Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kävelijät eivät osaa seurata mitä liikenteessä tapahtuu???

Vierailija
02.10.2023 |

Ennen suojatielle menoa niin miten vaikeaa on katsoa, että onko liikennettä miten? Minun vanhemmat opettivat (huom), opettivat minulle lapsena, että ennen suojatielle menoa katso ensin vasemmalle, sitten oikealle ja vielä kerran vasemmalle ja mene suojatien yli kunnes se on sinun mielestäsi turvallista. Onneksi meni oppi perille. Ei ainuttakaan läheltäpitiä minun suojatielle menemisellä.

Nykyaikana kävelijät vain kävelevät eivätkä piittaa mistään mitään.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osin totta. Välillä näkyy ihan hullunrohkeita tien ylittäjiä. Yhtä lailla autoilijat on välinpitämättömiä vilkun käytön kanssa. Esim kun on ryhmittymiskaista kääntymiselle, ei läheskään kaikki pane vilkkua päälle. Autoilijat kyllä tietää, että nyt nuo autot kääntyy, mutta jalankulkijat eivät tiedä. Pitäisi näissä tilanteissa huomioida myös heidät vilkkua käyttämällä.

Vierailija
2/11 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomannut saman, nykyään vain juostaan tai lampsitaan suojatielle yhtään katsomatta, joskus tiirataan nenä kiinni tiukasti puhelimessa. Pyöräilijät ovat myös pahoja, eivät näytä mitään aikeita suojatielle kääntymisestä ja yhtään mihinkään suuntaan katsomatta käännytään sille tai suhahdetaan jostain tuhatta ja sataa, niin aikuiset kuin lapsetkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on se luotto siihen et ne autoilijatkin noudattais tai edes tietäis ne liikennesäännöt, jos te toimisitte lain edellyttämällä tavalla se pitäis olla hyvinkin turvallista perseillä vaikka mitä jalankulkijana.

Mutku mutku mutku, me tiedetään, audia ei voi ajaa kun pää täynnä kusta, mut ei meidän siitä tykätä tarvi.

Vierailija
4/11 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nenä tiukasti puhelimes

Vierailija
5/11 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli on jalankulkijoiden vika, jos autoilijat eivät noudata liikennesääntöjä.

Vierailija
6/11 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä jalankulkijana mieluummin tarkistan, enkä luota vain siihen, että minä olen oikeassa. Vaikka kuinka olisin oikeassa, ei se paljon liikuta jos auton alle jää.

Vierailija
7/11 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaaltaan, eipä kyllä autoilijatkaan näe oman peltilehmänsä ulkopuolelta mitään muuta kuin edessä olevan tien, eikä ole havaintoa muista kulkijoista. Tosi usein saa seisoskella suojatien edessä ja autoilija vaan kaahaa ohi pysähtymättä. Kun autoilijaa kohti katsoo, hän ajaa kuin hevonen laput silmillä - katse tiukasti ja ainoastaan eteenpäin.

Itse pyöräilen ja kävelen paljon, joten autolla ajaessa "skannaan" jatkuvasti myös kevyen liikenteen tekemisiä. Koskaan ei ole kävelijä tai pyöräilijä yllättänyt minua, koska olen erittäin tietoinen myös muusta kuin autoliikenteestä ratissa ollessani.

Vierailija
8/11 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ajat jalankulkijan päälle niin siitä ei kummoista rangaistusta tule. Itse olen odottanut jalankulkijana vihreissä valoissa kun +10 autoa meni vanhoilla valoilla ohi. Piti jäädä odottamaan seuraavia valoja kun persereikäautoilijat eivät tunne perusliikennesääntöjä.

Vierailija
9/11 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se on kun on jatkuvasti naama kiinni puhelimessa luurit päässä ja perssilmällä ei näe ympäristöä.

Vierailija
10/11 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On opetettu, että autoilijan on annettava suojatielle pyrkivälle esteetön kulku.

Ja autoilijan on noudatettava erityistä varovaisuutta suojatietä lähestyessään.

Aika hyvin kyllä kaupunkialueella, keskusta-alueella tuo autoilijan antama esteetön kulku toteutuu.

Mutta kun ollaan jossain kauempana, niin ei kyllä niin millään. 

Yks tie, jossa kulkee satamasta tulevia rekkoja esim. ja siinä on vielä heillä hyvä alamäki kun tulla posottavat hyvää vauhtia, niin ei siinä kyllä kannata lähteä pyrkimään suojatielle lainkaan jos näitä on mäkeä alas tulossa... Se on vauhti päällä, niin ei takuulla jarrutella. Siinä kohtaa varmaan kaikki autoilijat miettiikin, että mitähän varten toi suojatie tuossa yleensäkään on. 

Vierailija
11/11 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä syytettiin autoilijaa?