Ärsyttävä ongelma; perheen miehet syövät kaikki herkut
Olen pieniruokainen nainen. Pidän siitä että kahvin kanssa esim illalla otan pienen makean herkun, esim 3-4 palaa suklaata tai puolikas leivoksesta.Makeannälkäni tulee helposti tyydytetyksi, en pysty kovin paljon kerrallaan syömään makeaa koska muutoin tulee ällö olo.
Ongelmana on, että kun säästän oman herkkuani seuraaviin kertoihin, perheen miehet ehtivät syödä ne ennen minua.
Olen piilotellut esim suklaata kaappeihin piiloon mutta poikani osaavat tutkia makeanhimossaan kaapit ja löytävät herkkupiiloni niin keittiön kuin olohuoneen kaapeista, jääkaapista ym.
Ja jääkaapista ei jää mitään itselleni varaamaa asiaa koskaan. Olen kieltänyt ja uhkaillut mutta silti herkkujen anastaminen jatkuu.
Oikeasti, pitääkö minun ostaa pieni jääkaappi makuuhuoneeseen ja laittaa siihen ketju ja munalukko???
Joo. Ja kyllä. Ärsyttää
Kommentit (50)
Puolikas leivoksesta. Ja toinen puoli sitten roskiin.
#naiset
Tätä ongelmaa on käsitelty palstalla aikaisemmin paljon. Mies syö lasten vanukkaat on ongelman nimi ja tämähän on yksi palstan legendaarisimmista keskusteluista.
Vähän provolta vaikuttaa, mutta olisit kasvattanut ne pojat aikoinaan ettei niistä tule tuollaisia itsekeskeisiä herkkuvarkaita.
Jos kerran pieni hErKkU riittää osta kaappiin Marie-keksejä. Syöt sitten yhden silloin tällöin. Kukaan muu ei niitä halua.
Googleta lukollinen kassalipas, 9 euroon saa halpakaupasta 12.5x9.5x6 cm kokoisen lippaan. Saahan sen auki, mutta ehkä siinä on vähän korkeampi kynnys ruveta rikkomaan kuin kaapin tyhjentämisessä muuten.
Jokainen ostakoon itse omat herkkunsa ja syökööt ne myös itse. Lapsille pitäisi ikään kuin antaa lupa ostaa herkkuja omilla rahoillaan silloin kun haluaa ja lupa myös syödä niitä kuin haluaa. Yhteisiä herkkuja ei osteta, eikä herkkuja säilytetä paikoissa, joihin kaikilla on pääsy. Pahimmillaan herkkujen kieltäminen tai syömisen kontrollointi johtaa sitten syömishäiriöihin ja ruokariippuvuuksiin.
Meillä on aika paljon mässyä mistä miehet ei tiedä mitään.
AP tässä. Enpä ole provo, vaikka osa niin kuvitteleekin.
Ja eniten ärsyttää se, ettei muut kunnioita sitä asiaa että kyse on minulle varatusta asiasta joka salaa syödään. Etenkin 19 vuotias teinipoikajutusta syö kaiken mitä saa eteensä.
Ja pojat myös ratsaavat minun takin taskut, käsilaukut.
Ja jos joku ei ymmärrä, niin on ihan hemm*etin ärsyttävää kun ajattelet hetken nautiskella jonkun pienen herkun niin AINA se on syöty ennen minua.
Ja ne provojen huutajat voi siirtyä muualle, teistä ei ole apua millään tavalla.
Mää olin pentuna hyvä löytään piiloja. Karkit oli liinavaatekaapissa lakanoiden takana ja joululahjat oli keittiön yläkaapissa matkalaukussa. Hehe;)
Vierailija kirjoitti:
Ja eniten ärsyttää se, ettei muut kunnioita sitä asiaa että kyse on minulle varatusta asiasta joka salaa syödään. Etenkin 19 vuotias teinipoikajutusta syö kaiken mitä saa eteensä.
Ja pojat myös ratsaavat minun takin taskut, käsilaukut.Ja jos joku ei ymmärrä, niin on ihan hemm*etin ärsyttävää kun ajattelet hetken nautiskella jonkun pienen herkun niin AINA se on syöty ennen minua.
Ja ne provojen huutajat voi siirtyä muualle, teistä ei ole apua millään tavalla.
Et ole myöskään kovin älykäs.
Vierailija kirjoitti:
Ja pojat myös ratsaavat minun takin taskut, käsilaukut.
Laita jotain källejä ratsaajille.
Vierailija kirjoitti:
Ja pojat myös ratsaavat minun takin taskut, käsilaukut.Ja jos joku ei ymmärrä, niin on ihan hemm*etin ärsyttävää kun ajattelet hetken nautiskella jonkun pienen herkun niin AINA se on syöty ennen minua.
Niin, just ton takia niitä lapsia yleensä aletaan kasvattamaan tavoille ihan pienestä pitäen, koska 19-vuotiasta on vaikea alkaa kouluttamaan kerta mitään tapoja ei ole tätä ennen juurrutettu.
Oma lukittu kaappi jos et eroa ota.
Vierailija kirjoitti:
Suklaata ei pidetä jääkaapissa.
Kokeile asua kesällä kuumassa kerrostalossa, niin jääkaappisuklaat muuttuvat normaaliksi.
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan opettanut lapsillesi, että varastaminen on väärin ja ilman toisen lupaa ei kosketa toisen omaisuuteen? Ja kuinka tyhmiä lapsesi ovat, jos eivät edes 19-vuotiaana ole oppineet itse näitä asioita?
Komppaan kommentoijaa, joka ehdotti siivouskaappin herkkujen piilotusta. Toimii ainakin meillä. Keittiön kaapit mies kyllä ratsaa, mutta kertaakaan en muista, että mies olisi siivouskaappia mennyt tonkimaan. Ei ole mennyt vaikka tietää tavastani jemmailla herkkuja sinne. Joku taika siinä on, että siivouskaappi nyt vain on miehelle sellainen no go zone 😂. Kuulostaa tyhmälle, mutta kannattaa ainakin kokeilla. Jotenkin miehen aivoissa herkunnälkä ja siivouskaappi eivät vain yhdisty tai mies kokee siivouskaapin jotenkin uhkaavana😁
Kuorrutatko dildon suklaalla?
Uskoisin, että on melko varma keino.