Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

5-vuotiaan kanssa vuodeksi ulkomaille

Vierailija
01.09.2008 |

Olen lähdössä vuodeksi ulkomaille töihin. Mies ja 5-v lapsi tulevat mukaan. Jännitän paljon, kuinka lapsi muutoksen kokee. Hän ei osaa kohdemaan kieltä, joten pelkään ettei kavereita löydy. Lisäksi omat hyvät kaverit jäävät tänne vuodeksi, eikä sisaruksiakaan ole seuraa pitämässä. Miten voisin helpottaa lapsen sopeutumista uuteen maahan? Onko kellään kokemusta vastaavasta?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta on. Lapset ovat todella sopeutuvaisia ja oppivat kielenkin tosi nopeasti. Jos on mahdollista laita lapsesi johon päivähotoon/kouluun, sieltä nappaa kielen tosi nopesti.

Meillä ei lapsi osannut kieltä yhtään kun mentiin ja puolen vuoden päästä osasi jo kommunikoida muiden lasten kanssa.

Itse aluksi oli koko ajan päälle päsmärinä ennen kuin tajusin pysyä poissa ja antaa lapsen itse luoda suhteensa muihin lapsiin. Ja vaikka yhteistä kieltä ei ollut leikit sujuvat yllättävän hyvin.

Vierailija
2/3 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutosta ulkomaille. Lapsi tosin osasi jo ennenstään kohdemaan kieltä, mutta silti ei ollut lainkaan helppoa lapselle...

Mistä maasta on kyse? Ota ihmeessä selvää, onko kohdemaassa esim. suomenkielistä leikkiryhmää tai muuta suomenkielistä toimintaa. Jos kohdemaassa ei olisi yhtään toisia suomalaisperheitä, niin EN lähtisi minkään työpaikan tähden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tässä vielä hetki aikaa lähtöön, joten ajattelin ehkä opettaa jotain simppelejä sanoja tai ainakin puhua siitä, että siellä sitten lapsetkin puhuvat eri kieltä :)