Jos vaan lopettaisi uutisten lukemisen ja muuttaisi johonkin erätorppaan?
Alkaa ahdistaa, kun on vaan kurjia uutisia joka päivä :(
Kommentit (39)
Sama täällä. Ei ihme jos nuorisokin on vähän sekaisin.
Lopeta ainakin ip lehtien lukeminen. Kannattaa seurata vain teksti-TV:n jutut.
Sekä lukea paikallislehtiä.
Uutisia en lue enää juuri lainkaan. Olen siirtynyt lukemaan luontoaiheisia lehtiä ja artikkeleja, niis jää yleensä hyvä mieli.
Uutisten lisäksi kyllästyttää some. Facebook-tilin jo poistin, nyt olen luopumassa instagramista. Vaikka seuraan lähinnä harrastuksiini liittyviä tilejä, saan feediini silti liikaa kaikenlaista tyhjänpäiväistä keikistelyä ja mutruhuuliselfieitä. EI KIINNOSTA filtteröidyt kuvat, eikä työkaverin uudet asukokonaisuudet tai jumppatuokiot.
Pidän puhelinta nykyään aina älä häiritse-tilassa, jolloin vain lasteni ja mieheni puhelut tulevat läpi. Muut ilmoitukset jäävät piippailematta ja luen viestejä ja sähköposteja sitten, kun minulle sopii. En todellakaan jaksa olla enää aina tavoitettavissa.
Mökillä olo keskellä ei mitään, ihanassa hiljaisuudessa, paranee joka kerta. En toivo mitään muuta, kuin että ehtisin jatkossa viettää siellä aikaa enemmän ja enemmän. Vaikka siellä on kaikki mukavuudet, on elämä siellä silti aivan erilaista kaiken tietotulvan, melun ja valosaasteen ulottumattomissa.
Miksi sinun pitää sinne erätorppaan muuttaa, jotta lopetat uutisten lukemiset? Lopeta muuten vaan.
Joo suosittelen. Tein niin. Asun mökillä, radiota kuuntelen. Puulämmitteinen, vesi lähteestä. Kova työ mutta mukavaa. N
Vierailija kirjoitti:
Uutisia en lue enää juuri lainkaan. Olen siirtynyt lukemaan luontoaiheisia lehtiä ja artikkeleja, niis jää yleensä hyvä mieli.
Uutisten lisäksi kyllästyttää some. Facebook-tilin jo poistin, nyt olen luopumassa instagramista. Vaikka seuraan lähinnä harrastuksiini liittyviä tilejä, saan feediini silti liikaa kaikenlaista tyhjänpäiväistä keikistelyä ja mutruhuuliselfieitä. EI KIINNOSTA filtteröidyt kuvat, eikä työkaverin uudet asukokonaisuudet tai jumppatuokiot.
Pidän puhelinta nykyään aina älä häiritse-tilassa, jolloin vain lasteni ja mieheni puhelut tulevat läpi. Muut ilmoitukset jäävät piippailematta ja luen viestejä ja sähköposteja sitten, kun minulle sopii. En todellakaan jaksa olla enää aina tavoitettavissa.
Mökillä olo keskellä ei mitään, ihanassa hiljaisuudessa, paranee joka kerta. En toivo mitään muuta, kuin että ehtisin jatkossa viettää siellä aikaa enemmän ja enemmän. Vaikka siellä on kaikki mukavuudet, on elämä siellä silti aivan erilaista kaiken tietotulvan, melun ja valosaasteen ulottumattomissa.
Onko sulla joku burn out?
Samat on aatokset. Jos ja kun tää maailmanmeno vielä tästä menee sairaammaksi niin heitän töllön ja luurin kaivoon. Korpeen muutin jo pari vuotta sitten.
Ei tarvitse muuttaa erätorppaan, vaan lopettaa uutisten seuraamisen. Tilalle voi ottaa jonkin hauskan sarjan tai muuta ajanvietettä. Itselläni sama ahdistus oli jo korona-aikana, mutta kun lopetin niiden draamahakuisten uutisten katsomisen niin helpotti. Mutta totta on, että jos asuisi erätorpassa, niin ei tietäisi mitään pahoista asioista ja voisi elää ihan rauhassa. Eihän tälle kaikelle mitään voi, tosin uutisointi on Suomessa ihan karmeaa. Kaikki ikävä kerrotaan vaikka ei se välttämätöntä olisi, esim. Jossakin vinkuintiassa leviää joku virus, niin siitä kerrotaan kuin se olisi just tulossa rajan yli.
Mä oon lopettanu uutisten kattomisen eikä mulla oo ees telkkaria 7 vuoteen.. Asun Hgissä viikot yötöissä. Vknloput käyn miesystävän luona möksäilemässä.
Ihanaa kun pää ei täyty uutiskuvastosta. Ei se silti tietoisuutta vähennä siitä, että maailmassa ei hyvin mene.
Säilyy kuitenkin jokin pieni tyhjä tila päässä, onnellisuuden siemenelle itää.
Siis miten teillä ahdistaa jotku uutiset noin paljon? Minua ei hetkauta mihinkään päivän uutiset.
Luitko että iltis peloitteli TAAS tulevalla myrskyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla joku burn out?
Hyvä kysymys. Enpä ole osannut sitä ajatella.
Tosin en ymmärtänyt sitä ensimmäiselläkään kerralla kuin vasta sitten, kun olin jo toipumassa. Tavallaan jälkikäteen.
Vierailija kirjoitti:
Joo suosittelen. Tein niin. Asun mökillä, radiota kuuntelen. Puulämmitteinen, vesi lähteestä. Kova työ mutta mukavaa. N
Ihanaa. Tuo on mun goal, mutta menin perhana ylivelkaantumaan omaa tyhmyyttäni Hetki vielä menee tavoitteeseen.
Suomalaiskoteihin halutaan täysi sotilasvarustus aseista lähtien – valtio osallistuisi kustannuksiin
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomalaiskoteihin-halutaan-taysi-so…
Puolet ajasta vietän about näin, metsämökillä. Puolet ajasta kaupungissa (vain pakollinen määrä töitä). Kgissa aina mieliala laskee. Mökillä on hyvä olla. N53
Siis mikä niissä uutisissa on nyt niin kamalaa, että niiden takia pitäisi korpeen muuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Puolet ajasta vietän about näin, metsämökillä. Puolet ajasta kaupungissa (vain pakollinen määrä töitä). Kgissa aina mieliala laskee. Mökillä on hyvä olla. N53
Perjantaina taas tosi korpeen mökille,lähin kylä ja kauppa 40km päässä
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse muuttaa erätorppaan, vaan lopettaa uutisten seuraamisen. Tilalle voi ottaa jonkin hauskan sarjan tai muuta ajanvietettä. Itselläni sama ahdistus oli jo korona-aikana, mutta kun lopetin niiden draamahakuisten uutisten katsomisen niin helpotti. Mutta totta on, että jos asuisi erätorpassa, niin ei tietäisi mitään pahoista asioista ja voisi elää ihan rauhassa. Eihän tälle kaikelle mitään voi, tosin uutisointi on Suomessa ihan karmeaa. Kaikki ikävä kerrotaan vaikka ei se välttämätöntä olisi, esim. Jossakin vinkuintiassa leviää joku virus, niin siitä kerrotaan kuin se olisi just tulossa rajan yli.
Nimenomaan. Suomen uutisointi -ne lööpit- on järkyttävää katastrofihakuisuutta.
Pakollinen someloma tekis mulle ainakin tosi hyvää. Sais ehkä tehtyä erään tärkeän projektin loppuun mitä siirrän koko ajan. 🤦
Olis ihana elää sellaista rauhallista luontoelämää. Vaan toimeentulon vuoksi on oltava ihmistenilmoilla ja käytävä töissä.
Kuulostaa ihanalta