Saako leipomoiden ja konditorioiden työntekijät käytännössä syödä mielin määrin niitä
herkkuja, ainakin sellaisia puoleen menneitä vähän ulkonäöltään tai ei ihan tuoreita? Saako sellaisia kakkuja yms. mukaan kotiin silloin tällöin?
Kommentit (22)
Mielin määrin. 🤣 Siinä on yritys kohta konkassa, kun mitään ei oo ehditty myydä. Kaikki syöty suoraan uunista.
Vierailija kirjoitti:
Töissä saa syödä sellaista mitä ei voi myydä, mutta kotiin ei saa viedä.
Ihan hölmöä ettei saa viedä kotiin. Miksihän näin? Samahan se on missä ne syö. En minä ainakaan töissä osaisi nauttia herkuista. Haluaisin viedä kotiin. Roskikseenko ne sitten heitetään mitä ei syödä?
Hahaha, tämän täytyy olla mammoin kysymys ikinä :) :)
Totta kai saa syödä, saahan Alkon myyjätkin juoda niin paljon kun haluaa suoraan hyllystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hölmöä ettei saa viedä kotiin. Miksihän näin? Samahan se on missä ne syö. En minä ainakaan töissä osaisi nauttia herkuista. Haluaisin viedä kotiin. Roskikseenko ne sitten heitetään mitä ei syödä?
Sääntöjen mukaan myymättömät pitää hävittää. Käytännössähän sitä ei valvo kukaan, viedäänkö ne biojätteeseen vai kotiin, mutta näin se silti on määrätty. Ja niihin herkkuihin kyllästyy aika nopeasti, niin ei tule syötyä mielin määrin.
Kaipa tuo on leipomokohtaista.
Meillä tehdään henkilökunnalle etukäteen tilatut tuotteet, kuten muillekin. Mutta ei kuormasta noin vaan voi syödä, kun laskettuhan kaikki on ja sen mukaan tehdään.
Virheitä ei ole tullut vuosiin.. siis että kakkoslaatua olis tarjolla.
Kondikttori kotileipomosta
Olin töissä konditoriassa ja meidän kultamuru-työnantaja antoi mukaamme silloin tällöin niitä herkkuja. Muuten olisivat jääneet vain vanhenemaan ja mitä niillä sitten olisi tehty.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai saa syödä, saahan Alkon myyjätkin juoda niin paljon kun haluaa suoraan hyllystä.
:D Just näin. "Kato Huttusen hedelmäviiniä, loistava valinta rouva, kippishtä vaan ja hölökyn kölökyn..."
JOs on francizing-kahvila, niin myymättömät tuotteet palautetaan pääleipomoon. Enpä työntekijänä välittänyt siitä, vaan jakelin kavereille illalla tai myin kassillisen heille muutamalla eurolla. Ise popsin pitkin päivää, jos mieli teki.
Ainakaan Tampereen Stoc kalla mitään ei saanu ilmasiks, kaikki sekunda MYYTIIN henkilökunnalle, halvalla tosin mutta silti.
Koulun ruokalasta me työntekijät emme saaneet viedä mitään kotiin, vaikka ruokaa olisi jäänyt yli. Koululla sai syödä niin paljon kuin huvitti ja kyllä minä söinkin.
Kotona ei sitten paljon enää ruokaa tarvinnutkaan, paitsi viikonlopuiksi piti ostaa ruoat.
Vierailija kirjoitti:
JOs on francizing-kahvila, niin myymättömät tuotteet palautetaan pääleipomoon. Enpä työntekijänä välittänyt siitä, vaan jakelin kavereille illalla tai myin kassillisen heille muutamalla eurolla. Ise popsin pitkin päivää, jos mieli teki.
Sä olet varas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos myyntiin kelpaamattomat saisi viedä ilmaiseksi kotiin, voisi jollekin työntekijälle tulla vähän liian suuri kiusaus hutiloida valmistuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan siitä syystä kun aina löytyy niitä, jotka vie sitten koko suvulle. Pahimmassa tapauksessa saattavat jopa piilottaa tuotteita, jotta niitä ei myydä ja voivat sitten viedä kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn ainoastaan francizing-kahviloissa.
Vierailija kirjoitti:
Näkyy varmasti peilistäkin.
Vierailija kirjoitti:
Får konditoriernas anställda äta konditorier? Knappast.
Fitta åtta pappa knullat lotta. mene kielivikainen teidän omille palstoille.
Kun olin konditoriassa töissä viime vuosituhannella, meillä oli lupa kahteen vitriinileivonnaiseen per päivä. Toinen halpa ja toinen melkein mitä vaan paitsi lakkaleivos. Usein söin yhden makean halvan ja sit pikkupiysan tms suolaisen myöhemmin päivällä lounaaksi.
Saatiin kerran viikossa ostaa alennuksella normituotteita. Joskus joku roskiin menemässä ollut jaettiin kaikkien halukkaiden kesken.
Laihduin sinä kesänä 5kg, ei meinaan tehnyt mieli MITÄÄN leivonnaisia.
Ei todellakaan. Leipomokohtaista miten toimitaan tuotteiden kanssa jotka ei ole ihan priimaa. Voi olla hyllykkö josta saa ottaa. Yleensä alennuksella saa epäkurantteja. Joissakin paikoissa epäkurantit laitetaan biojätteeseen, joka minusta on silkkaa tuhlausta ja ei ole kestävänkehityksen mukaista.
Voin sanoa että makesiin kyllästyy ajan kanssa ja ei ole suurta kiinnostusta edes maistaa, mutta toki pitää laatua tarkkailla.