Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon on hyvä olla säästössä rahaa?

Vierailija
02.10.2023 |

Jos asuu yksin. Itselläni on muutama tonnin säästössä, olen työtön. Tilanne ahdistaa minua.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vähän.

Vierailija
2/62 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari miljoonaa riittää. Loput osakkeisiin ja ETFiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on joku 500e ja työtön olen myöskin. Riittää ihan hyvin.

Vierailija
4/62 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus sanottiin että aina pitäisi olla vähintään kolmea kuukausipalkkaa vastaava summa olemassa jo ihan "hätävarana", jos esim. pesukone tai muu kodinkone hajoaa tmv.

Vierailija
5/62 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran että pakastin on täynnä.

Vierailija
6/62 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus sanottiin että aina pitäisi olla vähintään kolmea kuukausipalkkaa vastaava summa olemassa jo ihan "hätävarana", jos esim. pesukone tai muu kodinkone hajoaa tmv.

Kenen pesukone maksaa 7000e? Jos saisi palkkaa esim pari tonnia kuussa :D

Vierailija
7/62 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisimman paljon. Itselläni on nyt ne pahat ajat ja säästöt käytetty. Säästötilillä on vielä hätävarana 66€.

Vierailija
8/62 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kuukauden käyttövarat olisi hyvä olla, mutta sitähän ei mitä mitä tulee vastaan. Vakuutukset ainakin voimassa kaikki. 

Vierailija
9/62 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran, että on täysin riippumaton muista ihmisistä. Eli tuo jonkun mainitsema 2 miljoonaa on aika lähellä totuutta, toki ei silläkään saisi kuin minimitason loppuelämäksi. Mutta tuota itse tavoittelen, en käytä rahaa kuin pakollisiin asioihin kunnes olen taloudellisesti muista riippumaton. En luota yhteiskuntaan enkä sosiaaliturvaan.

Vierailija
10/62 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 donaa on hyvä suojakassa yllätysten varalle.

Vierailija
11/62 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En luota yhteiskuntaan enkä sosiaaliturvaan."

Riskinä tuossa pelikuviossasi on sosialistinen tai jopa kommunistihallinto... 100 vuotta tuota tuollaista pehmensi ja pimensi venäläisten päät. Teki Venäjästä kleptokratian.

Vierailija
12/62 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli säästöjä eläkepäivien varalle. Sit jouduin työttömäksi ja säästöt hupenee. Toivottavasti kuolen ennen eläkeikää.

Vierailija
13/62 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet työssäkäyvä ja sinulla on omistusasunto, tarvitset satojen tuhansien puskurirahaston työttömyyttä vastaan yli viisikymppisenä, jos hallituksen kaavailemat työttömyysturvan ja omistusasunnossa asuvien asumistuen leikkaukset toteutuvat.

Vierailija
14/62 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen oli joku laskukaavakin joskus ikävuosittain. Kolmekymppisellä piti ainakin olla säästettynä vuoden palkka ja tästä eteenpäin tietysti enemmän.

Vierailija
15/62 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama tonni mulla on heti käytettävissä ja ihan sopivasti kun tänään tuli yllättävä 600e meno.

Vierailija
16/62 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on säästössä tällä hetkellä joku reilu 7000€.

Ihan liikaa, siitä voisi laittaa sijoituksiin vaikkapa 3000€.

Palkastakin jää menojen jälkeen ainakin tonni kuukaudessa, joten hirveästi en tarvitse säästössä rahaa lepuuttaa.

Sitten jos tulisi jotain isompaa hankintaa vuoden sisään, niin ehkä sitten säästäisin, ettei tarvitsisi sijoituksista rahaa nostaa.

Vierailija
17/62 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet työssäkäyvä ja sinulla on omistusasunto, tarvitset satojen tuhansien puskurirahaston työttömyyttä vastaan yli viisikymppisenä, jos hallituksen kaavailemat työttömyysturvan ja omistusasunnossa asuvien asumistuen leikkaukset toteutuvat.

Lähtökohtaisesti jokaisella on velvollisuus elättää itsensä, joten tuo asumistuki on ihan syytäkin poistaa.

Ja työttömyysturvan leikkauksistahan on pelkkää hyvää mainittu julkisuudessa.

Työssäkäyviä suomalaisia hallituksen leikkaukset eivät juuri kosketa.

Vierailija
18/62 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran, että jos tyyliin pyykinpesukone yllättäen hajoaa niin voi vain mennä kauppaan ja ostaa uuden.

Vierailija
19/62 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiku voiski. Mulla pakastin paskana monta vuotta, en voi pakastella lappuruokia.

Vierailija
20/62 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aattelen, että jos on auto, niin tonni pitää olla ihan aina. Koska se tonnin remppa voi tulla milloin vain.

Toki itsellä aina kertyy hiljalleen enemmän, mutta sitten käytänkin vaikka lomamatkaan niin, että se tonni taas jää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi