Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yrittäjälle riitti kun työntekijät alkoivat uhkailemaan AY-liikkeellä - laittoi kerrasta koko porukan pihalle ja tekee nyt kaiken työn itse

Vierailija
03.10.2023 |

Työntekijät saivat lähteä ja samalla lähti myös yrittäjän stressi kun tämän ei enää tarvinnut paimentaa työntekijöitään ja kuunnella näiden palkankorotus vastimuksia: https://www.yrittajat.fi/uutiset/yrittaja-luopui-tyontekijoistaan-stres…

Kommentit (706)

Vierailija
541/706 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan työntekijöiden oikeutta järjestäytyä. 

Samaan aikaan on niin, että yrittäjänä minulla ei ole eikä tule olemaan varaa palkata yhtäkään työntekijää työsuhteeseen. Ostan työtä toisilta yrittäjiltä ja kevytyrittäjiltä tarpeen mukaan. Mielelläni työskentelen samojen,  hyvien tyyppien kanssa, ja maksan mitä pyytävät. 

Vierailija
542/706 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Pienyrittäjiä ei Suomessa käsitetä. Kaikki yritykset ja yritystoiminta pistetään samaan muottiin ja ajatellaan, että kun on yritys ja työllistää, niin on rajattomat taloudelliset resurssit. Sairaslomapäivät on jollekin pikkuyritykselle ihan eri juttu kuin Keskolle tai UPM:lle. Se on suoraan tuloksesta pois.

Yrittäjiä Suomessa suunnilleen vihataan, toisten työllistäminen on

huono juttu. Siinä vain köyhän duunarin selkänahasta revitään porvarin pöytään herkkuja. Kukaan ei kiitä, kaikki vain kepittävät, kuten tässäkin tapauksessa.

Erittäin hyvä kirjoitus 👍👍

hyvää viikinloppua sulle my friend 👌

Kiitos. Sinulle myös. 

Olen miettinyt, että voisin toimintaani laajentaa. Työllistän nyt itseni ja töitä saisi tehdä kellon ympäri. Teen n. 45

Jos sulla on enemmän kysyntää kuin tarjontaa, niin se tarkoittaa, että myyt työtäsi liian halvalla. Tarjoat siis parempaa palvelua kuin muut samanhintaiset yrittäjät. Tuo on tietty ihan ok strategia alussa, kun ei ole vielä asiakaskuntaa. Mutta nosta hintoja edes piirun verran. Siellä asiakasjoukossa, joille jouduit sanomaan "en pysty ottamaan uusia töitä vastaan" on sellaisia, jotka olis valmiita maksamaan enemmän kuin mitä nyt olet laskuttanut. 

Olen kuullut yhdestä yrittäjästä, jolla myös on tuo tilanne, että töitä olisi paljon enemmän kuin mitä jaksaa tehdä. Hän tekee säännöllisesti töitä ma-to ja perjantain hän on jättänyt vapaaksi. Perjantai on häneltä ostettavissa kaksinkertaiseen hintaan ja aina välillä siihen löytyy asiakas, joka haluaa palvelun nopeasti ja on valmis siitä maksamaan. Hän tienaa riittävästi sillä ma-to -työskentelyllä ja perjantai on hinnoiteltu siten, ettei häntä harmita, jos perjantaistakin tulee työpäivä. Ja maksukykyiset asiakkaat saavat halutessaan palvelun ilman pitkää jonotusaikaa. Win win.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/706 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

SAK menettänyt muutamassa vuodessa 100 000 jäsentä: SAK

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/is-ay-liike-kaunistelee-jasenmaaria…

Ay liikkeen ongelmana on huono johtaminen, heikko yhteistyökyky, vanhanaikaiset toimintaoeriaatteet sekä työntekijöiden kyykyttäminen, tiedän asian koska olen ollut ay-liikkeen palveluksessa. 

jäsenten menettäminen tulee jatkumaan 

Allekirjoitan. Terveisin entinen SAK:laisen liiton palveluksessa ollut. Suutarin lapsilla ei ollut kenkiä joten lähdin menemään.

Vierailija
544/706 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalalle työnantajalle on sattunut tulemaan töihin hankalia työntekijöitä, kerrankos tuota sattuu.

Auttaa paljon jos sekä yrittäjä että palkolliset ovat yhteistyökykyisiä..

Vierailija
545/706 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kannatan työntekijöiden oikeutta järjestäytyä. 

Samaan aikaan on niin, että yrittäjänä minulla ei ole eikä tule olemaan varaa palkata yhtäkään työntekijää työsuhteeseen. Ostan työtä toisilta yrittäjiltä ja kevytyrittäjiltä tarpeen mukaan. Mielelläni työskentelen samojen,  hyvien tyyppien kanssa, ja maksan mitä pyytävät. 

Minäkin kannatan, mitä lämpimimmin. Itse irtisanouduin yrittäjältä jolla ei ollut rahkeita eikä varaa henkisesti, tai taloudellisesti toimia työnantajana, ja perustin oman yhden miehen firman, jolla nyt sitten kilpailen hänen kanssaan. Minulla menee hyvin ja firma kukoistaa, tuolla entisellä työnantajallani ei niinkään. Yleensä se ettei tule toimeen työntekijöidensä kanssa korreloi suoraan siihen omaan tekemiseen muutenkin.

Vierailija
546/706 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olen ay-liikkeessä töissä ja pyydän syvästi anteeksi että hyökkäämme täällä rehtejä yrittäjiä vastaan, on aivan oikeutettua että joudumme siitä kärsimään ja tuupaan tulee. 

Saamme palkkaa yrittäjien kiusaamiseta joten olemme pakotettuja siihen…anteeksi. 

Itse olen työnantajaliitossa töissä enkä pyydä anteeksi sitä että hyökkäämme Suomen työmarkkinoita vastaan hallituksen kanssa ja yritämme nyt tuhota sen.

ei anteeksi, vetäkää duunarit käteen kun iso raha puhuu. Ja laittakaa lapsenne orjatöihin

Vierailija
547/706 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme sivua linkki trollaamista ay liike sitä tätä ja voi että kun on paha.

SY:n trollit on pahempia kuin Pietarin trollitehtaan palkkalaiset.

Vierailija
548/706 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Siivousfirmat veloittavat 35-45eh josta duunari saa noin12eh ja siihen sivukulut niin se on noin20eh kuluineen elikkä voidaan sanoa työnantajia suorastaan ahneiksi mutta kapitalisti on kapitalisti vaikka voissa paistaisi.

Palkka ei ole ainoa kulu, joka tuosta summasta maksetaan. Tämän lisäksi tulee vaihtuvia ja kiinteitä kuluja, kuten tarvikkeiden ja kalusteiden hankinnan, toimitilan vuokran jne. Voitto on se, mitä jää kiinteiden ja vaihtuvien kulujen ja tuoton jälkeen viivan alle. 

Vierailija
549/706 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitolla uhkailu rikkoo kyllä työntekijän ja työnantajan suhteen. Ei sen jälkeen voi enää olla samassa firmassa töissä.

Vierailija
550/706 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 vuotta hankala työnantaja ja hankalat työntekijät, miten viitsit edes kirjoittaa tollasta valheellista pashaa ?? 

Osoitat tyhmyytesi 

Vierailija
551/706 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ay liikkeen ongelmana on huono johtaminen, heikko yhteistyökyky, vanhanaikaiset toimintaoeriaatteet sekä työntekijöiden kyykyttäminen, tiedän asian koska olen ollut ay-liikkeen palveluksessa. 

Hankalalle työnantajalle ay-liikkeelle on sattunut tulemaan töihin hankalia työntekijöitä, kerrankos tuota sattuu.

Vierailija
552/706 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Hankalalle työnantajalle ay-liikkeelle on sattunut tulemaan töihin hankalia työntekijöitä, kerrankos tuota sattuu.

Aika iso osa asiantuntijatason väestä on palkattu ko. liiton luottamustoimen hyvän hoidon seurauksena. Hassua, että liittoon kertyy hankalia työntekijöitä. Esimiesasema avautuu sitten jäsenkirjalla.

Vierailija
553/706 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei anteeksi, vetäkää työllistäjät ja yrittäjät käteen kun iso ayyyyy mafia raha puhuu. Ja laittaa lapsemme työttömiksi

Vierailija
554/706 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata pitää työntekijöitä jos ei tarvitse.

Miksi oli alun alkujaankaan palkannut niitä jos kerran ei saanut koko kapasiteettia myytyä?  

Vierailija
555/706 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessus mikä idioottivajakki siellä oikein ulisee. Tuollaiselle läjälle pazkaa toivoo konkurssia ja voi olla ihan varma, että tuolta saaztalta en mitään tilaa, joten kiva sinänsä, että firman nimikin on mainittu. Tuollaisesta elähtäneestä ulisevasta kusiperzeestä nimittäin tietää tasan tarkkaan sen, että äijä on yrittänyt kuzettaa työntekijöitään ja siitä syystä joutunut keskusteluihin ay-liikkeen lakimiesten kanssa ja kun nyt työntekijät eivät orjallisesti seuranneet hänen haisevaa korkeuttaan, niin kitistään lehdissä.

Läjä pazkaa mikä läjä pazkaa.

Vierailija
556/706 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunlaisille pazka aivoille ei kukaan yrittäjä tee mitään millonkaan, kukaan ei tarvitse sinua ei missään eikä millonkaan. 

Vierailija
557/706 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä toisaalta yrittäjääkin, ihan takuulla työntekijöistä tulee lisää stressiä ja jos on huono tuuri niin muitakin vaikeuksia, vaikka hoitaisikin itse hommat kunnialla.

Se kannattaa kuitenkin muistaa, että ikä tulee jokaisella vastaan jossakin kohtaa. Lähipiirissä on surullinen esimerkki siitä, miten "minä teen itte" -yrittäjällä on parhaat päivät mennyt, ja koska pinna ei kestänyt aikoinaan kouluttaa itselleen luotettavaa henkilöstöä hoitamaan hommia silloinkin, kun yrittäjä on itse toistuvilla sairaslomilla, on yrittäjä nyt pulassa ja näillä stressitasoilla luultavasti haudassa muutaman vuoden sisään. Vuokratyövoimalla ei tässä kohtaa tee mitään, kun ei itse pysty olemaan ohjaamassa ja valvomassa.

Jutunkin yrittäjä oli sen ikäinen, että toivottavasti on eläkehommat hoidettu kuntoon niin, että uskaltaa jäädä turvallisin mielin eläkkeelle kohtapuoliin. 

Vierailija
558/706 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
559/706 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

SAK menettänyt muutamassa vuodessa 100 000 jäsentä: 

SAK menettänyt muutamassa vuodessa 100 000 jäsentä ja ay-liikkeissä riidellään on huonoa johtamista !! Työpaikjakiusaamista oikeudenkäyntejä laittomista irtisanomisista häirintää ym ym…

https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000001745732.html

Todella epäpätevää johtamista. 

Näyttää siltä että ay-liikkeeseen hakeutuu sellaiset töihin jotka eivät oikeassa työelämässä pärjää ja seuraukset sitten näkyvät. 

Vierailija
560/706 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄO:si ja verbaaliset kykysi kertoo valitettavan selkeästi että olet kyvytön muuhun työelämään paitsi ay-oöllöksi