Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mökille pysyvästi muuttaminen

Vierailija
04.10.2023 |

Onko näin tehneitä? Miksi muutitte mökille ja millainen projekti oli? Oliko arki sellaista kun kuvittelittekin vai onko kaduttanut?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki mökit ole rekisteröity vapaa-ajan asunnoiksi. Ne ei ole synonyymejä.

Ei tietenkään. Mutta onko rantatontille rakennettu omakotitalo mökki?

Riippuu ihan kaavoituksesta ja tontin koosta.

Meillä on isohko metsätila ja rakennukset rannalla kaavan mukaisesti.

Jos muuttaisimme sinne kokonaan, niin emme kyselisi mitään lupia.

Vierailija
42/45 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kesähuvilan huonekorkeus on alle 256 cm, niin sitä ei voinut muuttaa vakituiseksi asunnoksi. Useimmat kunnat antavat silti luvan kesähuvilan muuttamiseksi vakituiseksi asunnoksi, kun sillä saadaan kuntaan lisää veronmaksajia.

Minun mummonmökissä missä asun vakituisesti on huonekorkeus 220cm. Kai sitä sitten on häätö edessä.

Sama 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki mökit ole rekisteröity vapaa-ajan asunnoiksi. Ne ei ole synonyymejä.

Ei tietenkään. Mutta onko rantatontille rakennettu omakotitalo mökki?

Riippuu ihan kaavoituksesta ja tontin koosta.

Meillä on isohko metsätila ja rakennukset rannalla kaavan mukaisesti.

Jos muuttaisimme sinne kokonaan, niin emme kyselisi mitään lupia.

"Mökki" ei ole mikään virallinen nimitys. Riippuu siis ihan omistajasta pitääkö kiinteistöään mökkinä vai ei.

Jollekin "mökki" on kerrostalokaksio, jollekin asuntovaunu. Suurimmalle osalle se on kiinteistö mutta missä ja millainen, se ei mökki-sanaa määrittele.

Vierailija
44/45 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en omista mökiä.Asun vuokralla pieni kämppä.Mutta olen kuullut.Tarua vai totta? Esim. Espoo ,Helsinki. Oma  veaton pieni yksiö kerrostalossa.Siellä kirjoilla. Eläkeläisenä sitten kirjoilla olevan paikan terveyspalvelut käytetän,kuin ilmaset rokotukset infulenssa, korona haetaan.Kuin julkisen puolen hammashoto. Todelisuudessa eletän asutaan perikunalta lunastetussa lapsuuskodissa maalla.Mutta sietä ei  kunnan palveluja terveyden hoito oteta Vaan Espoo tai Helsinki osoitehan on omistusasunto alueilla..

Vierailija
45/45 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en omista mökiä.Asun vuokralla pieni kämppä.Mutta olen kuullut.Tarua vai totta? Esim. Espoo ,Helsinki. Oma  veaton pieni yksiö kerrostalossa.Siellä kirjoilla. Eläkeläisenä sitten kirjoilla olevan paikan terveyspalvelut käytetän,kuin ilmaset rokotukset infulenssa, korona haetaan.Kuin julkisen puolen hammashoto. Todelisuudessa eletän asutaan perikunalta lunastetussa lapsuuskodissa maalla.Mutta sietä ei  kunnan palveluja terveyden hoito oteta Vaan Espoo tai Helsinki osoitehan on omistusasunto alueilla..

Sattuu silmiin lukea tuollaista tekstiä. Lakkaa kirjoittamasta, kun et vaan osaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän