Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt ymmärrän, miksi lääkärit aina kieltää oireiden googlettelun!

Vierailija
30.09.2023 |

Vastaus on aina joko a) syöpä, tai b) joku harvinainen sairaus, jonka seurauksena puolet kehosta pitää amputoida pois.

Saa vaan painajaisia ja stressireaktioita, jotka pahentaa sitä olemassaolevaa oireilua entisestää, ja voi tulla kanssa psykosomaattisia oireita.

Varsinkaan googlen kuvahakua ei näissä kannata käyttää, koska silloin vasta tulee semmoisia kauhukuvia, joita ei edes genren elokuvissa näe. Etenkään mitään genitaalialueen vaivoja ei googlen kuvahaulla kannata selvitellä. Kuvat näyttää siltä, että zombievirus on iskenyt rönttöseen.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on. En ymmärrä miten oon vielä hengissä kun olen aika hurjan määrän vakavia sairauksia diagnosoinut itselleni googlaltuani oireita. Ja yön pimeinä tunteina odotellut kauhusta jäykistyneenä lähestyvää kuolemaa.

Nykyään läiskäisen itseäni kovaa sormilleni jos olen menossa taas googlettelemaan oireitani.

Vierailija
2/21 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlen tulokset muuttuu, kun siivoat evästeet pois.

Google ei ota verikokeita, eikä koepaloja.

Näppylä ihossa voi olla teinin puhelimessa finni ja mammalla heti isosyöpä. Evästeet poistamalla mummokin löytää ohjeet tei iän akneen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlen tulokset muuttuu, kun siivoat evästeet pois.

Google ei ota verikokeita, eikä koepaloja.

Näppylä ihossa voi olla teinin puhelimessa finni ja mammalla heti isosyöpä. Evästeet poistamalla mummokin löytää ohjeet tei iän akneen.

Kyllähän se varmaan tulevaisuudessa voi ottaa, tai ihmiseen asennetaan jotkut anturit tätä varten. Yksi päähän, yksi sydämeen ja yksi peräaukolle.

Vierailija
4/21 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti ne itse googlettaa vastaantotolla oireita.

Vierailija
5/21 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysin totta. Mustakin otettiin jotain verikokeita, ja joku CA 125 arvo oli koholla ja eka googletus tulos oli tietysti syöpä. Mutta selvisikin että endometrioosi kysta ja menkat sen nosti. Kyllä pelästyin. 

Vierailija
6/21 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiivi pelkää.

Vierailija
7/21 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googletin aiheesta rakkula suussa. Ihan asiallinen lähde eli Terveyskirjasto tarjosi koottua artikkelia erilaisista rakkuloista ja haavaumista, vaihtoehtojen joukossa mm. syöpä ja AIDS. Useimmat vaihtoehdot tosin pystyi sulkemaan pois sillä, että katsoo linkeistä mitä muita oireita mihinkin sairauteen liittyy, mutta kyllä tuosta hätäisempi olisi ehtinyt säikähtää pahanpäiväisesti. Itse rakkula katosi omia aikojaan.

Vierailija
8/21 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Itsellä sumeni näkö toisesta silmästä, googletin ja se antoi muutman eri tuloksen. Pidin silmähermon tulehdusta todennäköisimpänä. Odottelin viikon ennen kuin menin lääkäriin. Lähete silmäpolille ja sama diagnoosi sieltä, ja jatkodiagnoosi MS-tauti (jonka myös löysin googlesta tätä kautta ja osasin odottaa).

Ainoa uusi asia, minkä silmälääkäri sanoi, oli että olisi voinut olla laskimotukos, jolloin hoito olisi saatava heti, tai silmä jää sumeaksi. Tätä ei löytynyt googlesta. No, sitten olisin ollut lähes puolisokea omaa syytäni, mutta eipä ollut se.

Vierailija
9/21 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkei kaikilla ole noin paha tilanne. Mutta voi pienessäkin vaivassa hakukoneen kuva olla aika railakas ja pelottava. Vaikka joku etsisi pientä näppyä, voi tulla tuloksena spitaali tai supertippuri kasvoissa. Eikä se ole aina totuus. Tekstiä jotkut etsivät siksi että saa käsityksen millä voiteella ja lääkkeellä sitä hoidetaan tms.

Vierailija
10/21 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

IP-lehdetkin googlettaa diagnooseja. Päivittäin saa lukea jos viitsii niitä. Itse en viitsi. 

Vierailija
11/21 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rönttönen, hahhah :)

Vierailija
12/21 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on. En ymmärrä miten oon vielä hengissä kun olen aika hurjan määrän vakavia sairauksia diagnosoinut itselleni googlaltuani oireita. Ja yön pimeinä tunteina odotellut kauhusta jäykistyneenä lähestyvää kuolemaa.

Nykyään läiskäisen itseäni kovaa sormilleni jos olen menossa taas googlettelemaan oireitani.

Nuoruuden paniikki onnistui jo ennen googlen olemassaoloa. Ihan vain pelkäämällä ja luulotaudeilla. Jännä juttu. Ja sanomalehteä lukemalla. Toisaalta jonkinlainen tiedon saanti vei ajoissa lekurille, jos olikin tarve. 

Vierailija
13/21 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kieltää siksi, ettei potilas jämähdä johonkin tiettyyn tautiin vaan on avoin hoidolle. "Kyl tää on syöpä!" vaikka kyseessä on närästys.

Vierailija
14/21 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. En tiedä mitä sä oikein googlettelet, mutta mulle ei tule koskaan hakutuloksiin syöpää.

Vierailija
15/21 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlettaminen pelasti henkeni! Verenmyrkytys oli ja vaatimalla vaadin tutkimuksia. Tilanne oli päässyt jo pahaksi, kun en päässyt ensin hoitoon.

Vierailija
16/21 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääketiede ei ole mitään astrofysiikkaa. Eikä googlettamisessa ei ole mitään vikaa.

Vierailija
17/21 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siitä googlesta ollut itselleni paljon hyötyäkin. Mutta kerran odotin paniikissa 2 viikkoa maksakokeiden tuloksia kun pelkäsin että mulla on vakava maksasairaus. No ei ollut, oire johtui e-pilleristä (sivuvaikutukset lääkkeistä voivat alkaa vuosienkin käytön jälkeen.) TOSIN tämäkin selvisi sen hiton googlen avulla, lääkärit oli ihan ymmällään että mikä mulla on 😂

Vierailija
18/21 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne kieltää siksi, ettei potilas jämähdä johonkin tiettyyn tautiin vaan on avoin hoidolle. "Kyl tää on syöpä!" vaikka kyseessä on närästys.

Ja myöskin siksi että kaikki eivät välttämättä osaa arvioida onko lähde luotettava. Sit juotetaan kohta lapsille hopeavettä.

Vierailija
19/21 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä osasin googlata oireista itse diagnoosin eli lasiaisen irtauman. Kävin kuitenkin vielä silmälääkärillä, kun salamointia kesti monta kuukautta, mutta ei ollut silmissä sen kummempaa vikaa.

Vierailija
20/21 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Itsellä sumeni näkö toisesta silmästä, googletin ja se antoi muutman eri tuloksen. Pidin silmähermon tulehdusta todennäköisimpänä. Odottelin viikon ennen kuin menin lääkäriin. Lähete silmäpolille ja sama diagnoosi sieltä, ja jatkodiagnoosi MS-tauti (jonka myös löysin googlesta tätä kautta ja osasin odottaa).

Ainoa uusi asia, minkä silmälääkäri sanoi, oli että olisi voinut olla laskimotukos, jolloin hoito olisi saatava heti, tai silmä jää sumeaksi. Tätä ei löytynyt googlesta. No, sitten olisin ollut lähes puolisokea omaa syytäni, mutta eipä ollut se.

Näitä on enemmänkin kuin mitä osa haluaa myöntää. Sorry not sorry niille, joille lääkärin sana on ainoa oikea totuus.

Mäkään en millään löydä sieltä mitään syöpää. Harvinaissairauden ihan siksi, että on remissiossa välillä. Kun dg tuli, Googlea ei kukaan tavis käyttänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi