UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Nauroin kun Mikko Silvennoisen äänessä oikein kuului, miten hän olisi halunnut jonkun muun (Saran?) voittamaan. Vähän noloa toimittajalle jonka pitäisi olla puolueeton. Jankkasi moneen kertaan, että kukaan ei nyt saanut kovin isoja pisteitä vaikka Win95 sai kyllä reippaasti suurimman yleisöpisteet.
Vierailija kirjoitti:
Nämä Erikat, Sinit ja Sarat haluavat luoda muillekin naisille sitä kuvaa, että itsensä leikkely on välttämättömyys, jotta kehtaa nousta rohkeasti lavalle. Nämä silikoninaiset voisi jo jättää pois, koko itsetunto perustuu muoviin. Olin tyytyväinen voittajaan, pääasia ettei silikoneilla voitettu. Jospa Käärijä osallistuisi taas ensi vuonna kisaan.
Mä taas olen sitä mieltä, että jokainen tehköön ulkonäölleen mitä haluaa. Enkä usko naisten olevan yleisesti ottaen niin tyhmiä, että tuollaiseen lankaan menisivät, vaikka se Erikan, Sinin tai Saran tarkoituksena olisikin (mihin en usko myöskään).
T: Windows95maniä äänestänyt
Vierailija kirjoitti:
Onkohan Yle saanut eilisestä pläjäyksestä kitkerää palautetta, kun Ylen sivuilla toimittaja Vedenpää puhuu joo viisutosikoista! Erikseen mainitaan Wiwibloggs, jonka ig-ssa on kuulemma kommentoitu voittajaa ikävästi. Lisäksi vihjataan, että Sara S lauloi hieman epävireisesti.
Voi olla, että joudun tänä vuonna vähän tekemään etäisyyttä Williamiin. Keskittyköön yksin vihaamaan, en tarvitse kuunnella sitä meidän positiivisesta voittajasta.
Vierailija kirjoitti:
Nämä Erikat, Sinit ja Sarat haluavat luoda muillekin naisille sitä kuvaa, että itsensä leikkely on välttämättömyys, jotta kehtaa nousta rohkeasti lavalle. Nämä silikoninaiset voisi jo jättää pois, koko itsetunto perustuu muoviin. Olin tyytyväinen voittajaan, pääasia ettei silikoneilla voitettu. Jospa Käärijä osallistuisi taas ensi vuonna kisaan.
Samaa mieltä. Tästä voisi laittaa Ylelle palautettakin, että miettisivät vahän millaista naiskuvaa haluavat edistää ja levittää. Käärijä varmasti haluaa vielä itsekin kilpailemaan, on kuin syntynyt viisulavoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En edelleenkään voi ymmärtää miksi Käärijää ei voitu valita toiseen kertaan kisoihin? Nyt kun loreen olisi poissa, Käärijä voittaisi automaattisesti.
Tämä olisi ollu hyvä idea, toimihan se Saara Aallonkin kanssa. Eikös hänkin ollut finaalin kymmenen parhaan joukossa?
Kymmenen parhaan joukossa? Älä viitsi. Saara Aalto oli toiseksi viimeinen. :D
Miksi tuo wikmann työnnetään jokaisen menestyvän artistin kanssa esiintymään?
Vierailija kirjoitti:
Suomen viisuesitys voi mennä uusiksi Yle kommentoi kauhuskenaariota
On vielä epäselvää pysyykö Windows95manin nimi, asu ja esitys sellaisenaan Euroviisuissa vai joudutaanko kaikki laittamaan uusiksi.
Ehei, Windows miehellä on vain yksi sääntö ja se on. Ei sääntöjä. No Rules!
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei kansa ollut niin tyhmää, että olisi lähetetty Loreenin kopio Malmöön.
Mistäpä tiedät? ;D
Nimi, asu ja imagokin ehkä pitää muuttaa kisoihin.
Jos persulogiikka äänestyksissä toimii myös Winukan kohdalla, niin ensin saadaan kansan äänet ja sitten kun ollaan valittu, tehdään täyskäännös ;D
Saadaan vielä farkkugrillimuna lavalle ja Henri huohottamaan pitkissä kynsissä harsopukuun. Winukka ammutaan tykillä katsomoon.
Tästä saadaan vielä show ;D
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos WIndows95 ei ole sallittu nimi, vaikka ko. käyttöjärjestelmästä on patentti kulunut kuulemma (yli 25v vanha tms jossain sanottiin )
Niin mites Win95man tai Winner95man?
Suomi95man parempi. Kalevalalainen sotkan farkkumunakin jo valmiina.
Just näin ja suomenlippu paitaan windowslogon tilalle.
Hyvä idea!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan Yle saanut eilisestä pläjäyksestä kitkerää palautetta, kun Ylen sivuilla toimittaja Vedenpää puhuu joo viisutosikoista! Erikseen mainitaan Wiwibloggs, jonka ig-ssa on kuulemma kommentoitu voittajaa ikävästi. Lisäksi vihjataan, että Sara S lauloi hieman epävireisesti.
Voi olla, että joudun tänä vuonna vähän tekemään etäisyyttä Williamiin. Keskittyköön yksin vihaamaan, en tarvitse kuunnella sitä meidän positiivisesta voittajasta.
Williamin instassa kommentoivat ovat kritisoineet, ei W itse. Tosin hän taisi reaktiovideossa tyrmätä No rulesin viisujen pilkkaamisena ja siinä hän onkin oikeilla jäljillä. W:n antama kritiikki ei tietenkään miellytä yhtä paljon kuin kehumiset.
Katson uusintaa enkä ole ennen huomannutkaan kuinka tuo sian kikkelin muikkeli muistuttaa salkkarien Aamu Korhosta. Olemus muuten söpöstelevä ja iskelmäprinsessa. Näyttää noiden raflaavien kuteidensa kanssa hölmölle. Erika Vikman, joka oikeasti iskelmäprinsessa, klaaraisi tuon tyylin paljon paremmin.
Muistanko oikein, että Wiwibloggsissa Cha Cha Cha oli arviolla 2/5.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas olen sitä mieltä, että jokainen tehköön ulkonäölleen mitä haluaa. Enkä usko naisten olevan yleisesti ottaen niin tyhmiä, että tuollaiseen lankaan menisivät, vaikka se Erikan, Sinin tai Saran tarkoituksena olisikin (mihin en usko myöskään).
Naisten ja varsinkin nuorten tyttöjen ulkonäköpaineet ovat nykyään karmeat. Kun lähes kaikilla naislaulajilla umkssa oli tänä vuonna selvästi silikonit niin tottakai se antaa tietynlaisen viestin. Miksi nimenomaan naisilta vaaditaan itsensä muokkaamista ja leikkelyä, ei miehiltä vaadita.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuo wikmann työnnetään jokaisen menestyvän artistin kanssa esiintymään?
Taitaa itse tunkea. On sen oloinen, että haluaa hakea muista ihmisistä mahdollisimman paljon hyötyä.
Olisi Käärijältä sulaa hulluutta lähteä nyt Euroviisurumbaan. Ura ja suosio parhaimmillaan. Sen lisäksi on jo saanut viisuilta enemmän kuin yksikään artisti voi toivoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Williamin instassa kommentoivat ovat kritisoineet, ei W itse. Tosin hän taisi reaktiovideossa tyrmätä No rulesin viisujen pilkkaamisena ja siinä hän onkin oikeilla jäljillä. W:n antama kritiikki ei tietenkään miellytä yhtä paljon kuin kehumiset.
William saa tänä vuonna minu puolestani haistaa paskan, sen verran nyrpisteli Windowsmiehelle eikä viitsinyt edes kuunnella kappaletta kunnolla. Deba sen sijaan tykkäsi. -eri
Vierailija kirjoitti:
Olisi Käärijältä sulaa hulluutta lähteä nyt Euroviisurumbaan. Ura ja suosio parhaimmillaan. Sen lisäksi on jo saanut viisuilta enemmän kuin yksikään artisti voi toivoa.
Kunpa Käärijä kuitenkin ehtisi antaa Suomen pisteet, tai edes Häärijä! Viisuihin voi mennä Loreen-tyyliin joskus 10 vuoden päästä jos silloin siltä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten ja varsinkin nuorten tyttöjen ulkonäköpaineet ovat nykyään karmeat. Kun lähes kaikilla naislaulajilla umkssa oli tänä vuonna selvästi silikonit n
Tämä. Kertoo jotain järjestäjistäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisukonkarina (seurannut kymmeniä vuosia) tunnen aika hyvin Euroviisujen kulttuuria ja ilmlöitäeskusteluissa heitellään kevyesti voimaballadien, huumoribiisien tai rockbiidien genreistä, mutta menestys tulee muuta kautta. Omaperäisyys ei ole hassu esiintymisasu tai koominen liikehdintä eikä rakkauden jälkeinen uho sanoituksissa ole voimaantumisbiisi. Kyse on paljon hienovarasimmista paloista syntyvästä kokonaisvaikutelmasta.
Käärijän hyvä sijoitus ei ollut yllätys. Siinä yhdistyi monta palaa, jotka ovat trendanneet tällä vuosikymmenellä viisuissa. Oman maan kieli, tyylilajien yhdistely, esiintymisasuissa design (ei hulluttelu) jne. Huumori tuli yleisön tulkinnasta, ei suinkaan biisistä.Nyt valirtiin biisi pinnallisella tulkinnalla, mitä Euroviisut mukamas on tai mikä menestyy. En ole ennustaja, mutta viimeisen 5-7 vuoden aikana arvioni sijoituksesta on heittänyt todella
Lordissa oli ihan samanlaiset voiton merkit. Tiedettiin, että Euroviisuinstituiio oli murroksessa, tarvittiin uusia yleisöjä ja riittävän shokeeraavaa kapinabiisi. Ei Lordin voitto ollut itselleni suurikaan yllätys. Oli aivan selvää että on TOP kuudessa.
Win95 ei ole tällainen suunnankääntäjä, kuten olivat Lordi ja Käärijä. Ysäriin kaipailu ei ole jyskyttävä, ja on jo viilenevä juttu.
Wiwibloggs-porukan löpinöitä kuunnellaan ihan liian tarkalla korvalla! Ne eivät ole mikään jumalan sana, vaan arviot ovat yhtä inhimillisen mielivaltaisia kuin kenellä tahansa muulla musiikinkuuntelijalla. Kun ensimmäisen kerran kuuntelin heidän arvioitaan, innostuin, kun yksi oli pähkähullun ihastunut samaan kappaleeseen kuin minä, eikä se ollut kuitenkaan yleinen reaktio. Seuraavana vuonna sama ei jaksanut kuunnella alkutahteja enempää omaa suosikkiani ja väitti löytäneensä siitä heti maakohtaisia tylsiä piirteitä, jotka eivät pidä paikkaansa. Näissä eri vuosien ehdokkaissa oli sellainen yhtäläisyys, että moni muu innostui juuri niistä kahdesta.