UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelin tänään gåten taas ja vaihdan vähän mielipidettäni, kyllä se saatetaan ulinaksi laskea ensikuulemalta vaikka itse biisistä tykkäsinkin heti. Ekassa livessä laulaja myös väsyi lopussa, en tiedä miten ton vetää sata kertaa viisuviikon aikana. Viime vuonna Espanjan laulaja sentään onnistui teknisesti jokaikinen kerta jollain ilveellä, vaikka häntä ei siitä palkittukaan.
Joku vertasi Gåtea Go_A:han. Jälkimmäinen oli puhdas bilebiisi. Gåte liian taiteellinen. Aluksi kuuntelin mielenkiinnolla, mutta en jaksanut koko biisiä kuunnella loppuun. Tai ainakaan se ei pitänyt otteeessaan. Katsojana tuli olo, että siellä se häröilee. Jotenkin etäinen esitys.
Tänään arvotaan euroviisujen semifinaalijako eli mikä maa kummassa semissä. Klo 20 alkaa youtubessa viisujen omalla kanavalla.
Mä fanitan Dotteria Ruotsista jo etukäteen, vaikka kyllä Martin ja Martinus jo viime vuonna olisi saanut päästä jatkoon, toivottavasti molemmilla hyvät biisit. Tosin viihdearvollisesti Gunilla Persson saisi edustaa tänä vuonna Ruotsia.
Keiinon Damdigida ei iskenyt, mutta livenä kyllä oli upeaa laulantaa (toivottavasti ei voita, kun No Rulesin haluan Suomesta jatkoon, olisi liian kova kilpakumppani). Ja jos oikein olen käsittänyt, eivät ole Norjassa niin suosittuja kuin ulkomailla, ehkä niiden uskonnollisten biisien takia? Voin olla väärässä, mutta toivon, ettei ole Norjaa edustamassa tänä vuonna (tai se pinkkitukkainenkaan Daze-kopio). Gothminister voisi voittaa...
Vierailija kirjoitti:
Tänään arvotaan euroviisujen semifinaalijako eli mikä maa kummassa semissä. Klo 20 alkaa youtubessa viisujen omalla kanavalla.
On myös Yle Areenassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelin tänään gåten taas ja vaihdan vähän mielipidettäni, kyllä se saatetaan ulinaksi laskea ensikuulemalta vaikka itse biisistä tykkäsinkin heti. Ekassa livessä laulaja myös väsyi lopussa, en tiedä miten ton vetää sata kertaa viisuviikon aikana. Viime vuonna Espanjan laulaja sentään onnistui teknisesti jokaikinen kerta jollain ilveellä, vaikka häntä ei siitä palkittukaan.
Joku vertasi Gåtea Go_A:han. Jälkimmäinen oli puhdas bilebiisi. Gåte liian taiteellinen. Aluksi kuuntelin mielenkiinnolla, mutta en jaksanut koko biisiä kuunnella loppuun. Tai ainakaan se ei pitänyt otteeessaan. Katsojana tuli olo, että siellä se häröilee. Jotenkin etäinen esitys.
mä tein sen vertauksen, vaan yhtenä esimerkkinä out of the box-biisistä ja live-esityksestä joka nostaa sen vielä uudelle tasolle. gåten rekvisiitat kyllä nostaa biisin tasoa, mutta itse laulussa on vähän liikaa ujellusta. jos valitsee outouden niin pitää olla helpommin lähestyttävä. Go_a oli tosi karismaattinen ja otti yleisön, kun taas norja tosiaan etäinen. eli taitaa mennä espanjan suuntaan.
No rules on ainut umk-biisi missä överi koreografia käy järkeen ja sen pitääkin olla kreisi jotta erottuu muista, mutta ei sen temppurata tarttis silti olla... suomi-koreografit ottaa usein kaiken niin kirjaimellisesti että jos sydämistä laulaa niin suunnilleen pitää viittoa sydänmerkkejä samalla.
Vierailija kirjoitti:
Mä fanitan Dotteria Ruotsista jo etukäteen, vaikka kyllä Martin ja Martinus jo viime vuonna olisi saanut päästä jatkoon, toivottavasti molemmilla hyvät biisit. Tosin viihdearvollisesti Gunilla Persson saisi edustaa tänä vuonna Ruotsia.
Keiinon Damdigida ei iskenyt, mutta livenä kyllä oli upeaa laulantaa (toivottavasti ei voita, kun No Rulesin haluan Suomesta jatkoon, olisi liian kova kilpakumppani). Ja jos oikein olen käsittänyt, eivät ole Norjassa niin suosittuja kuin ulkomailla, ehkä niiden uskonnollisten biisien takia? Voin olla väärässä, mutta toivon, ettei ole Norjaa edustamassa tänä vuonna (tai se pinkkitukkainenkaan Daze-kopio). Gothminister voisi voittaa...
Sama, fanitan kans Dotteria. Hänen jääminen rannalle viime vuosina on harmittanut. Toivottavasti tänä vuonna tärppäisi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama, fanitan kans Dotteria. Hänen jääminen rannalle viime vuosina on harmittanut. Toivottavasti tänä vuonna tärppäisi!
Oikeasti ;D
Ei voi Ruotsia ottaa näissä kisoissa kovinkaan vakavasti. Valinta kun tuntuisi olevan pitääkö äideistä (The Mamas) vai tyttäristä (Dotter) ja sitten kuitenkin tulee jurypäätöksellä joko Loreen tai Måns uudella kopiobiisillä, joka on ennakkosuosikki vedonlyönnissä jo ennen sävellystä :D
-winner-
Cyan Kicksillä oli joku jännä kuvioesitys siinä kyselystriimissä, kolme neljästä bändin jäsenestä kiersi toisiaan, sitten kaksi selät vastakkain ja vielä pötkähtivät lattialle... Toivottavasti on biisin lopusta.
Sinin päänkalistelusta en tajunnut mitään kyllä. Windowsmänillä stringit vilkku mut liike oli sentään simppeli.
--- ja Ruotsin biisillä kuin taikaiskusta se noin 4 miljardia striimausta jo eka päivänä :D
-winner-
Suomi on ekassa semifinaalissa tokalla puoliskolla
Suomi saakin pinnistellä että pääsee jatkoon omasta semistään 😂
Suomi arvottiin vahvempaan semifinaaliin mutta onneksi jälkimmäiselle puoliskolle. Siellä on myös suomi-ystävällisiä maita äänestämässä. Ei menny kovin huonosti siis. Noitia pari samassa semissä.
Ei päästy Viron kanssa samaan semiin :(
Vierailija kirjoitti:
Suomi arvottiin vahvempaan semifinaaliin mutta onneksi jälkimmäiselle puoliskolle. Siellä on myös suomi-ystävällisiä maita äänestämässä. Ei menny kovin huonosti siis. Noitia pari samassa semissä.
Ainoa luotettava suomiystävällinen maa on Ruotsi.
Suomen kanssa samassa semissä on myös Islanti. Jos Islanti vetäytyy kisasta, niin muuttaakohan ne semiä niin, että joku maa siirrerään kakkossemistä ykköseen. Koska 1.semissä on jo vähemmän maita.
Vierailija kirjoitti:
Enpä tiiä, Suomi voi olla yksi vahvuuksista siellä. Plus parhaimmat äänestäjät meidän kannalta, Britannia, Saksa ja Ruotsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa luotettava suomiystävällinen maa on Ruotsi.
Parempi silti tuo eka kattaus kuin toinen tämän kannalta, Viro ois ollu ainut saletti. Jos määrä pysyy samana niin toisesta semista myös vaikeampi päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä tiiä, Suomi voi olla yksi vahvuuksista siellä. Plus parhaimmat äänestäjät meidän kannalta, Britannia, Saksa ja Ruotsi.
Britannia ei ole mikä paras äänestäjämme. Semissä ovat Kroatia, Liettua, Puola, Serbia, Ukraina, Azerbaijan, Moldova ja Slovenia, hoh hoijaa.
Ei ole mitään syytä ottaa ennakkotietoa fyysisestä showsta positiivisin odotuksin vastaan. Nää jumppashowt on nähty. Se tiedetään, kuinka rennolta se on näyttänyt, kun joutuu läpi kappaleen miettimään askelmerkkejä 😜