Miksi et usko, että täällä kirjoittelevat myös rikkaat?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Saivartelija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon todellakin.Olen itse juristi joka tienaa 7500€ kuussa
Suurituloinen ei ole rikkaan synonyymi.
Mihin vedät rikkaan rajan? Jos nyt kuitenkin jätetään pois Bill Gates ja vastaavat.
Mielestäni on varakas, kun kuuluu ylimpään omaisuusdesiiliin, eli 10%:iin, jolloin omaisuus on yli 500.000€. Rikas on mielestäni, kun kuuluu ylimpään 1%:iin, eli omaisuus on noin 1,8M€.
Vierailija kirjoitti:
Eri. Tienaan 75000€ vuodessa.
Netttona vai bruttona? Banaaniverolassa se on kamalan pieni raha vaikka paasetkin siihen parhaiten tienaavien joukkoon.
Elama on ihan kamalan kallista.
Minä koen itseni köyhäksi. Taustalla siintää aina kautismäkeläinen mielenmaisema. Tähän liittyy ulkopuolisuuden tunne.
Kyllä meitä täälläkin visiteeraa.
Vierailija kirjoitti:
Säästämisbarometrin mukaan: Suomalainen on rikas, kun hänen varallisuutensa on vähintään miljoona euroa.
Juuri niin. En kuulu tuohon ryhmään -en lähellekään- vaikka bruttopalkkani on vajaat 14000eur. Veroihin ja maksuihin menee 49% niin en taida koskaan päästäkään
Vierailija kirjoitti:
Minä koen itseni köyhäksi. Taustalla siintää aina kautismäkeläinen mielenmaisema. Tähän liittyy ulkopuolisuuden tunne.
Tämä sama tunne seuraa minua. Vaikka istuisin jossain miljonääriclubissa nauttimassa drinkkejä ja herkkuja, kokisin aina, että en kuulu tänne. En ole ansainnut tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä sama tunne seuraa minua. Vaikka istuisin jossain miljonääriclubissa nauttimassa drinkkejä ja herkkuja, kokisin aina, että en kuulu tänne. En ole ansainnut tätä.
Jos varallisuus ei ole itse kerättyä niin et kuulukaan sinne. Riskinotto ja/tai kova työnteko jalostaa luonnetta.
Minun rahoilla nyt ei ole merkitystä tässä aiheessa, mutta kiinnostavaa on minusta se, että joillekin on hirmu tärkeää pohtia jotenkin sitä anonyymin kirjoittajan tekstin ja reaalitilanteen suhdetta. Totta kai täällä osa sisällöstä on ihan fuulaa, mutta jos se haittaa niin tämä on minusta väärä palsta. Siis anonyymien palstojen koko idea on minulle se, että siellä valitaan ja halutaan validoida se, mitä kukakin kirjoittaa.
Jos kerron olevani polvivaivainen 50-vuotias kirvesmies Sysmästä ja kaipaan näkemyksiä kalevalaisesta jäsenkorjauksesta, niin jotenkin rikkoo palstailun ideaa, jos joku tenttaa että olenko nyt varmasti kirvesmies ja ettenkö sittenkin ole Hartolasta ja olenko kuitenkin ITSE jäsenkorjaaja ja piilomainostan. Voi olla yhtä todellisuuden kanssa, voi olla ihan keksittyä, mutta palstalla kuitenkin mielekästä ottaa totena.
Liekö sitten kateellisuus se syy, miksi ainakin näitä kyseenalaistetaan:
- ulkomailla asuminen
- Helsingin hienoiksi mielletyillä alueilla asuminen
- arvokkaassa asunnossa asuminen
- jotkut ammatit, esim. lääkäri, juristi, taidealat
- hyvät tulot / varallisuus
- taloudellinen riippumattomuus
Eiköhän täällä ole porukkaa laidasta laitaan.
Taviksia ne rikkaatkin ovat ja ihan hyvin palstailevat täällä myös.
En ole koskaan ajatellut noin. Ei kai sillä rahalla ole merkitystä, jos tällä palstalla surffailee.
Täällä on ihan varmasti rikkaita sekä köyhiä ja kaikkea siltä väliltä.
Miten niin en usko. Rikkaat on ihan yhtä pöhköjä kuin vähemmän rikkaat. Se, että on rahaa tai omaisuutta (tai lainaa) ei tee kenestäkään mitään ylöspäin katsottavaa viisasta ihmistä. Eikä raha tee ihmistä, jolla ei olisi aikaa ja jotain outoa tarvetta kirjoitella ja lueskella tälläkin palstalla :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin niin. Juristi, joka ei osaa kirjoittaa. 🤭 Välilyöntiä ei lauseiden välissä eikä pistettä lopussa.
Tienaako tuolla pilkun... viilauksella kuinka hyvin?
- Eri
Omistamme mieheni kanssa 7 asunto-osaketta Suomessa. Suomi on pudonnut olikohan se varallisuuden suhteen Kreikan ja Portugalin tasolle, olemme siis köyhimpiä maita Euroopassa. Ainoastaan ent. Itäblokin maat ovat jäljessämme. Miksi tällaista tietoa ei löydy muualta kuin Hesarista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin niin. Juristi, joka ei osaa kirjoittaa. 🤭 Välilyöntiä ei lauseiden välissä eikä pistettä lopussa.
- Eri
Ens texter kan inte se oprofessionella ut om man lever på att producera text. I detta fall passlig lagtext. Har du någonsin anlitat en jurist som skriver som ett folkskolebarn? Hur gick det?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Eri
Ens texter kan inte se oprofessionella ut om man lever på att producera text. I detta fall passlig lagtext. Har du någonsin anlitat en jurist som skriver som ett folkskolebarn? Hur gick det?
Jåå, kyllä.
Uskon että tämä on nimenomaan oikesto kanva sillä sen omistaa oikeisto. He valvovat etujaan ja lukevat tämän kautta mielipiteitä Tämä on nimenomaan tarkoitettu etsimään vastaan sanovia ei etujaan ajavia. Siis jos etujasi haluat ajaa niin eroa kirkosta heti ja liity ammattiliitoon. Työnantajista ammattiliitoon kuuluu 99%.
Rikkailla on paljon parempaa tekemistä kuin lueskella paskojatrollauksia.
Mulla on omaisuutta. Kirjoitin toisessa ketjussa. Ihan perintö vaan - itse perusduuni. Itsekin olen viiskymppinen mies ja tämä vauvahan on ihan legenda ja Is:n sivuilta pääsee tänne suoraan, joten eiköhän täälläkin monenlaisia. Täällä on ylisläisiä, eläkeläisiä, teinejä etc.