Onko esim. sininen, harmaa ja violetti ok värejä hautajaispukeutumiseen?
En haluaisi hankkia mustia vaatteita mitä en muuten käytä.
Kommentit (27)
On on, värejä tärkeämpää on kokonaisuus.
Vierailija kirjoitti:
No on ok. Kuten myös moni muu väri. Ihmiset ihan turhaa pelkää pukeutumista hautajaisiin.
Yhä harvemmat pelkäävät, useimmat pukeutuvat nykyään siihen, mitä kaapistaan löytävät eivätkä hanki erikseen mustia hautajaisvaatteita.
Vierailija kirjoitti:
No ei tosiaan tarvi. En varmaan moneen vuoteen ole nähnyt että kellään olisi ollut täysmustaa.
Juuri olin hautajaisissa ja lähes kaikilla oli täysmusta vaatetus. Miehillä tumma puku ja valkoinen paita.
Minulla on ollut hautajaisissa esimerkiksi tummansininen asu. En omista juurikaan siistejä mustia vaatteita (ovat minulla lähinnä urheiluvaatteita) ja mielestäni osallistuminen ja perussiisti pukeutuminen on tärkeämpää,kuin tietyn väriset vaatteet.
Aikalailla mennyttä aikaa tämä täysmusta vaatimus, sellaista suvun vanhimpien ajatusmaailmaa joka nykypäivän vanhuksillakin alkaa jo löystyä.
Sitäpaitsi ihan järkevää ettei hankita kertakäyttövaatteita.
Minulla oli eilen harmaa hame ja vaaleansininen paitapusero. Jalassa mustat nilkkurit. Mielestäni asuni oli oikein hyvä ja kelvollinen.
No on ok. Kuten myös moni muu väri. Ihmiset ihan turhaa pelkää pukeutumista hautajaisiin.