Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2024 OFFICIAL

Vierailija
03.10.2023 |

UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (20622)

Vierailija
9901/20622 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

The Rasmus meemi liitettiin It leffaan.

Käärijä meemi liitettiin Hohtoon.

Mikä on W95M:n meemi? Critters -Nakertajat?

UHF - Weird Al Yankovic

-winner-

Vierailija
9902/20622 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite oisin toivonut Saralle voittoa, mutta huumorin kautta mennään, enkä ole asiasta paskana :)

Veikkaan että Sara ois saanut yleisöääniä paljon paremmin jos live-esitys olisi ollut paremmin rakennettu.

Kuvaus  ja kattaus esitykseen oli huono.

Ja etenkin ylisliipattu öljyinen stylaus oli minusta kamala. Jos Sara olisi vetänyt biisin vaikka enempi tällä tyylillä, niin ois ollut much better

https://www.youtube.com/shorts/HLbnsyHseb8

En ollut UMK:sta innostunut tänä vuonna, mutta pidin Siipolan voittoa lähes selvänä. Live ei kuitenkaan ollut onnistunut ja stailauksessa mentiin metsään. Jos pitää genrestä, tätä paremmin tehtynä mahtuu Kaukasiassa kaksitoista tusinaan. Eiköhän nähdä tänäkin vuonna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9903/20622 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käärijän viime vuoden voitto sai teinitkin seuraamaan Umk:ta ja tässä tulos!

Hienoa mikäli nuoriso on äänestänyt tuon biisin jatkoon. Kansakunnalla on toivoa. 

Vierailija
9904/20622 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kyllä miten ulkomaalaisilta ei tuu yhtään tota Loreenin kopio-kommenttia, ehkä koska beige on niin yleinen väri viisuiltapuvuissa? Laulu oli epätäydellistä mutta uskon että suomi on muutenkin balladeille niin allergisia että vertaavat kaikkia toisiinsa.

Vierailija
9905/20622 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä kyllä miten ulkomaalaisilta ei tuu yhtään tota Loreenin kopio-kommenttia, ehkä koska beige on niin yleinen väri viisuiltapuvuissa? Laulu oli epätäydellistä mutta uskon että suomi on muutenkin balladeille niin allergisia että vertaavat kaikkia toisiinsa.

Ei ole yhtään jännää

Vierailija
9906/20622 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomi on naurunaihe

Vierailija
9907/20622 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää raadit:

Itä-euroopasta tuli tietty ääniä siipolan jollottajalle ja sian kikkelin rokin rämistelylle kun oli vähän nahkaa päällä.

Ruotsi äänesti ilman muuta ei-valkoista.

Britannia enkuksi esitettyä. 

Vierailija
9908/20622 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Windows95man oli mun suosikki. Laulu sujui ja biisi tarttuva. Siipolan paskana oli jollain tapaa ankea ja nurkkakuntainen. Paljon tapahtuu maailmassa eikä sitä tarvitse pysäyttää, jos nyt sulle tai mulle ero tulee. Ei sopinut tähän aikaan Euroviisuihin. Ei me kaikki olla terapian tarpeessa. :D 

Vierailija
9909/20622 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Windowsin biisi muistutti ihan Portion Boysin Samaa taivasta katsotaan, vai mikä olikaan tässä taannoin samassa kisassa. Esitys sinänsä ihan ok mutta ysäri alkaa olla jo kulunut loppuun.

Tästä yritetään saada uutta Käärijää vaikka sama temppu ei toimi kuin yhden kerran. Toki viisumenestykseen vaikuttaa aina muutkin asiat, esimerkiksi politiikka. 

Niin minunkin mielestä. Ysäri ei ole kulunut loppuun onhan se keikoillakin koettu ja PB tavallaan raivasi tien Winmiehen voitolle. Viime vuonna PB sai niin paljon kuraa niskaan ettei varmaankaan moni edes uskaltanut äänestää heitä. Niin tai näin, kaikille kävi hyvin.

Vierailija
9910/20622 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esityshän saattaa muuttua ihan kokonaan. Itse luopuisin tuosta puolialastomudesta joka näyttää eniten kaikkia risovan. 

Estoton suhtautuminen vähäpukeisuuteen on suomalaisten juttu. Pitäisi ehdottomasti sen. Kyllähän moni häpesi paljasta vatsaa ja boleroa etukäteen. 

Paidattomuus on eri juttu kuin housuttomuus. Saas nähdä mitä viisut linjaa Espanjan tanssijoiden ja tämän suhteen, jos nää ees haluaa pitää nää elementit. Joku raja niillä on, mutta ainakin chanelin pakarat hyväksyttiin. 

Eli meinaatko että Pilvin esiintymisasulla viisuihin menevä sensuroitaisin, kun housut puuttui? 

Vierailija
9911/20622 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän säälittää windowsmies jos se kattoo tulevia reaktiovideoita, fanaattiset viisuilijat on aika armottomia ja se vaikuttaa vilpittömältä ja hommaansa uskovalta. Toivottavasti näkee positiivisiakin reaktioita varsinkin ns normikatsojilta. 

Vierailija
9912/20622 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastustan ehdottomasti tätä päätöstä

Vierailija
9913/20622 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Windows95man oli mun suosikki. Laulu sujui ja biisi tarttuva. Siipolan paskana oli jollain tapaa ankea ja nurkkakuntainen. Paljon tapahtuu maailmassa eikä sitä tarvitse pysäyttää, jos nyt sulle tai mulle ero tulee. Ei sopinut tähän aikaan Euroviisuihin. Ei me kaikki olla terapian tarpeessa. :D 

Koko biisihän kertoi "minä minä" aseteesta. Kun minulla menee huonosti, koko maailman pitää pysähtyä. Miten itsekeskeinen voi olla? Tämän takia oletin tuon olevan sarkasmia tai kritiikiiä nyky-yhteiskuntaa kohtaan, mutta läppä asenne ei tullut tarpeeksi ilmi. 

Vierailija
9914/20622 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo tällaisten esitysten ja biisien takia tuomariäänet on pidettävä ehdottomasti Euroviisuissa.

Yksi syy siihen, että Euroviisuissa luovuttiin melkein kymmenen vuotta kestäneestä teleäänikaudesta oli se, että kisasta uhkasi tulla friikkisirkus. 

Tänä vuonna UMK:n 75 % teleäänipainotus osui omaan nilkkaan. Nyt todellakin toivoi, että jurypisteillä olisi ollut isompi painoarvo.

Vierailija
9915/20622 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia ettei teennäinen Siipola voittanut. Terapia, terapia, käyn terapiassa, itken päivittäin, tämä on minulle kunnia, olenko oikeasti täällä, en voi uskoa -Siipola.

Vierailija
9916/20622 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esityshän saattaa muuttua ihan kokonaan. Itse luopuisin tuosta puolialastomudesta joka näyttää eniten kaikkia risovan. 

Estoton suhtautuminen vähäpukeisuuteen on suomalaisten juttu. Pitäisi ehdottomasti sen. Kyllähän moni häpesi paljasta vatsaa ja boleroa etukäteen. 

Paidattomuus on eri juttu kuin housuttomuus. Saas nähdä mitä viisut linjaa Espanjan tanssijoiden ja tämän suhteen, jos nää ees haluaa pitää nää elementit. Joku raja niillä on, mutta ainakin chanelin pakarat hyväksyttiin. 

Eli meinaatko että Pilvin esiintymisasulla viisuihin menevä sensuroitaisin, kun housut puuttui? 

Se raja on vähän häilyvä, esim paljaita pakaroita on näkynyt mutta pelkät alusvaatteet on käsittääkseni kielletty, voin muistaa väärin. Ehkä se voi laittaa jotkut bokserit muttei speedoja. 

Vierailija
9917/20622 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käärijän viime vuoden voitto sai teinitkin seuraamaan Umk:ta ja tässä tulos!

Hienoa mikäli nuoriso on äänestänyt tuon biisin jatkoon. Kansakunnalla on toivoa. 

Minä äänestin, viisuja olen katsonut yli 40 vuotta. En ihan nuorisolainen ole. Ei tätä tarvitse ottaa hirveän vakavasti. Nyt ollaan siellä Suomen perustasolla, jännäämässä tulisiko finaalipaikkaa. Ensi vuonna toivottavasti paremmat biisit.

Vierailija
9918/20622 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkkiskommentteja:

This is awful. While trying to be outrages it comes across as cheap tat. This is going to bomb so badly.

I hope this doesnt set a precedent, its dreadful and too formulaic and forced to be funny. Im still shocked.

Oh no, what is this? Finland no!

Finland 2024: Trying too hard to be funny and completely failing at it

Näillä taitaa olla nyt Vainu kohdillaan.

-winner-

Vierailija
9919/20622 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo tällaisten esitysten ja biisien takia tuomariäänet on pidettävä ehdottomasti Euroviisuissa.

Yksi syy siihen, että Euroviisuissa luovuttiin melkein kymmenen vuotta kestäneestä teleäänikaudesta oli se, että kisasta uhkasi tulla friikkisirkus. 

Tänä vuonna UMK:n 75 % teleäänipainotus osui omaan nilkkaan. Nyt todellakin toivoi, että jurypisteillä olisi ollut isompi painoarvo.

Ei. Vaan teleäänestyksestä luovuttiin kun naapurimaat äänestivät aina toisiaan / ulkomailla asuvat äänestivät omia maitaan. Esimerkiksi Saksassa turkkilaiset äänestivät Turkkia, jne. Oli aivan sama mikä biisi oli, tiesi jo etukäteen kuinka äänet jakautuvat.

Vierailija
9920/20622 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

suomi on naurunaihe

Eikö ole parempi että nauratamme kuin itketämme yleisöä.

Ketju on lukittu.