1 vuotiaan kanssa arkea
pukeminen- erittäin tuskaisaa, kiemurtelee ja itkee
hampaiden pesu- ei anna pestä, pitää suun kiinni, kääntyy pois, huutaa
kynsien leikkuu- ei anna leikata, vetää käden pois
syöminen - ei anna syöttää / juottaa, vain sormipaloja itse laittaa suuhun
nukkuminen- herää 5 kertaa yössä karjumaan suoraa huutoa
kieltäminen- ei auta , itkee ei usko ei sanaa
onko kaikkien 1-vuotiaat tällaisia kullannuppuja?
Kommentit (5)
Ei meidän 1-vuotiaalla ole mitään tuollaisia " ongelmia" .
On rauhallinen, eikä kitise " turhaan" . Antaa pukea ja jopa pitää siitä. Uskoo kieltoja usein kiltisti jne.
Onko toi jotain uhmaa vai?
on vasta hieman yli 1 vee kun tää toinen syntyy.. miten me selvitään jos on tollasta
- ei usko ei-sanaa
- tekee tahallaan kiellettyjä asioita vain nähdäkseen kuinka vanhemmat reagoi
- repii isosiskoaan hiuksista
- heittelee pöydältä kaikki tavarat lattialle aina kun vain voi
- antaa nykyään useimmiten jo pukea huutamatta
- joskus antaa myös vähän harjata hampaitaan (useimmiten annan kuitenkin harjan käteen, pureskelkoon sitä, kai siinäkin hampaat puhdistuu edes vähän)
- halaa ja pussailee
ja tutulta toi lista näyttää. Hampaiden pesu ei tosiaankaan onnistunut, kunnes sai alkaa antaa hammastahnaa. Nytkin kyllä aika paljon pureskelee sitä harjaa. Kynsien leikkuun teen yleensä silleen, että laitan puuhatupa-nettisivun (perhekerho) varjotanssikoiran pyörimään ja kun tyttö katselee sitä mun sylissä, se antaa samalla leikata kynnet. Tosi pitkään heitteli kaikki ruoat lattialle, mutta nyt on syksyn mittaan tullut enemmänkin ongelmaksi se, ettei antaisi enää syöttää, vaan on niin isoa tyttöä... Homma sujuu parhaiten, kun annan toisen lusikan tytölle ja toisella lusikalla itse autan. Ja tosi kovapäinen on kun komennetaan; repii hiustupsuja päästään, lyö päätä seinään, huutaa ihan hurjana, heittäytyy jne. Sitten vaan otetaan syliin rauhoittumaan. Toi yöheräily on kaikista rasittavinta, meillä on yleensä 1-3 herätystä yöllä. Aamuyöstä tulee otettua viereen nukkumaan kun ei jaksa paijailla puolta tuntia.
Koitetaan jaksaa!
Ovat ihania lapsia, mutta täyttävät kyllä kaikki nuo kriteerit. Olisi mielestäni epänormaalia, jos eivät olisi tuollaisia. Terveitä lapsia.