Miksi ihmiset eivät jaksa nykyään kävellä lyhyitä työmatkoja?
Itselläni on työmatka 1,3 km, kävellen n 17 minuuttia. Monet kauhistelevat kuinka jaksan kävellä näin pitkän matkan.
Huolestuttavaa, jos ei jaksa kävellä lyhyitä matkoja.
Kommentit (33)
No on kyllä hurjaa jos tuollaista kävelymatkaa kauhistellaan, herranjestas :D Ihmisen keho muistuttaa varmaan jossain vaiheessa ameebaa tällä kehityssuunnalla.
Meillä on reilu kilsa metrolle. Sen yleensä kävelenkin mutta en koko 9 kilsan työmatkaa.
Tästä missä mä asun on varmaan 500 metriä tohon lähikauppaan ja oon nähny ku naapurit ajaa autolla sinne ja tulee tän kyseisen kaupan kassit mukana takas kotiin
Matka toimistolle on lyhyt, mutta tarvitsen autoa työssäni.
Olen huomannut saman. Minulla työmatka n. 2,5km ja kuljen jalan/pyörällä. Työkaverit kauhistelevat, miten jaksan... 99% tuntemistani ihmisistä kulkee töihin omalla autolla, vaikka matka olisi pari kilometriä. Ei siinä paljon auta liikkumisen vähyyteen jos käydään kerran viikossa 45min ohjatussa jumpassa... autolla.
Vierailija kirjoitti:
Tästä missä mä asun on varmaan 500 metriä tohon lähikauppaan ja oon nähny ku naapurit ajaa autolla sinne ja tulee tän kyseisen kaupan kassit mukana takas kotiin
Kyllä minäkin kaupassa kävisin autolla ja muut lenkit sitten erikseen.
Mun veljen naapurissa asuu 4-kymppisenä mies, joka painaa ainakin 130kg. Hänen työmatkansa olisi 10min kävellen, mutta silti hän vuoden ympäri kulkee sen autolla.
Mun vaikeaa reumaa sairastava täti aikoinaan asui yhdessä idiootin miehen kanssa. Mun täti kulki 30min työmatkan kävellen ja avomies kulki työmatkat tätini autolla, vaikka hänellä olisi ollut työmatka 10min
Vierailija kirjoitti:
Kuka viitsii käyttää aikaansa tuollaisiin tylsiin matkoihin. Käytetään se aika johonkin mielenkiintoisempaan toimintaan.
Vierailija kirjoitti:
Me käymme aina kaupassa autolla. Koska ostamme kerralla enemmän ja viemme myös kierrätyslaatikot ja paperit ja kartongit.
Kävelen välillä, välillä pyöräilen välillä menen autolla kun tarvitsen sitä töissäni. Työmatka on noin kaksi kilometriä ja aikaa menee noin 20 minuuttia. Sitä ennen käyn koiran kanssa lenkillä 2,5-3,5 kilometriä ja toki käyn taas kun kotiin tulen ja illalla käydään vain pikaisesti pissalla. Kukaan ei kauhistelee, sitä tosiasiaa että kävelen melkein joka päivä vähintään 10 kilometriä. Ja työni on lähinnä seisomista.
Kävely työpaikalle on helvetin tylsää. Ulkona luonnossa kävely vapaa-ajalla on mukavaa. Saattaa johtua siis tästä.
Oudolta kuulostaa, itse olen keskikokoisesta kaupungista, jossa on aina ollut kotoa suunnilleen 1-4 km matka kaikkialle minne pitää mennä. Noita olen kävellyt lapsesta saakka (silloin ja nuorena myös pyöräilin). Tuntuu oudolta, että tuollainen on jollekin ongelma. Mutta onhan täälläkin kyllä niitä, jotka menevät autolla sen 300 metriä lähikauppaan, ja sen kyllä näkee noiden henkilöiden yleisolemuksesta ihroineen ja ankkakävelyineen, että noin on tehty koko aikuisikä.
Vierailija kirjoitti:
Kävelen välillä, välillä pyöräilen välillä menen autolla kun tarvitsen sitä töissäni. Työmatka on noin kaksi kilometriä ja aikaa menee noin 20 minuuttia. Sitä ennen käyn koiran kanssa lenkillä 2,5-3,5 kilometriä ja toki käyn taas kun kotiin tulen ja illalla käydään vain pikaisesti pissalla. Kukaan ei kauhistelee, sitä tosiasiaa että kävelen melkein joka päivä vähintään 10 kilometriä. Ja työni on lähinnä seisomista.
Miksi et käy sen koiran kanssa pitemmällä lenkillä ja mene töihin vaikka bussilla. Ajattele sitä koiraasi vähän enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Kävely työpaikalle on helvetin tylsää. Ulkona luonnossa kävely vapaa-ajalla on mukavaa. Saattaa johtua siis tästä.
Just näin. En minä viitsi mitään asfalttia kävellä, kun voin mennä sen sijaan metsälenkille.
Tiedän ihmisen, joka asuu työpaikan vieressä, mutta ajaa silti autolla töihin. Kävellen ehkä 300 metriä, autolla 500 metriä. Ylipainoinen.
Työmatka on 5,3 km ja kävelen, juoksen tai pyöräilen useinkin vähintään toiseen suuntaan. Mieheni on samassa työpaikassa ja hänkin juoksee tai autoilee ja jos autoilee niin tulen monesti kyydillä takaisin eli en kävele usein molempiin suuntiin. Kävelen kuitenkin työpäivän aikana noin 10000 askelta. Kävely on minulle yhtä helppoa kuin istuminen. Vasta tosi kovaa kävellessä tai hölkässä syke nousee ja huomaa liikkuvansa.
Mulla oli koulumatka peruskouluun ja lukioon kutakuinkin 1,7 km ja ihan hyvä kävelymatka. Myöhemmin kävelin juna-asemalle saman matkan.
Mitä iloa on kävellä siellä pakokaasuissa työmatkalla. Kyllä ne kävelyt hoidetaan tuossa metsäpuistossa. Töihin mennään autolla ovelta ovelle.
Käyn koiran kanssa parin tunnin lenkeillä, joten en kävele yhtään työmatkoja vaan käytän kaiken ajan koiralenkkeihin. Onko kyse siitä, ettei vaan kiinnosta niitä työmatkoja kävellä vaan käyttävät sitten ajan johonkin muuhun vaikka salilla käymiseen.