Nyt ne parhaat vinkit työhaastatteluun
Pistin perjantaina yhteen tosi mielenkiintoiseen työhön hakemuksen. Olin koko viikonlopun sillä asenteella, että sieltä tuskin kuuluu mitään, koska edellinen samantyylinen työ jonne hain, en päässyt edes haastatteluun. Tänään puhelin soi jo klo 8 ja hakemastani paikasta soitettiin. Mut olisi haluttu haastatella jo huomenna, mutta silloin on toinen haastattelu. Saimme haastattelun sovittua keskiviikolle ja nyt mun on sellainen olo, että mä haluan sen työn!
Nyt parhaat vinkit, kuinka olen edukseni. Suosittelijoita löytyy myös 3 kpl.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siisti olemus ja olemalla oma itsensä eikä esittää mitään roolia.
Erikoinen ohje sillä käytännössä kaikilla naisilla on ns työrooli.
Ja miehiltäkö se "työrooli" sitten puuttuu? no se selittäisi ainakin sen että teen töitä mieluummin miesten kuin naisten kanssa.
Oikeinko nautit selkäänpuukotuksesta ja juoruilusta?
Muista että sekä se työnantaja että sinä itse haluatte selvittää, kuinka hyvin sinä sovit kyseiseen hommaan ja kuinka homma sopii sinulle. Sehän juuri on työhaastattelun tarkoitus. Ota se asenteeksi, niin olette yhteisellä asialla.
Vierailija kirjoitti:
Mikset sitten halua siihen paikkaan johon sinulla on huomenna haastattelu, ap?
En ole sanonut, etten halua. Mutta tämä toinen on itselleni mieluisampi vaihtoehto niin työnkuvan kuin palkan näkökulmasta. Huomenna puhutaan mahdollisesta keikkalaissopparista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perjantaina hakemus ja maaanantaina klo 8 soitettiin?😆🤣
Siivoojaksi työmarkkinatuella hait?
Noin nopeasti ei vastata edes lääkärille joka hakee paikkaa Lapista.
Olipa typeriä kommentteja. Joillain aloilla voi todella olla pula hyvistä tekijöistä. Olen itsekin saanut puhelun jopa samana päivänä, kyseessä ei mikään näistä teidän ehdotuksista
Mieti miksi juuri tämä paikka on se minkä haluat = mitä uniikkia juuri tämä positio tarjoaa sinulle ja tee se haastattelijalle selväksi.
Rekrytointi on kallista ja he haluavat löytää ihmisen, joka sitoutuu paikkaan vuosiksi. Siksi on aina kilpailuetu, jos pystyy avamaan sitä, mitä työpaikka sinulle antaa ja miten se pysyy sinulle mielenkiintoisena tulevaisuudessa.
Jätä huomioimatta nuo veetuilut.
Mieti vähintään yksi heikkous/kehityskohde sinussa. Ja ei sellaista joka onkin oikeasti tarkoitettu positiiviseksi (olen liian ahkera, perehdyn liian hyvin tms "heikkoudet"), vaan ihan oikea kehityskohde.
Viimeisimmässä haastattelussani sanoin heikkoudekseni rehellisesti sen, että mua ärsyttää kun asiat muuttuu. Käytännöt, ohjeistukset, järjestelmät. Että aina ensireaktioni on se ärsytys että miksi! Ja vastustus. Toki sitten kun ne uudet on tulleet käyttöön niin niihin sopeudun, ne opin ja sitten löydän niistä yleensä hyviäkin puolia. Mutta en ole sellainen ihminen, joka ottaisi innolla kaiken uuden vastaan. Silti sain paikan.
Asiantuntijatehtävissä valtiolla toimiva.
Ei kannata ajatella, että se olis jotenkin huono juttu kun otetaan miltei heti yhteyttä. Silloin voi myös olla, että ollaan todella innoissaan tekijästä.
Haastattelut aiheuttaa itselleni pään vaivaa.
Ja miehiltäkö se "työrooli" sitten puuttuu? no se selittäisi ainakin sen että teen töitä mieluummin miesten kuin naisten kanssa.