Miksi Audit ja BMW:t tulevat puskuriin kiinni rampilla?
Tampereella on Linnainmaalla moottoritien rampilla rajoitus 60 km/h ennen kuin vasta suoran osuuden alussa alkaa 100 km/h. Siellä kuitenkin tulee usein Audit ja BMW:t karmeaa ylinopeutta puskuriin kiinni kun itse alan kiihdyttämään vasta 100 km/h merkin kohdalla. Kaista on todella pitkä.
Ihmettelenkin sitä, että miksi näillä "tehokkailla" saksalaisilla pitää vauhtia ottaa kilometritolkulla kun oma sähköautoni ainakin ehtii aivan hyvin kiihtyä nopeusrajoituksia ja liikennesääntöjä noudattamalla hyvin lyhyelläkin matkalla?
Kommentit (50)
Varmaan samasta syystä, miksei näitä autoja näe pysähtyneenä kiihdytyskaistan päähän epätoivon vilkku vasemmalle käännettynä
Skooda kuskit ovat nykyään agressiivisin ryhmä, ei bmw/audi.
T. Nissan pappa
Audi ja BMW ovat tietyn ei-toivotun asenteen omaavan aineksen suosiossa. Saksassa Audi ja BMW ovat ihan normaaleja, mutta monessa eurooppalaisessa keitysmaassa autoerkki on leimaantunut isi-leasing autoksi.
Vierailija kirjoitti:
Rampilla kuuluu kiihdyttää vauhti sopivaksi motarille. Joskus teitä tyhmiä näkee jotka hissuttelee rampilla lol
Nopeusrajoitukset ovat voimassa myös moottoritien rampilla ja moottoritiellä, teille vielä tyhmemmille tiedoksi. Niin ja se on liittyjä joka väistää eikä tunge väkisin päälle liittymästä.
Vierailija kirjoitti:
Sulla pitää olla sen 100 kmh merkin kohdalla se nopeus
No ei todellakaan pidä, sillä lain mukaan 100 km/h nopeutta (joka on maksimi) saa käyttää vasta merkin JÄLKEEN eli aloittaa kiihdytyksen vasta merkin jälkeen ko. maksiminopeuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
koska autolla ei voi ajaa järkeä käyttäen, vaan pitää katsoa vain ja ainoastaan sitä nopeusrajoitusta. Itse ajan monesti moottoritien rampeissa ainostaan 40 km/h, koska järkeni sanoo niin
Ja sen takia takanasi tulevan on vaikea päästä liittymään muun liikenteen sekaan kun olet tukkona siinä edessä kun pitäisi jo kiihdyttää.
No tuo tilannehan on kyllä ihan takana ajelevan tyhmyyttä ja osaamattomuutta jos noin käy. Jos edellä menee joku hitaampi niin järkevä kuski jättää rampilla sen verran väliä että siinä mahtuu itse kiihdyttämään sinne sataseen vaikka se "tulppa" aikoisi liittyä 50km/h vauhdilla itse. Eli katsopa peiliin jos tuollaiset tilanteet ahdistaa, isoin ongelma olet sinä itse :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan pidä, sillä lain mukaan 100 km/h nopeutta (joka on maksimi) saa käyttää vasta merkin JÄLKEEN eli aloittaa kiihdytyksen vasta merkin jälkeen ko. maksiminopeuteen.
Sen kaistan nimi on kiihdytyskaista, eli siinä kiihdytetään vauhti sopivaksi sinne motarille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen kaistan nimi on kiihdytyskaista, eli siinä kiihdytetään vauhti sopivaksi sinne motarille
Kyllä, mutta nopeusrajoituksia ja muita sääntöjä noudattaen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Tamperelaisena kuitenkin tiedän mistä rampista tässä puhutaan, ja siinä on pitkä suora ennen kuin rajoitus vaihtuu kuudestakympistä sataseen vasta hetki ennen moottoritielle liittymistä. Itsekin kiihdytän jo siinä suoralla tässä tapauksessa.
Mitäs tuo nyt vielä, yksi taukki, tietenkin penisrengas kuski tunki ramppikaarteessa rinnalle oikealle puolelle. Jostain kumman syystä vilkaisin sivupeiliin ennenkuin sekunnin kuluttua vedin luukun kiinni. Muuten olisi keräilty diudin raatoa luiskasta.
Ei näitä vatipäitä voi tajuta.