Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

käytettyjen rattaiden hinnoista...

27.12.2006 |

Jos brio ponyt saa uutena tarjouksesta pikaisella nettihaulla katsottuna 129 eurolla ja brio race maksaa uutena tarjouksessa 199 euroa, niin paljonko pidätte kohtuullisena pyyntönä käytetyistä vastaavista rattaista?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myynyt meiltä vanhaksi jääneet kärryt noin 1/3 hinnalla, kunnosta riippuen.

Rattaita / vaunuja ostaessa olen etsiskellyt käytettyjä mutta olemme lopulta päätyneet lähes aina ostamaan uudet kaupasta, koska tarjous mallin ja käytettynä tarjolla olevien hintaero on ollut loppujen lopuksi todella pieni ja uusiin kaupasta ostettuihin rattaisiin saa sen takuunkin.

Vierailija
2/15 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyinkin juuri siksi, koska uusien ja käytettyjen rattaiden hintapyyntöjen ero tuntuu aika pieneltä ja uusiin saa kuitenkin takuun...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin ovat menneet kaupaksi eli ilmeisesti on hinta ollut kohdallaan.

Vierailija
4/15 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myin viikko sitten täysin uutta vastaavat ja kaksi kuukautta vanhat Brio Racet hintaan 160¿. Maksoimme niistä itse ostettaessa 240¿ ja käyttöä ei ollutkaan kuin pari kertaa, joten mielestäni hinta oli kohdallaan. Takuutakin jäljellä melkein kaksi vuotta=)

Vierailija
5/15 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta riippuu niin kunnosta, ja monissa takuu on vielä voimassa. Itse ostin Teutonian Timmyt, joissa takuuta oli vielä melkein vuosi jäljellä 120 eurolla eli alle puoleen hintaan. Tein tosi hyvät kaupat.

Itse olen myynyt noin puolella ostohinnasta, vanhempia noin kolmasosalla.

Vierailija
6/15 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen pannut merkille, että rattaita myydään tosi vähän käytettynä, usein ihan pari kk käytetty ja sit myydään jo pois... no se nyt on jokaisen oma asia. Mutta se mikä näissä ilmoituksissa mättää, on että sanotaan että takuuta jäljellä vielä sen ja sen verran! TAKUU KOSKEE VAIN ALKUPERÄISTÄ OSTAJAA. Jos ostan vauvan kirpparin kautta rattaat ja niihin tulee vikaa myyjäliike ei ole enää vastuullinen korjaamaan tai korvaamaan vikaa. Ellei vika ole jokin virhe jonka korjaavat tai korvaavat tehtaalta!

Näin on minulle sanottu eräissäkin vaunuliikkeissä kun olen asiaa tiedustellut!

Vierailija
7/15 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takuu vaatii yleensä takuutodistuksen, jolla osoitetaan takuun voimassaolo. Jotkut valmistajat rajaavat takuun vain ensimmäiseen omistajaan, kuten jo aikaisemmin todettiin. Jotkut valmistajat antavat tuotekohtaisen takuun, joka ei ole riippuvainen omistajasta.

Lisäksi voi olla erilaisia takuurajauksia. Takuuhan on vapaaehtoinen lisäetu myyjältä tai valmistajalta. Se ei ole pakollinen. Jos ostaa käytetyn tuotteen kannattaa vaatia myyjältä tuo takuutodistus, josta selviää onko takuu voimassa vai ei. Usein takuu vaatii myös takuun rekisteröimistä, ja takuukortin osan lähettämistä valmistajalle.

Takuu ei ole mikään aina automaattisesti voimassa oleva asia ja takuu ei kata yleensä muuta kuin valmistus ja materiaaliviat. Ei kulumista tai rikkoutumista, jos se ei ole valmistajasta johtuvaa.

Tästä on monilla ihmisillä aivan väärä käsitys. Kuluttajansuojalaki ja tuotevastuulaki ovat taas eri asioita kuin takuu ja niihin kannattaisi monen perehtyä. Kuluttaja-asiamiehen toimenkuvaan taas ei kuulu lainkaan tuotteiden rikkoutumiset tai takuut.

Vierailija
8/15 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä takuu on lastenrattaissa tuotekohtainen. Voihan sitä ennen käytetyn ostamista ottaa selville millä merkillä on tuotekohtainen takuu ja sitten etsiä niitä merkkejä. Minusta ainakin meillä Emmaljungan ja Brion rattaissa on ollut takuutodistuksena vain ostokuitti. Aina eivät olekysyneet sitäkään huoltoon viedessä, tarkistaneet vain rungon numerot ja vuosiluvun.

Minä olen myynyt suunnilleen siihen hintaan aina rattaita ja vaunuja, millä muutkin myyvät. Eli netistä käynyt läpi millä hinnoilla mennyt mikäkin malli kaupaksi ja sen mukaan pyytänyt. Kaikki tähän mennessä on menneet hyvin.

Vierailija
9/15 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta on saatava myyjältä joko takuukuitti tai ostokuitti. Meillä sellainen on saatu eikä siinä edes lue mitään nimeä. Joten miten liike mahtaa tietää, kuka se ensimmäinen omistaja edes on? Jos siis takuu on rajattu ensimmäiseen omistajaan.

Vierailija
10/15 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on käytettyinä hankitut yhdistelmät, joissa takuu oli vielä voimassa, ja pieni korjausta vaativa vika ilmeni rattaissa.

Sain edelliseltä omistajalta ostokuitit, ja soitin liikkeeseen josta rattaat oli hankittu, ja kerroin viasta.

Ei halunnut edes mun tuovan rattaita näytille, vaan uskoi kertomani, ja lähetti kuitin, jota vastaan kävin itse korjauttamassa (liikkeen laskuun) rattaat :) Ei kysellyt mitään, monesko omistaja olen, tms.

Hyvää palvelua! :)

Ja voinen tässäkin kehaista: paljon parjattu ja valitettu Vauvatalo Johanna (Vantaalla) oli kyseessä, ja mä olen AINA saanut sieltä hyvää ja ystävällistä palvelua, niin tälläkin kerralla :)

Vierailija
11/15 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä kassakuitti ei riita-asioissa tietenkään ole takuun todisteena, vaikka myyjä niin sanoisikin. Tuntuu tyhmältä, että jotkut liikkeet väittävät kuitissa olevan merkinnän takuusta olevan riittävä. Takuuehdot kannattaa vaatia kirjallisina ja erillinen takuutodistus, jossa on takuun ehdot. Sellaisen antavat kaikki vakavasti otettavat valmistajat tai myyjät. Kassakuittihan ei velvoita valmistajaa mihinkään ja suullista takuuta on vaikea toteennnäyttää, jos tulee riitatilanne. Jotkut liikket eivät vaadi muuta kuin kassakuitin ja niitä sitten huijataankin. Takuu on vain sana, jos sitä ei ole tarkemmin määritelty ja myyjä voi aina todeta, että joku vika ei kuulu takuun piiriin. Näytä sitten, mitä ostaja ja myyjä ovat sanalla takuu tarkoittaneet. Toisaalta monilla kuluttajilla näyttää olevan käsitys, että sana takuu tarkoittaa kaikkien rikottujen tavaroiden korjaamista tai korvaamista. Sitähän se ei ole.

Itse isohkon liikkeen asiakaspalveluvastaavana joudun näiden kanssa vääntämään ja meillä takuutodistus kuuluu asiaan.

Vierailija
12/15 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myimme aikanaan auton turvakaukalon, jossa oli takuuta jäljellä. Annoimme kuitista kopion ostajalle ja sovimme auttavamme, jos kaukalossa ilmenee vikaa. Ei ilmennyt, mutta kyllähän alkuperäinen ostaja voi aina auttaa...

Mutta alkuperäiseen aiheeseen... Länsiväylässä oli ilmoitus, että Vauvatalo Johanna myy brio pony-rattaita 119 eurolla. Taidan sitten kallistua ostamaan uudet, kun ei kohtuuhintaisia käytettyjä ole osunut kohdalle.

Vierailija
13/15 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hintaan 100EUR. OVH oli 800EUR. Inglesina zippyt myös 3 vuotta vanhat sekä inglesina autoistuimen myin 60EUR. OVH n 600EUR Halvalla menee käytetyt

Vierailija
14/15 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoden vanhat uudenveroiset (= tietty ed. vuoden mallia, mutta kankaat virheettömät ym, kun lapsi ei ollut vielä oppinut kävelemään) Emmaljungan yhdistelmät puoleen hintaan. Molemmat osapuolet olivat tyytyväisiä, joten taisi hinta olla ok.

Kaksostenrattaita kun sitten etsin, niistä pyydettiin paljon enemmän. Alennusta sai vain n.30% (Emmaljungista ainakin), joten päädyttiin lopulta ostamaan taas uudet. Ihan hyvä, koska ovatkin olleet vuosia kovalla käytöllä ja käyttäjiä tulossa lisää...

Vierailija
15/15 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattoman halvalla olet hartanit myynyt.Meillä on vuoden 2005 mallia,tosin ostettu 2004, toplinet.Tosi hyväkuntoiset,kantopussit ja hoitolaukut ym. Ja myyntihinta oli 350e! Ostotarjouksia tuli vielä myynnin jälkeen ja joku lupasi maksaa 420e!!!!!!