Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yli 35-vuotiaana äidiksi tulleet

Vierailija
01.10.2023 |

Oliko raskaaksi tuleminen vaikeaa ja montako lasta sait? Lykkäsitkö tietoisesti vanhemmuutta vai eikö elämäntilanne sallinut lapsen tuloa aiemmin?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut sopivaa miestä (sellaista joka olisi halunnut isäksi ja ollut hyvä isä), joten oli pakko lykätä ja/tai asennoitua siihen, että ehkä lasta ei koskaan saa. Sitten kun mies löytyi, alettiin yrittää pikkuhiljaa. Raskaaksi tulemisessa kesti 6 kuukautta, sitten tuli keskenmeno. Sitten tulin uudestaan raskaaksi, sama 6 kuukautta meni. Lapsi syntyi terveenä ja on ihana <3

Vierailija
2/15 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

36v sain ekan ja heti tulin raskaaksi. En kokenut olevani valmis vanhemmuuteen aiemmin ja halusin tehdä muita asioita. Ehkä yritämme vielä toista, mutta minua ei haittaisi jos lapsiluku jäisi yhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopiva mies. Raskaudet 38v, 39 v ja 40 v.

Nyt ihania teinejä alkavat olla.

Vierailija
4/15 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halu saada lapsi syttyi vasta pitkälle päälle kolmikymppisenä kun olin tavannut oikeanlaisen miehen. Aiemmassa, itselleni epäsopivassa suhteessa olin hirveästi pelännyt raskaaksi tulemista.

Olin 38-vuotias lapsen saadessani. Raskaaksi tulo vaati hedelmöityshoitoja, mutta se olisi ollut todennäköisesti tilanne nuorempanakin, sillä minulla todettiin krooninen, hedelmällisyyteen vaikuttava sairaus. Raskauduin hoidoista onneksi nopeasti.

Lapsi jää ainoakseni ihan ikänikin vuoksi. Mutta en toisaalta halunnutkaan kuin yhden lapsen.

Vierailija
5/15 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävä sai ainokaisensa 38-vuotiaana ja tuli raskaaksi heti ehkäisyn pois jättämisen jälkeen.

Vierailija
6/15 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kärsin 7 vuotta lapsettomuudesta, joten tulin siksi raskaaksi vasta 38 vuotiaana.

Vierailija
7/15 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

35v ja 2 vuotta meni tulla raskaaksi. Muutenkin olisi pitänyt tehdä lapsi nuorempana, jospa olisi jaksanut tätä paremmin....

Vierailija
8/15 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestä oli vaikea suostutella siihen, että meillä olisi lapsia. Lopulta hän sitten taipui. Saimme kaksi lasta ja molempia aloin odottaa saman tien kun jätimme ehkäisyn pois.

Vierailija
9/15 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi yli 40-vuotiaana raskaus on nyt puolivälissä. Takana on useampi vuosi hoitoja, korona-aikakin hidasti niitä. 

Aloin seurustella vasta n. 37-vuotiaana enkä tullut raskaaksi luomusti, joten lähdimme hoitoihin. Miehellä kaikki oli kunnossa, minulla munasolureservit vähissä.

Ennen hyvin käyntiin lähtenyttä raskautta sain keskenmenon. Onneksi yritimme vielä uudelleen.

Vierailija
10/15 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tullut äidiksi 26-, 29-, 33- ja 37-vuotiaana. Ja kyllä toi viimeisin oli jo aika korkealla iällä saatu. Tunsin itseni ikälopuksi kuopuksen vauvavuotena. Voi kyllä johtua siitä että oli jo valmiiksi monta lasta ja vauhdikasta arkea. Ehkä ensimmäinen vauva tuon ikäisenä ei olisi ollut niin raskas, mutta nyt tykkään silti ajatella että oman ikäni takia oli voimat loppu. Raskaaksi olen tullut aina heti ekasta-toisesta kierrosta.

Vierailija
11/15 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ensimmäisen lapsen 35v. Raskaus alkoi ihan luomusti ja yrittämättäkin. Samoin toinen raskaus. Ekalla ja tokalla lapsella on ikäeroa reilu vuosi. Kolmatta lasta yritettiin yksi tai kaksi kiertoa, samoin seuraavaa. Minulle raskaaksi tuleminen ei siis ollut vaikeaa, sain 4 lasta. Viimeinen lapsi syntyi kun olin 41v.

Vierailija
12/15 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain ensimmäisen lapsen 35v. Raskaus alkoi ihan luomusti ja yrittämättäkin. Samoin toinen raskaus. Ekalla ja tokalla lapsella on ikäeroa reilu vuosi. Kolmatta lasta yritettiin yksi tai kaksi kiertoa, samoin seuraavaa. Minulle raskaaksi tuleminen ei siis ollut vaikeaa, sain 4 lasta. Viimeinen lapsi syntyi kun olin 41v.

Miksi hankit neljä lasta noin vanhana?

Vierailija
13/15 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi ei?

Vierailija
14/15 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien ainoa tavoite ja sisältö elämässä ei ole lasten teko.

Vierailija
15/15 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monelle tuo on juuri oikea ja paras aika lapsille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän