Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rakastatteko tekin tätä syksyn "ankeutta"?

Vierailija
30.09.2023 |

Itse nautin esimerkiksi hämäristä syysaamuista. Erityisesti silloin kun myrskyää.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Paitsi että syksy ei ole mielestäni ankea. Auringonpaiste silloin kun ruska on kauneimmillaan on jotain sanoinkuvaamattoman upeaa. Sateiset päivät ovat kivoja, kun voi luvalla käpertyä kotiin. Pimeät illat, kun voi taas polttaa kynttilöitä.

Jos pimeys ja sade jatkuu koko talven, niin sitten alkaa olla ankeaa. Jouluna pitää jo olla lunta, edes ohut harso jos ei kunnolla.

Vierailija
42/54 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäsyksyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olette te kyllä aikamoisia mökkihöperöitä sitten. Kotona vaan tykkäätte möllöttää. Tosi hassua.

En ymmärrä mitä hienoa ja tavoiteltavaa on kynttilöissä ja kotona makoilussa. Sehän on masentavaa. Tulee aina niin paljon parempi ja reippaampi olo ja fiilis kun käy jossain eikä jää kotiin kyhjöttämään.

Ajatteles, että osaan tehdä moloempia. Aamulla ja aamupäivällä klo 6-12 kaikki aktiviteetit ja sitten lounas ja vähän lepoa iltapäivällä. Iltaisin olen työpajassa tekemässä monenlaista. En möllötä, en kyhjötä mutta tykkään olla kauniissa ja avarassa kodissani ja kiva kun joku poikkeaa iltapäivällä ja illalla kylään. Miksi luulet, että kotona möllötetään ja kyhjötetään. Kotini ei ole koirankoppi vaan talo. 

Kuulostaa kauhealle. Huh huh!

Mitä kauheaa tarkoitat tuossa olevan? 

Vierailija
44/54 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyn ihanat värit eivät ola ankeutta! Ihan paras vuodenaika.

Talven harmaus on ankeutta, varsinkin helmi-maaliskuu.

Vierailija
45/54 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahistaa ja masentaa. Olisi kivempaa asua edes keskieuroopassa missä nytkin on 24 astetta lämmintä ja elämä hymyilee. Eurojaskaa ja lottoa tekemään vaan.

Vierailija
46/54 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olette te kyllä aikamoisia mökkihöperöitä sitten. Kotona vaan tykkäätte möllöttää. Tosi hassua.

En ymmärrä mitä hienoa ja tavoiteltavaa on kynttilöissä ja kotona makoilussa. Sehän on masentavaa. Tulee aina niin paljon parempi ja reippaampi olo ja fiilis kun käy jossain eikä jää kotiin kyhjöttämään.

Ajatteles, että osaan tehdä moloempia. Aamulla ja aamupäivällä klo 6-12 kaikki aktiviteetit ja sitten lounas ja vähän lepoa iltapäivällä. Iltaisin olen työpajassa tekemässä monenlaista. En möllötä, en kyhjötä mutta tykkään olla kauniissa ja avarassa kodissani ja kiva kun joku poikkeaa iltapäivällä ja illalla kylään. Miksi luulet, että kotona möllötetään ja kyhjötetään. Kotini ei ole koirankoppi vaan talo. 

Onneksi se on sun elämääsi. Ei mun. Jo toi kuudelta herääminen on kauheaa.

Vierailija
47/54 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä olet sanomaan miten kuuluisi elää? Etkö ymmärrä, että ihmiset virkistyvät ja latautuvat eri asioista? Minusta on ihanaa kun ei ole kauniin ilman "pakkoa" ja painetta ulkoilla ja osallistua kaikenmoisiin perinteisiin sen ja tämän porukan tapaamisiin. Kiva nähdä ihmisiä, mutta ei niin kivaa, että kaikki aikataulu ja säntäillyt tuntuu kasautuvan kesään. Ei se silti tarkoita mitään kotona makaamista. Käytän aikana neulomalla, ompelemalla, teen pidemmän kaavan kautta ruokaa, saunon ja uin avannossa kotirannassa, teen usein syksyllä isomman siivouksen ja rästihommia kuntoon ja se vasta rentouttaakin kun saa tavaroille paikat ja ne jäytävät "tarttis tehdä"-asiat kuntoon. Sienestän, jaksan liikkua luonnossa pidempään kun on viileää ja nautin myrskyävän meren katselusta takkatulen ääressä. Työni on sosiaalista ja hektistä (luokanopettaja), ehkä se vaikuttaa siihen, että syksyn rauhaa kaipaa.

Vierailija
48/54 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahistaa ja masentaa. Olisi kivempaa asua edes keskieuroopassa missä nytkin on 24 astetta lämmintä ja elämä hymyilee. Eurojaskaa ja lottoa tekemään vaan.

Tämä. Nyt on ollut siedettävää kun on ollut lämpimämpää kuin yleensä.

Vierailija
49/54 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole yhtään kauheaa ollut koskaan. Sisäinen herätyskello toimii minulla. 

Minkä sille voi, että toiset ovat aamuvirkkuja ja herään ihan itsekseni tuohon aikaan. Ei tee tiukkaakaan, kesällä jopa viideltä. Mulle on koko elämäni ollut se aamun hetki "kullan kallis". Aamut ovat ihania kaikkina vuodenaikoina, pimeys talvella ei haittaa yhtään.

Vierailija
50/54 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä mitään ankeutta ole. Syksyn parhautta.

Syksystä nauttivalla ihmisellä on tyypillisesti jonkinasteinen mielenterveysongelma. Miellyttävän lämmin ilma ja kukkiva luonto ovat terveen elämän merkkejä, mutta syksyllä ne kuolevat pois. Joka sellaisesta nauttii on henkisesti sairas.

Vierailija
51/54 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole yhtään kauheaa ollut koskaan. Sisäinen herätyskello toimii minulla. 

Minkä sille voi, että toiset ovat aamuvirkkuja ja herään ihan itsekseni tuohon aikaan. Ei tee tiukkaakaan, kesällä jopa viideltä. Mulle on koko elämäni ollut se aamun hetki "kullan kallis". Aamut ovat ihania kaikkina vuodenaikoina, pimeys talvella ei haittaa yhtään.

Sama täällä, herään 5-6 aikaan aina. Kerran vuodessa nukun klo 8 saakka mutta tuntuu että päivästä on menetetty jo puolet:)

Aamut (erityisesti kesällä) on upeinta ikinä. Monesti käyn uimassa ennen aamupalaa. Järvellä on täysin autiota ja hiljaista. Ah!

Vierailija
52/54 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kaikista vuodenajoista. Syksyssä on paljon hyvää ja kaunista. Keväällä se aika on hirveä jolloin lumet sulaa mutta ei juuri vielä kuki eikä viherrä. Sulava lumi on hiekoitushiekoista hirveän näköistä ja joka paikassa on kuivaa ja harmaata ja hemmetin rumaa. Kaikki sulamisvedet parkkialueilta jne. ovat ihme ruskeaa likavesikuraa!

Samoin kohta on aika jolloin lehdet tippuu ja tiet jäätyy. Ennen lumen tuloa on aina sysipimeä ja liukas hetki eikä se välttämättä ole kovin kaunista ja mukavaa.

Vierailija
53/54 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan raikasta on, ei ankeaa.

Vierailija
54/54 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan tätä IHANUUTTA, en ankeutta. Syksy on paras vuodenaika!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan