Keskiverrolle suomalaiselle ei ilmainen lounas maistu, kun naapuripöydässä syödään kaurapuuroa päivälläkin
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000009878733.html?utm_source=facebook&…
OLEN keskituloinen, keski-ikäinen, keskinkertainen suomalaismies. Hallitus aikoo laskea verotustani muutamalla satasella vuodessa.
En halua ilmaista rahaa samalla, kun muilta leikataan.
Kommentit (35)
Lahjoitan Elonkapinalle. En siksi, että järjestö olisi aivan erityisen lähellä sydäntäni, mutta koska nykyisen hallituksen kannattajista monet vaahtoavat siitä jatkuvasti niin sinne menee.
Yksilö joka ei ole ahne on nykyään poikkeava häiriötekijä.
Kuka täällä muka jotain ilmaiseksi saa? Tuon kirjoituksen on kirjoittanut joku elämäntapatyötön luuseri.
Vierailija kirjoitti:
Lahjoitan Elonkapinalle. En siksi, että järjestö olisi aivan erityisen lähellä sydäntäni, mutta koska nykyisen hallituksen kannattajista monet vaahtoavat siitä jatkuvasti niin sinne menee.
Tämä on hyvä idea ja itsellekin ideologisesti paljon mieluisampi tukikohde kuin vaikkapa Seta.
Vierailija kirjoitti:
Lahjoita suoraan venäjälle, siitä hallituksen kannattajat vasta vaahtoavatkin. Ainiin mutta venäjähän maksaakin sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Mun hyvätuloinen sisko sanoi myös, että häntä suorastaan hävettää kun tulee saamaan lisää rahaa ja köyhiltä leikataan.
Olin kyllä aika yllättynyt tästä.
Millä logiikalla tulee saamaan lisää rahaa? Anna sille valtiokonttorin tilinumero, niin voi maksaa ihan itse ne rahat sinne, jotka kokee saaneensa vääryydellä.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä mielipiteen kanssa. Olen korkeasti koulutettu hyvätuloinen vihervassari ja enkä kokenut tarvitsevani yhtään mitään lisää. Olen aina pärjännyt loistavasti. Nyt kuitenkin, kiitos persu- ja kokkareäänestäjien tuloni vain kasvavat. Ei kai siinä sitten. Jostain syystä te kuvittelette että vihervassari = köyhä ja työtön, kun eihän se pidä paikkaansa. Iso osa akateemisista korkeasti koulutetuista jakaa ne arvot ja on nyt rahallisina hyötyjinä näissä päätöksissä.
Sinä voit henkilökohtaisesti lahjoittaa vaikka koko omaisuutesi hyväntekeväisyyteen, mutta et voi pakottaa muita tekemään samaa valtion kautta, sellaista kutsuttaisiin sosialismiksi.
Miksi et lahjoita? Näytä muille esimerkkiä ja anna vuoden ajan kaikki ylimääräinen rahasi hyväntekeväisyyteen
Minä olen myös ap:n kannalla 100%. En HALUA ERIARVOISTA YHTEISKUNTAA! Haluan asua suomalaisessa hyvinvointivaltiossa.
Turvaverkon olemassaolohan hyödyttää myös keskiluokkaista, joka saattaa itsekin pudota sinne esimerkiksi sairauden tai lapsen sairauden vuoksi ihan milloin tahansa.
En myöskään halua asua täällä pk-seudulla, jos täältä lähtee ne viimeisetkin varhaiskasvatuksen työntekijät pian pois. Ja hoitajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä mielipiteen kanssa. Olen korkeasti koulutettu hyvätuloinen vihervassari ja enkä kokenut tarvitsevani yhtään mitään lisää. Olen aina pärjännyt loistavasti. Nyt kuitenkin, kiitos persu- ja kokkareäänestäjien tuloni vain kasvavat. Ei kai siinä sitten. Jostain syystä te kuvittelette että vihervassari = köyhä ja työtön, kun eihän se pidä paikkaansa. Iso osa akateemisista korkeasti koulutetuista jakaa ne arvot ja on nyt rahallisina hyötyjinä näissä päätöksissä.
Sinä voit henkilökohtaisesti lahjoittaa vaikka koko omaisuutesi hyväntekeväisyyteen, mutta et voi pakottaa muita tekemään samaa valtion kautta, sellaista kutsuttaisiin sosialismiksi.
Miksi et lahjoita? Näytä muille esimerkkiä ja anna vuoden ajan kaikki ylimääräinen rahasi hyväntekeväisyyteen
Lue alkuperäinen teksti huolella. Pointti on se, ettei hyväntekeväisyys paikkaa millään tavoin yhteiskunnan puutteellisia tukirakenteita.
Täällä on havaittavissa porvaripaniikkia, kun kaikki eivät jaakaan sitä itsekeskeistä ja ahnetta maailmankuvaa. Jotkut ymmärtävät, että ympärillä olevien ihmismassojen hyvinvointi tekee yhteiskunnasta miellyttävän paikan elää, tai vaikka sairastaa, asua, vanheta, synnyttää lapsia ja työskennellä. Ja ihmisten pahoinvointi vaikuttaa sitten ihan kaikkeen myös vastaavasti hyvin ikävällä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue alkuperäinen teksti huolella. Pointti on se, ettei hyväntekeväisyys paikkaa millään tavoin yhteiskunnan puutteellisia tukirakenteita.
Älä lässytä. Nämä jutut on useimmiten jonkun työttömän luuserin kirjoituksia.
Valtio ei taatusti pistä pahakseen jos joku vapaaehtoisesti lahjoittaa rahansa, ne voi lahjoittaa myös kunnalle ja vieläpä korvamerkitä, mihin tarkoitukseen ne pitää käyttää, mutta jostain syystä tässä kohtaa aina tuollaisten esittäjät hiljenee ja katoaa
Minä laitan joulukeräyksiin rahaa ja ostan lapsille niihin lahjoja. Sinne saa upotettua sen 200 e, minkä minä veronkevennyksillä voitan
Demarit antoi vappusatasen omilleen. Miten tuo nyt eroaa siitä?
Muuten kuin ettei noille anneta mitään, niiltä otetaan ihan vähän vähemmän.
Leikkauksia tarvittaisiin edelleen ilman tuotakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi kaukomatkaa vuodessa ei ole ihmisoikeus, suomessa ei ole puutteellisia tukirakenteita.
Aivan eli järjestöjen rahat riittää kyllä heille. Nyt voidaan ruveta avustamaan vaikka pienituloisia vanhuksia.