Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kerran katkenneet hiukset ei kasva takaisin??

Vierailija
03.10.2023 |

Eli siis mulla oli aina kehutut, nätit pitkät hiukset. Joskus n. 20 tein virheen ja halusin mustaksi värjäämästäni tukasta keinoja kaihtamatta valkoiset. Ostin monta purkki vaalennusaineita ja pitkät hyväkuntoiset hiukseni katkesivat latvoiltaan n. niskan ja korvien korkuisiksi hampuiksi.
Kampaaja jonkin aikaa tästä leikkasi nuo kerroksittain niin että ne hamput muuttui kerrosmallisiksi ja olivat latvoiltaan hyväkuntoiset esim ylin kerros korvissa, tasoitus, niskasta tasoitus jne.
Tuo malli ei enää kasvanut koskaan pois, vaan yhä nyt 15vuoden jälkeen minulla on sitä samaa mallia (vaikka kerrostusta ei ole uusittu) eli lyhin Hius on lyhyempää jne.
Hiukseni eivät ole enää kasvaneet pitkiksi 15 vuoteen (kampaajat toki ovat halunneet aina tasoittaa, ja olen antanut joskus muutaman sentin tasoittaa).
Kuitenkin hiukseni kasvaa, koska juurikasvua tulee nopeasti, Mutta latva ei vaan kasva, vaikka en kävisi kampaajalla, niin latva vain katoaa (minne?!)

60v äidilläni joka on hentohiuksisempi aina ollut, on paksumpi ja parempi tukka kuin minulla. Myös isäni tukka on paksu.

Mitä ihmettä voin tehdä? Yleensähän hiuslaatu ns pysyy, jokseenkin kai?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hius kasvaa aina tyvestä, ei latvasta. Jos tuntuu että ei enää kasva samanpituiseksi kuin ennen, todennäköisesti johtuu siitä että hiuslaatusi on nykyään niin hentoa että se katkeaa aina jossain kohtaa ennen kuin pääsee pidemmäksi.

Vierailija
2/6 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusten kunto on muuttunut sattumalta samaan aikaan kuin värjäsit ne. Värjäys ei vaikuta hiusten kasvuun mitenkään, koska, kuten sanottu, ne kasvavat juuresta, eikä juuri tiedä, että muuta hiusta on värjätty, leikattu tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua

Vierailija
4/6 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kampaajat toki ovat halunneet aina tasoittaa, ja olen antanut joskus muutaman sentin tasoittaa"

Eiköhän se ole ihan vaan tuo.

Vierailija
5/6 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrätkö sinä että 12cm lisää pituutta hiuksiin tarkoittaa sitä ettei niitä latvoja leikata yhtään n. vuoteen? Ja 12 cm hiuksissa on vielä suht vähän, jos lyhyestä kunnolla pitkäksi haluaa kasvattaa.

Vierailija
6/6 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pitäisi leikata tasapitkiksi, ja sitten katsoa miten kasvaa, eikä mitään kerrostuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi