkussa. Paitsi toki helteellä voi raikastus aamulla olla paikallaan. 

No tuo on toki sama asia kuin iltasuihku, mutta jos olen esim. viikonloppuna urheillut keskipäivällä ja käynyt sen jälkeen suihkussa, niin en mene uudestaan suihkuun illalla.

Eli käyt aamulla ennen urheilua suihkussa ja klo 12 uudestaan kun olet urheillut? 

Jos olen ensimmäisenä aamulla lähdössä urheilemaan, niin en tietenkään käy ensin suihkussa. Mutta jos lähden töihin, kaupungille, kaverin luo tms., niin sitten käyn aamulla suihkussa. Jos taas urheilen illalla ja käyn sen jälkeen suihkussa, niin en välttämättä mene aamulla taas suihkuun. Eikö sinusta siis elämässä ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin käydä suihkussa AINA illalla tai AINA aamulla?

Tietysti. Pointti on että useimmiten suihku kerran päivässä riittää. Juhliin lähdöt tms erikseen. 

Vierailija
99/127 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko lavuaarista kuullut koskaan? :P

Itse käyn illalla suihkussa (ja laitan dödöä), mutta pesen aamulla kainalot uudestaan ja laitan dödöä. En minäkään hirveästi normioloissa hikoile, mutta ei nuo kainalot siltikään pysy koko vuorokautta muuten tuoksuttomina. Nämä on oikeasti tosi yksilöllisiä.

Vierailija
100/127 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota en ymmärrä, että laitetaan illalla suihkun jälkeen dödöä? Yöksi dödöä, ihan outoa.

Aamulla pesen lavuaarilla kainalot ja en laita dödöä vaan soodaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä