UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Suomen edustajaksi on valittu pelleilymusiikkia ja sen ovat suomalaiset innolla äänestäneet ylivoimaiseen voittoon. Onneksi en sentään lippuja ostanut tapahtumaan. Muualla Euroopassa sen sijaan on keskitytty valitsemaan hyviä laulajia ja esityksiä, kuten Italiassa, Liettuassa ja Latviassa.
Vierailija kirjoitti:
No rulesin eilinen esitys oli oikeasti Keisteri-show, Piispanen oli paikalla pakollisena laulajana.
Totta. Ja Piispasen pitää oikeasti treenata vielä vokaalejaan
Melkein 500 biisinsä kisaan lähettänyttä artistia ei lähetä biisejä enää ensi vuonna, kun jo nyt kuuntelulistoilta pudonnut biisi voittaa.
Tulee oikea uuden musiikin kilpailu.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esityshän saattaa muuttua ihan kokonaan. Itse luopuisin tuosta puolialastomudesta joka näyttää eniten kaikkia risovan.
Estoton suhtautuminen vähäpukeisuuteen on suomalaisten juttu. Pitäisi ehdottomasti sen. Kyllähän moni häpesi paljasta vatsaa ja boleroa etukäteen.
Paidattomuus on eri juttu kuin housuttomuus. Saas nähdä mitä viisut linjaa Espanjan tanssijoiden ja tämän suhteen, jos nää ees haluaa pitää nää elementit. Joku raja niillä on, mutta ainakin chanelin pakarat hyväksyttiin.
Espanjan tanssijoita sentään katselee mielellään.
Niin sä katsot. Itse kyllä katsoin mielelläni Windowsin reisiä ja etukumpua. 👅
Ihanaa, Rietsukin löysi tänä vuonna jotakin kuolattavaa. Mä lämpenen enemmän Henrille, mutta kyllähän toki kimppakin kävisi Winin ja Henrin kanssa.😘
Vierailija kirjoitti:
En uskonut, että Henri on noin hyvä livelaulaja.
Silläkin meni vähän falskisti. Ehkä kunto meinas loppua kun hiihti siellä lavalla.
Linnut junat ja internet pysäyttäkää, ettekste nää, mä oon epävireessäääää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi Jesse Markin jotenkin huvitti jo aluksi tuossa porukassa. Siellä on sliipattua, stailattua ja huulitäytettyä porukkaa vetämässä autotunella, läpällä sun muulla. Ja sitten niiden joukossa on normaali jätkä, lippis päässä ja kädet farkkujen taskussa. Ja vetää vielä hyvän, normaalin kuuloisen biisin. Että miten ihmeessä se on tonne ylipäätään päässyt?
Markinin eilinen live oli samassa hengessä. Hesarissa kritisoitiin, että idea tai punainen lanka puuttui esityksestä.
Tai sitten normaali jätkä vain halusi vetää normaalin esityksen normaalista biisistänsä. Eikä kykkiä lattialla s&m-vaatteissa tai törmäillä koreografioilla kameramiehiin tms.
Minusta hänen live oli hyvä, mutta tanssijat olisi pitänyt jättää pois.
"
Olen syvästi huolissani useiden täällä kirjoittavan kuulosta, kun väittävät että Windows95manin esityksen Henrillä on muka hyvä lauluääni. Ääni on heikko ja korkealla falskikin. Ininää lähinnä muistuttaa. Luokaton suorastaan tällä tasolla. Yläasteen kevätjuhlaesityksen tasolla.
Jos kappaleessa olisi joku oikea feattaaja, tyyliin Pandora tms. voimakasääninen (ja näyttäväkin) ysäri naislaulaja, voisi kappale oikeasti nousta lentoon ja menestyäkin. Tällaisena, tuskin."
Kirjoittaako tää sarkastisesti? Pandorahan veti ihan nuotin vierestä ja pilasi ne vähätkin mahdollisuudet mitkä sillä i lav juu, i lav juu-toistolla oli. No rules ei ole mikään nerokas biisi suinkaan mutta sentään parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkkiskommentteja:
This is awful. While trying to be outrages it comes across as cheap tat. This is going to bomb so badly.
I hope this doesnt set a precedent, its dreadful and too formulaic and forced to be funny. Im still shocked.
Oh no, what is this? Finland no!
Finland 2024: Trying too hard to be funny and completely failing at it
Hienosti poimittu ilmeisesti sinulle sopivimmat kommentit jostain.
Redditin Eurovision-sivulla, missä kaikenlaista viisuihin liittyvää keskustelua käydään kansainvälisesti, on ilmoitus Windows95manin lähtemisestä Suomea edustamaan, live-esityksen taltiointivideon kera, saanut tällä hetkellä yli 1200 tykkäystä ja kommentteja allensa himpun verran vajaa 700 kpl. Vertailun vuoksi, samalla tavalla samassa paikassa ilmoitetut kaksi muuta eilen maitaan edustamaan valittua kalpenevat tä
Redditissä tykkäykset ei toimi ihan samalla tavalla, siellä tykätään nostaakseen aiheen, esim relevantit viisu-uutiset, sivulla ylemmäs. Ei kerro mielipiteistä.
Käärijä on piilomainos kaalimadolle?🐛
Tämä farkkumuna on kevään muotiasu. Paitsi shortsit yltää polveen wink wink
Vierailija kirjoitti:
Linnut junat ja internet pysäyttäkää, ettekste nää, mä oon epävireessäääää
YouTubessa reagoitiin eiliseen umk.hon suomea opiskeleva ulkomaalainen sanoi Sara Siipola paskalla.
Vierailija kirjoitti:
Piispasen ääniala on kapea, laulu menee falsetille nopeasti eikä hänen falsettinsa ole edes kovin hyvä. Mutta hyvä kun kelpaa noinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista nähdä mitä esitykseen laittavat viisuihin. Keisteri on puhunut että haluaa tuottaa iloa ja on vakavissaan roolinsa suhteen, mutta toivon että esitystä hiotaan vähän vähemmän häröön suuntaan. Farkkumuna on hyvä sinänsä.
Henrin lauluääni on niin upea, että jotenkin ne raaditkin pitäisi pysäyttää sitä kuuntelemaan. Lisäksi laulussa on hieno sanoma:
Is there something wrong with the way I look?
Is there something wrong with who I am?
If I'm not alright, tell me why do I
Feel so beautiful tonight?Ei hitto, on muuten hieno laini. Voin kuvitella ton tatuoituna jonkun linnakundin selkään.
Samaa mieltä että upea lyriikka, mutta itselleni tulee mieleen
Tuo on hauska juttu viisuviikollakin kerrottavaksi haastiksissa että tässä on kaveri joka ei edes halunnut koko kilpailuun mutta "pakotettiin". Kannattaa tietysti hyödyntää. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silläkin meni vähän falskisti. Ehkä kunto meinas loppua kun hiihti siellä lavalla.
Joo sehän siinä näytti olevan ja luulen että ekassa vedossa myös enemmän jännitystä mikä hengästyttää. Toinen meni aika mallikkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Suomen edustajaksi on valittu pelleilymusiikkia ja sen ovat suomalaiset innolla äänestäneet ylivoimaiseen voittoon. Onneksi en sentään lippuja ostanut tapahtumaan. Muualla Euroopassa sen sijaan on keskitytty valitsemaan hyviä laulajia ja esityksiä, kuten Italiassa, Liettuassa ja Latviassa.
Levy-yhtiöt valitsee esiintyjät niin tässä on tulos. Ei tuossa kilpailussa ole laulutaidolla mitään tekemistä.
Olette te kyllä uskomattomia. Ensin Käärijä kokee vääryyttä viisuissa, koska raatiäänet jyräsi yleisöäänet. Ja nyt sitten itketään, että yleisö äänesti väärin, koska raadit oli toista mieltä.
Olen surullinen ainoastaan siitä, ettei Annalisa tullut valituksi Italiassa.
Onneksi sitä toiseksi tullutta paska biisiä ei valittu.
Olipa "show".... , käärijän ja Vikmanin uusi Ruoska oli illan paras biisi, Pilvi Hämäläinen lauloi paremmin nuotilleen kuin puolet kisaajista. Katri-Helena oli illan legenda. Niin, ja nolo pelleilybiisi voitti, ja finaalin ei tuolla tietenkään ole mitään mahdollisuuksia.