UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Vierailija kirjoitti:
Kuulin klipit kaikista kappaleista ja Cyan Kicks on valitettavasti heittämällä paras. Taitaa olla välivuosi tulossa.
Sehän ei haittaisi, kun niitä kisoja olisi joka tapauksessa syytä boikotoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Livelaulutaito ja lavaesitys jää tässä systeemissä näkemättä. Noissa videoissa on muokattu ääntä ja käytetty tehosteita.
Ei hyvä. Live-esitys karsinta pitäs olla useammasta kuin 7 biisistä
Livelaulutaito ja lavaesitys nähdään finaalissa. Vasta finaaliesitys kertoo, kenellä on paras potentiaali menestyä Euroviisuissa. Harmittaa, kun moni tekee äänestyspäätöksen jo videon perusteella.
Viime vuonna Käärijä onneksi valittiin, vaikka monelle ne lattaritanssijat oli alkuun valtava pettymys täydellisen onnistuneen musavideon jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Kuulin klipit kaikista kappaleista ja Cyan Kicks on valitettavasti heittämällä paras. Taitaa olla välivuosi tulossa.
Onko linkkiä mistä nuo klipit vois kuulla?
Musavideoissa pitäisi varmaan olla varoitus vilkkuvaloista, sillä leikkaukset tehty osassa videota vähän liiankin nopeaksi ja välähdyksenomaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Cyan Kicks on saanut hyvän vastaanoton ulkomaalaisten viisufanien keskuudessa.
No nämä reaktiovideot on aina kovaa hypetystä ja kehumista. Oma lehmä ojassa, paljon katsojia -> enemmän rahaa itselle.
Mä tulin tänne siinä toivossa että täällä olis kunnollista keskustelua, analyysiä ja spekulaatiota, mutta eihän tässä ketjussa oo kuin sivutolkulla ruikuttamista ja samojen asioiden lyttäämistä. Ei oo vielä edes julkastu kuin yks biisi, ja jengi on nyt jo sitä mieltä että ihan uskomatonta kuraa kaikki. Tässä vaiheessa viime vuonna mä vielä uskoin et Käärijäkin on paska, joten annan vielä näillekin mahdollisuuden yllättää. En mä ajatellut juontajissakaan olevan mitään vikaa, lähinnä mietin että "okei, mielenkiintosta, katotaan miten he vetää! Hyvä meininki ainakin päällä." Musta on ihan kiva et on vähän erilaiset juontajat tällä kertaa, mielenkiintosempaa.
Ne lavaesitykset pitäisi nähdä jo ennen finaalia.
Moni videolla onnistunut kappale ei ole toiminutkaan lavalla, vaan on ollut enemmän tai vähemmän fiasko.
Sitten finaalissa joutuu äkkiä arpomaan, ketä äänestää kun se oma suosikki onkin täysi pettymys.
Olisi hyvä, että osallistujia olisi enemmän ja sitten olisi edes yksi semifinaali.
Vierailija kirjoitti:
Musavideoissa pitäisi varmaan olla varoitus vilkkuvaloista, sillä leikkaukset tehty osassa videota vähän liiankin nopeaksi ja välähdyksenomaiseksi.
Siis tuossa CK:n videossa. Katsoin uudelleen tarkemmin ja sehän onkin kuvauksissa käytetty voimakkaasti vilkkuva valo, joka tekee muuten visuaalisesti upeasta videosta jotenkin häiritsevän epäselvän ja huonolla tavalla kaoottisen.
Cyan Kiks jatkaa omalla tutulla tyylillään. Kovasti on yritetty, mutta lopputulos jää latteaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mä tulin tänne siinä toivossa että täällä olis kunnollista keskustelua, analyysiä ja spekulaatiota, mutta eihän tässä ketjussa oo kuin sivutolkulla ruikuttamista ja samojen asioiden lyttäämistä. Ei oo vielä edes julkastu kuin yks biisi, ja jengi on nyt jo sitä mieltä että ihan uskomatonta kuraa kaikki. Tässä vaiheessa viime vuonna mä vielä uskoin et Käärijäkin on paska, joten annan vielä näillekin mahdollisuuden yllättää. En mä ajatellut juontajissakaan olevan mitään vikaa, lähinnä mietin että "okei, mielenkiintosta, katotaan miten he vetää! Hyvä meininki ainakin päällä." Musta on ihan kiva et on vähän erilaiset juontajat tällä kertaa, mielenkiintosempaa.
Eikös umk:ssa ole näitä amatöörijuontajia ollut aiemminkin? Itse katselen ja kuuntelen mieluummin ammattilaisia.
Kukaan ei mitenkään tarvi tuollasia sanoja ku tässä biisissä soimaan aivoihinsa, varsinkaan täällä Suomessa. Harmi harmi, kappale muuten olisi tarjonnut kivoja juttuja.
Onko muita, joiden mielestä Cyan Kicksin valinta uudelleen kisaan on lähinnä kiusallista? Kisa on sentään UUDEN musiikin kilpailu, ei aiemmin skabasta karsiutuneiden sääliuusintakierros.
Etenkään, kun biisi ei ollut genressään kovin uutta edelliselläkään kierroksella, saati nyt.
Kuka nämä kilpailijat Ylellä valitsee ja millä perusteilla? Onko näitä valintakriteerejä koskaan julkistettu?
Käärijän jälkeen myönnän odottaneeni jotain mielenkiintoisia uusia nimiä. Näistä tuntemattomia itselleni oli lähinnä vain Siipola ja hänen suhteen ei odotukset ole korkealla. Viime vuonna taso oli huikea ja itselle uusia artisteja jotka jäivät kuunteluun oli ainakin Kuumaa ja Käärijä. Nyt ei taida sellaisia tulla.
Toivon että joku nyt yllättäisi mutta kieltämättä odotukset ei ole korkealla tänä vuonna...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cyan Kicks on saanut hyvän vastaanoton ulkomaalaisten viisufanien keskuudessa.
No nämä reaktiovideot on aina kovaa hypetystä ja kehumista. Oma lehmä ojassa, paljon katsojia -> enemmän rahaa itselle.
Tämä. Tosin etenkin vielä tässä vaiheessa niitä tekee lähinnä Euroviisufanit, jotka on sen verran kisoihin perehtyneitä, että varmasti muistaa ja tunnistaa CK:n jo toissavuotisista karsinnoista, etenkin kun siitä tosiaan on niin lyhyt aika kun viimeksi yrittivät.
Vierailija kirjoitti:
Onko muita, joiden mielestä Cyan Kicksin valinta uudelleen kisaan on lähinnä kiusallista? Kisa on sentään UUDEN musiikin kilpailu, ei aiemmin skabasta karsiutuneiden sääliuusintakierros.
Etenkään, kun biisi ei ollut genressään kovin uutta edelliselläkään kierroksella, saati nyt.
Kuka nämä kilpailijat Ylellä valitsee ja millä perusteilla? Onko näitä valintakriteerejä koskaan julkistettu?
Sinällään kyllä harmillista juu jos kerran hakijoita oli 400? Niin valitaan sitten sitä samaa vanhaa joka ei ensimmäiselläkään kerralla sytyttänyt. Se tuskin johtui pelkästään huonosta biisistä silloinkaan.
Suomessa luotetaan nykyään monstereihin ja demoneihin vähän jo liikaakin.
Vierailija kirjoitti:
Musiikin paavoväyryset. Kun ei osaa lopettaa ajoissa.
Vali, vali, vali. Teille ei kelpaa koskaan mikään Käärijäkin oli aluksi paskaa, mutta kun alkoivat hehkuttamaan ulkomailla, muuttui palstamammankin mielipide.
Olen pitkän linjan viisufani, mutta mua ei haittaa jos nämä Malmön Abba/#boycotteurovision-kisat menee ihan penkin alle. Paha maku jäi suuhun viime vuodesta ja nyt vielä tuota Gaza-vöyhötystä saa kuulla joka paikasta.