Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipas mielenkiintoista syödä jouluateria tänä jouluna.

Vierailija
27.12.2006 |

Ei siis oltu kotona...

Pöydässä oli kaupan eineslaatikoita, niissä omissa pakkauksissaan ja kylmänä. Rosolli oli kaupan rasiassa ihan sellaisenaan, kansi oli vain revitty päältä pois. Jokaisella syöjällä (ei meitä monta ollut, mutta silti) oli erilainen juomalasi ja juomana tietenkin maitoa. Karjalanpaisti ja perunat piti hakea hellalta. Servettinä oli tavallista valkoista talouspaperia.

En ole mistään hienostoperheestä, mutta silti olen tottunut että jouluna laitetaan pöytä koreaksi. Koreaksi sen saa mm. kattauksella.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ne söisi kultalautasilta...

Vierailija
2/14 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä varmasti oo mitään hirveetä joulu tunnelmaa ollu ruokapöydässä ;D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menen kylään, syön sitä mitä tarjotaan. Joten en ruuasta sinällään valita.

ap

Vierailija
4/14 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt meni elämä pilalle.

Meille syömään tulleet joutuvat aina syömään eriparisilta lautasilta ja lasitkaan eivät ole mitään tiettyä sarjaa. Olen hankkinut niitä kirppareilta sen mukaan, mikä sattuu miellyttämään. Harvemmin myyvät kokonaisia settejä siellä.

Näin meillä vaikka Pentik on lähisukulainen. Suutarin lapsilla ei ole kenkiä. :)

Seura on mielestäni tärkeämpää kuin kattaus.

Vierailija
5/14 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli erittäin mielenkiintoinen kokemus, teilläkin varmasti oli ruuat (mitä ne sitten olivatkin) tarjolla samaan tapaan?

Vierailija
6/14 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

talouspaperia... hih!

Vierailija
7/14 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yhtä tarkoituksella ruoka katetaan noutopöytään jotta ruokapöydässä mahtuu syömään paremmin.

Mutta sitä en heti keksi, miksi laatikot olivat kylmiä?

Vierailija
8/14 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten eivät ehtineet kunnolla panostaa jouluun

Vierailija
9/14 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minä sitten kuvittelen että hella oli noutopöytä ja eriparilasit piristi kattausta :)

Vierailija
10/14 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on taas katastrofi, kun on eripariastioistakin jounut syömään.

No jos niillä ei ole ollut samanlaisia astioita tarpeeksi. kaikkiin jotkut jaksaa takertua,

Vierailija
11/14 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en mene väliin, on pöydässä sekaisin ainakin neljää astiastoa. Laittaa hyvää ruokaa, muttei ymmärrä astioista mitään.

Vierailija
12/14 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin itse en kyllä kokisi tuota mielenkiintoiseksi kokemukseksi...

Vierailija
13/14 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilu on asia erikseen. Kyllä nyt jumalauta voi servetit jouluksi ostaa! ja vähintään laatikot lämmittää. Noutopöytä on ihan ok, meilläkin usein pienessä keittiössämme käytössä, sillä muuten ei neljän hengen ruokaryhmään paljon mahtuisi, ja joidenkin mielestä eripariastiat luovat vain tunnelmaa...Mutta, mutta...Kyllähän ne kaupan laatikot vähintään voi tarjoiluastioille laittaa, tai kääriä vaikka foliota ympärille ja laittaa lahjapaperinarun ympärille (näin me teimme tänä jouluna niille parille valmisruualle, sillipurkeille, joita pöydässämme oli).

Ja hienostokysymyshän tämä EI ole, eikä raha-asia. Itse olen opiskeleva yh, tämän maan köyhimmistä koyhimpiä...Rahaa ei todellakaan ole kerätä tiettyä Arabian astiastoa, mutta silloin kun meille vieraita tulee, on veden ja maidon vaihtoehtona todellakin huolella valittu viini, servetit kauniisti lautasille taiteltuina, kynttilät pöydässä ja tarjoilun estetiikkaan muutenkin panostettu. Ei kaiken tarvitse MAKSAA, vain vähän viitseliäisyyttä se vaatii (kuten nyt tuo valmispurkkien kääriminen folioon ja koristaminen lahjanarulla)...Tänä vuonna esim. joulupöytään taiteilin lisäksi kuusesta leikkaamistani oksista lisäkoristeita tarjoiluastioiden reunoille, asettelin kananmunansiivuja ja vihanneksia rosollien ja kinkkuastioiden reunoille " sävysävyyn" ja kruunasin kalalautasen tillinoksilla. Eikä tämä mielestäni vaatinut mitään ylitsepääsemätöntä " jouluhössötystä" . Kivaahan sitä pöytää on laittaa joululauluja kuunnellessa ja aattoiltafiilistä kerätessä.

Kyllä tuo ap:n kuvailema " jouluvastaanotto" kertoi minun mielestäni paitsi perheen täydellisestä välinpitämättömyydestä joulutunnelman luomista kohtaan myös viitsimättömyydestä panostaa vieraisiin ja yhteiseen tunnelmalliseen ateriointiin.

Vierailija
14/14 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatikot oli sivupöydällä tarjolla foliolaatikossa (olivat kyllä itse tehtyjä, mutta paistettu foliorasioissa). Maitoakin oli tarjolla kotikaljan, limsan ja vichyveden lisäksi.

Näin on ollut meillä monta vuotta. Ja silti meille aina ennen joulua soitellaan, että saako meille tulla kun meillä on jouluaattona niin hyvä tunnelma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi