Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt ne parhaat vinkit työhaastatteluun

Vierailija
02.10.2023 |

Pistin perjantaina yhteen tosi mielenkiintoiseen työhön hakemuksen. Olin koko viikonlopun sillä asenteella, että sieltä tuskin kuuluu mitään, koska edellinen samantyylinen työ jonne hain, en päässyt edes haastatteluun. Tänään puhelin soi jo klo 8 ja hakemastani paikasta soitettiin. Mut olisi haluttu haastatella jo huomenna, mutta silloin on toinen haastattelu. Saimme haastattelun sovittua keskiviikolle ja nyt mun on sellainen olo, että mä haluan sen työn!

Nyt parhaat vinkit, kuinka olen edukseni. Suosittelijoita löytyy myös 3 kpl.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siisti olemus ja olemalla oma itsensä eikä esittää mitään roolia.

Vierailija
2/30 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi jos se "oma itse" on jollain tavalla poikkeava :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika kova jännittäjä ja itseäni auttoi henkisesti se ajatus, että rekrytoija haastattelee sillä intressillä että tämä on nyt toivottavasti se meidän seuraava palkattava -> olisi vähemmän työtä rekrytoijalle ja saa haastattelijan kiinnittämään huomiota automaattisesti hyvään puoliin kritisoinnin sijasta.

- entinen rekrytoija itsekin

Vierailija
4/30 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivinen asenne. Ja innostunut. Kysele!

Vierailija
5/30 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pettynyt niin monta kertaa, että nyt pakko vaan saada tää työ.

Vierailija
6/30 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin nopeasti vastataan, olit ainoa hakija. Ei hätää.

Vierailija
7/30 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen ohje sillä käytännössä kaikilla naisilla on ns työrooli.

Vierailija
8/30 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Katso silmiin

- Ole iloinen

- Luja kädenpuristus tervehdittäessä

- Istu ryhdikkäästi, ja huomioi kaikkia haastattelijoita (jos useampia) tasapuolisesti.

- Kuvittele että olet tapaamassa omia asiakkaitasi, ole ystävällinen, kohtelias mutta sopivan rento. Huumorista pitävät lähes kaikki, ei tarvitse kertoa vitsejä kuitenkaan, mutta pieni tilannekomiikka on parasta.

- Muista että et ole pelkästään myymässä ns. itseäsi eli omaa työpanostasi ja osaamistasi, yhtä lailla sinulle ollaan myymässä työnantajaa ja työpaikkaa. Kuvittele siis myös itse olevasi asiakas, ja kysele kiinnostuneena asioita siitä mitä sinulle ollaan myymässä

- Älä stressaa turhia.

- Muista jälleen jämäkkä kädenpuristus, hymy ja kiitokset lähtiessä.

Tee joku followup jälkikäteen jos koet sopivaksi, kiitä haastattelusta jne.

Vierailija
9/30 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perjantaina hakemus ja maaanantaina klo 8 soitettiin?😆🤣

Siivoojaksi työmarkkinatuella hait?

Noin nopeasti ei vastata edes lääkärille joka hakee paikkaa Lapista.

Vierailija
10/30 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömälle tämä toki voi olla ennenkuulumatonta. Mulle on soitettu samana päivänäkin ja oli asiantuntijatyöstä kyse.

Vierailija
11/30 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset sitten halua siihen paikkaan johon sinulla on huomenna haastattelu, ap?

Vierailija
12/30 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras vinkki on huolehtia omasta asemastaan silleen, että työhaastattelu muuttuu haastatteluksi jossa minä haastattelen työnantajaa siitä onko kyseinen työpaikka riittävän kiinnostava. Kun on riittävän osaava niin työtarjouksia kyllä riittää. Kysymys on enempi siitä minne haluaa mennä.

Vierailija
13/30 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömälle tämä toki voi olla ennenkuulumatonta. Mulle on soitettu samana päivänäkin ja oli asiantuntijatyöstä kyse.

Niin. Hoitsun työ on asiantuntijatyötä.

Vierailija
14/30 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ettet ulkoista muille vaan kontrolloit itse niillä avuilla mitä on. 

Vierailija
15/30 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Hoitsun työ on asiantuntijatyötä.

🙄 Täysin pieleen. Montako vuotta olet ollut työttömänä purkamassa kiukkuasi nettifoorumeille?

Vierailija
16/30 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Katso silmiin

- Ole iloinen

- Luja kädenpuristus tervehdittäessä

- Istu ryhdikkäästi, ja huomioi kaikkia haastattelijoita (jos useampia) tasapuolisesti.

- Kuvittele että olet tapaamassa omia asiakkaitasi, ole ystävällinen, kohtelias mutta sopivan rento. Huumorista pitävät lähes kaikki, ei tarvitse kertoa vitsejä kuitenkaan, mutta pieni tilannekomiikka on parasta.

- Muista että et ole pelkästään myymässä ns. itseäsi eli omaa työpanostasi ja osaamistasi, yhtä lailla sinulle ollaan myymässä työnantajaa ja työpaikkaa. Kuvittele siis myös itse olevasi asiakas, ja kysele kiinnostuneena asioita siitä mitä sinulle ollaan myymässä

- Älä stressaa turhia.

- Muista jälleen jämäkkä kädenpuristus, hymy ja kiitokset lähtiessä.

Tee joku followup jälkikäteen jos koet sopivaksi, kiitä haastattelusta jne.

Ei muuten ole yhdessäkään pandemianjälkeisessä työhaastattelussa päässyt kättelemään.. ja iso osa haastatteluista tehdään teamsillä joten se siitä silmiin katselusta ja tasapuolisesta huomioimisestakin. Työnhakuja näkee ruudulla tasan sen yhden haastattelupanelin jäsenen, joka avaa kameran oman kysymyksensä ajaksi.

Vierailija
17/30 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panitko hakemukseen valokuvan itsestäsi 25-vuotiaana?

Vierailija
18/30 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten ole yhdessäkään pandemianjälkeisessä työhaastattelussa päässyt kättelemään.. ja iso osa haastatteluista tehdään teamsillä joten se siitä silmiin katselusta ja tasapuolisesta huomioimisestakin. Työnhakuja näkee ruudulla tasan sen yhden haastattelupanelin jäsenen, joka avaa kameran oman kysymyksensä ajaksi.

Tästä kommentista huomaa miten vieraantuneita todellisuudesta jotkut ihmiset ovat. Tai miten erilainen todellisuus joillakin on.

Vierailija
19/30 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin ihmetyttää eikö ap:tä jännitä ollenkaan se huomenna haastateltava paikka?

Vierailija
20/30 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä kommentista huomaa miten vieraantuneita todellisuudesta jotkut ihmiset ovat. Tai miten erilainen todellisuus joillakin on.

Millai mä mielestäsi olen vieraantunut?

T 18

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi