Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tein neljä työhakemusta, kolmea paikkaa tarjottiin.

Vierailija
30.09.2023 |

Olen ollut pitkään poissa työelämästä, ensin lasten ja sittemmin sairastumisen vuoksi.

Nyt koen olevani taas riittävässä kunnossa palatakseni töihin, en hyvässä vieläkään.

Heti löysin työpaikan, valitsin kaupan kassalle menon fyysisempien siivoustöiden sijaan koska sairastaminen vaikutti fyysiseen kuntooni.

Muuten olen aivan tavallinen 47-vuotias nainen.

Mukavaa palata töihin!

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan kassalle tuosta vaan ilman kokemusta ? Valitsit kaupan kassan työn koska se ei ole fyysistä sinun mielestä ? Olen ollut kaupan kassalla eikä enää paikat kestä kahta tuntia putkeen vedellä piipparista niitä kaljalaatikoita, maitopurkkeja jne. Ja kaupassa ei ole vain kassoja, yhtenä päivänä olet kassalla ja seuraavana päivänä hyllyttämässä ja jos on pieni kauppa teet kaikkea. Onnea vaan sinne maitokaappiin, sehän ei ole fyysistä hommaa.

Vierailija
42/47 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saitko ihanan nollatuntisopparin? Siis viikkotuntimäärä 0-40h? Saat työvuoroja vain silloin, jos ketään parempaa ei saada remmiin.

Minulla on nollatuntisopimus ja yli 5000 euron kuukausitulot. Ei tulisi mieleenkään yrittää panna työnantajaa maksamaan ajasta, jolle minulle ei ole osoittaa töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalĺa ilm kokemusta kassatyöstä, odottavat nimittäin työhön otettavilla olevan järjestelmän tuntemusta, pitää osata veikkauskoneen käyttö ja joskus myös pakettipisteen jutut.

Mut onnea vaan, osa-aikatyökin varmaan. Oli tässä kyllä lehtijuttu, jossa muualta Supmeentullut kertoi että sai heti työtä kun lähti kaupoista kysymään, nyt on osastovastaavana.

Minä taas hain kassalle kolmena vuonna peräkkäin useamman kerran. Sekä avoimia hakemuksia, että avattuja hakuja. Tein hakemukset, lähetin pyydetyt videovastaukset, eikä mitään. En saanut paikkaa yhtenäkään vuonna. Kiukuttaa toki, että joku on saanut paikan kauppaan kävelemällä ja annetaan ymmärtää, että se on kaikille yhtä helppoa.

Lapsistani kaksi on hakenut töitä samasta kaupasta. Tuoretta ylioppilasta ei kutsuttu edes haastatteluun, 10 vuoden työkokemuksella toinen sai  kävellä sisään ja alkaa töihin, vaikka ainoa "alan" työkokemus oli teininä huoltoasemalla kesätöissä.

Tuore ylioppilas todennäköisesti lähtee opiskelemaan heti kun pääsee. Sellaisia otetaan kesätöihin.

Tuoreella ylioppilaalla oli kaksoistutkinto. Ei ole lähtenyt jatkamaan opiskelua tänäkään päivänä vaan on ollut ammattityössään. Eikä otettu silloin edes kesätöihin.

Vierailija
44/47 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on nollatuntisopimus ja yli 5000 euron kuukausitulot. Ei tulisi mieleenkään yrittää panna työnantajaa maksamaan ajasta, jolle minulle ei ole osoittaa töitä.

Sellaisella tuntipalkalla minäkin lähtisin töihin, jos 0 tunnilla saisin yli 5000 euroa kuussa.

Vierailija
45/47 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei usko aloitusprovoa.

Miten tää olisi provo? Itse oon saanut aina jokaisen työpaikan mitä olen hakenut. En pidä työnhakua mitenkään vaikeana, kun osaa heittää tietyt jutut hakemukseen niin aina halutaan töihin.

Vierailija
46/47 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä alalla jossa työvoimapulaa ja useampi yhteydenotto on tullut tänäkin vuonna josko haluaisin siirtyä kilpailijalle. Nämä työpaikat eivät ole olleet missään yleisessä haussa. Kannattaa laittaa avoimia hakemuksia haluamiinsa työpaikkoihin, jossain saattaa juuri silloin olla hiljainen haku päällä.

Mikä ala?

Vierailija
47/47 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva juttu! Olen korkeakouluopiskelija. Tein kuluneelle kesälle 58 työhakemusta, valtaosan ruokakauppoihin. En päässyt yhteenkään. Minimaalisen pieneen lähikauppaanikin oli tullut melkein 300 kesätyöhakemusta, isoista marketeista puhumattakaan.