Tein neljä työhakemusta, kolmea paikkaa tarjottiin.
Olen ollut pitkään poissa työelämästä, ensin lasten ja sittemmin sairastumisen vuoksi.
Nyt koen olevani taas riittävässä kunnossa palatakseni töihin, en hyvässä vieläkään.
Heti löysin työpaikan, valitsin kaupan kassalle menon fyysisempien siivoustöiden sijaan koska sairastaminen vaikutti fyysiseen kuntooni.
Muuten olen aivan tavallinen 47-vuotias nainen.
Mukavaa palata töihin!
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalĺa ilm kokemusta kassatyöstä, odottavat nimittäin työhön otettavilla olevan järjestelmän tuntemusta, pitää osata veikkauskoneen käyttö ja joskus myös pakettipisteen jutut.
Mut onnea vaan, osa-aikatyökin varmaan. Oli tässä kyllä lehtijuttu, jossa muualta Supmeentullut kertoi että sai heti työtä kun lähti kaupoista kysymään, nyt on osastovastaavana.
Minä taas hain kassalle kolmena vuonna peräkkäin useamman kerran. Sekä avoimia hakemuksia, että avattuja hakuja. Tein hakemukset, lähetin pyydetyt videovastaukset, eikä mitään. En saanut paikkaa yhtenäkään vuonna. Kiukuttaa toki, että joku on saanut paikan kauppaan kävelemällä ja annetaan ymmärtää, että se on kaikille yhtä helppoa.
Mun 20v lapsi taas valmistui, on hakenut alansa töitä, mitään ei saa, edes vastausta. Herää arkisin aikaisin ja käyttää aikaa päivästä "työasioiden" hoitamiseen, samalla myös treenaa ammattitaitoaan. Samoin etsii töitä kaikilta muiltakin aloilta. Ainoa,mikä napannut oli hlökohtaisen avustajan työ, mutta sekin kaatui nuoresta johtamattomista syistä. Edes kauppaan,S-markettiin, ei pääse. Sinne on ryhmähaastattelu ja vielä sen jälkeen yksilöhaastattelu, ei napannut.
Todella surkeaa, että nuori yrittää aktiivisesti, mutta ei saa mahdollisuuksia.
Nyt hän on laittanut viestiä paikkoihin, että voi tehdä vapaaehtoisena töitä, jotta saisi oman alan kokemusta.
Minä sain heti kokoaikaisen työn, kun tuli 4 hakemuksen pakko haku. Kyllä töitä saa, kun on ammattitaito ajan tasalla ja oma auto, jolla kulkea töissä.
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalĺa ilm kokemusta kassatyöstä, odottavat nimittäin työhön otettavilla olevan järjestelmän tuntemusta, pitää osata veikkauskoneen käyttö ja joskus myös pakettipisteen jutut.
Mut onnea vaan, osa-aikatyökin varmaan. Oli tässä kyllä lehtijuttu, jossa muualta Supmeentullut kertoi että sai heti työtä kun lähti kaupoista kysymään, nyt on osastovastaavana.
Kassatyöstä on kokemusta jonkin verran vuosien takaa. Veikkauskonetta en ole koskaan käyttänyt, mutta useita erilaisia muita käyttöliittymiä olen opetellut käyttämään, esim aikoinani olin töissä paikassa jossa tehtiin tekohampaita, ja olen myös metallipajalla käyttänyt koneita. Eiköhän veikkauksen laite ole aika simppeli lopulta. Aika monta käyttöliittymää olen nuorempana ehtinyt opetella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja sai hakemuksilla... yleensä kyl kaupoista käydään töitä henkkoht töitä kysymässä, mut näköjään joku kauppias lukee hakemuksiakin.
Itse henkilökohtaisesti vein hakemukset paikan päälle. Tämä varmaankin auttoi asiaa.
Hienoa että sait töitä! Toivottavasti saat olla kassalla etkä joudu hyllyttämään. Ja toivottavasti kestät asiakkaitten huudot hintojen kalleudesta ja pitkistä jonoista ja esmes siitä että hymyilit edelliselle asiakkaalle enemmän kuin nykyiselle.;)
Minä en ole päässyt edes hyllyttäjäksi vaikka on kaupallinen koulutus pohjalla.
Aloittaja jättää varmaankin kertomatta sen kaikkein olennaisimman seikan jonka avulla on päässyt töihin...
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja jättää varmaankin kertomatta sen kaikkein olennaisimman seikan jonka avulla on päässyt töihin...
Kukapa nyt nuin ilkeää ihmistä haluaisi palkata...?
Vierailija kirjoitti:
Mun 20v lapsi taas valmistui, on hakenut alansa töitä, mitään ei saa, edes vastausta. Herää arkisin aikaisin ja käyttää aikaa päivästä "työasioiden" hoitamiseen, samalla myös treenaa ammattitaitoaan. Samoin etsii töitä kaikilta muiltakin aloilta. Ainoa,mikä napannut oli hlökohtaisen avustajan työ, mutta sekin kaatui nuoresta johtamattomista syistä. Edes kauppaan,S-markettiin, ei pääse. Sinne on ryhmähaastattelu ja vielä sen jälkeen yksilöhaastattelu, ei napannut.
Todella surkeaa, että nuori yrittää aktiivisesti, mutta ei saa mahdollisuuksia.
Nyt hän on laittanut viestiä paikkoihin, että voi tehdä vapaaehtoisena töitä, jotta saisi oman alan kokemusta.
Väärä ala. Esim. lähihoitajana työllistyy.
Vierailija kirjoitti:
Siis täh? Veikkauskone tosi helppo! Kerran pomo näytti miten toimii, joku ihmettely tuli myöhemmin mut senki itse ratkaisin hetkessä!
Ja ne kassat ihan yhtä helppoja! Jos ei ihan digiurpo/teknourpo oo niin ne oppii sillä että käyttää silmiään ja katsoo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas hain kassalle kolmena vuonna peräkkäin useamman kerran. Sekä avoimia hakemuksia, että avattuja hakuja. Tein hakemukset, lähetin pyydetyt videovastaukset, eikä mitään. En saanut paikkaa yhtenäkään vuonna. Kiukuttaa toki, että joku on saanut paikan kauppaan kävelemällä ja annetaan ymmärtää, että se on kaikille yhtä helppoa.
Kiukuttelijaakaan ei kukaan halua palkata!
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä alalla jossa työvoimapulaa ja useampi yhteydenotto on tullut tänäkin vuonna josko haluaisin siirtyä kilpailijalle. Nämä työpaikat eivät ole olleet missään yleisessä haussa. Kannattaa laittaa avoimia hakemuksia haluamiinsa työpaikkoihin, jossain saattaa juuri silloin olla hiljainen haku päällä.
Mikäs työvoimapula se sellainen on, ettei voida edes ilmoittaa että paikka olisi auki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä alalla jossa työvoimapulaa ja useampi yhteydenotto on tullut tänäkin vuonna josko haluaisin siirtyä kilpailijalle. Nämä työpaikat eivät ole olleet missään yleisessä haussa. Kannattaa laittaa avoimia hakemuksia haluamiinsa työpaikkoihin, jossain saattaa juuri silloin olla hiljainen haku päällä.
Mikäs työvoimapula se sellainen on, ettei voida edes ilmoittaa että paikka olisi auki?
Erikoisosaamisaloilla nuo paikat eivät juuri koskaan mene julkiseen hakuun vaan firmat palkkaavat head huntereita etsimään sopivia tekijöitä, usein maailmanlaajuisesti. Toisista firmoista siis, kun näiden alojen tekijöitä ei työttöminä ole.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa että sait töitä! Toivottavasti saat olla kassalla etkä joudu hyllyttämään. Ja toivottavasti kestät asiakkaitten huudot hintojen kalleudesta ja pitkistä jonoista ja esmes siitä että hymyilit edelliselle asiakkaalle enemmän kuin nykyiselle.;)
Minä taas haluaisin vain hyllyttää. Siis niin ettei tarvitsisi edes neuvoa ketään. Inhoan ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ja sun mielestä se ei voi olla jotain sellaista että esim ap ois voinu olla hymyilevä, ystävällinen, jämpti, siivon näköinen ja muutenkin hyvän aspan oloinen?
Mä ainakin ottaisin sellaisen paljon mielummin kuin jonkun semmosen jonka ainoo hyvä puoli on alan koulutus!
Sut ainakin taitaa kaupan kassoilta jättää pois sun inhottava asenne!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsistani kaksi on hakenut töitä samasta kaupasta. Tuoretta ylioppilasta ei kutsuttu edes haastatteluun, 10 vuoden työkokemuksella toinen sai kävellä sisään ja alkaa töihin, vaikka ainoa "alan" työkokemus oli teininä huoltoasemalla kesätöissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsistani kaksi on hakenut töitä samasta kaupasta. Tuoretta ylioppilasta ei kutsuttu edes haastatteluun, 10 vuoden työkokemuksella toinen sai kävellä sisään ja alkaa töihin, vaikka ainoa "alan" työkokemus oli teininä huoltoasemalla kesätöissä.
Tuore ylioppilas todennäköisesti lähtee opiskelemaan heti kun pääsee. Sellaisia otetaan kesätöihin.
Onnittelut työpaikan saaneelle! Vaimoni oli hieman yli viidenkymmenen kun työnantajansa teki konkurssin, sen jälkeen ansiosidonnaista ja työmarkkinatukea kunnes sekin loppui ja kaupunki työllisti hetkeksi ja taas jatkui ansiosidonnainen kunnes tuli ikävuosia 54 täyteen ja pääsi työeläkkeelle.
Ollut kaupassa ja kaupan alan toimistotöissä josta ei suuria palkkoja ole maksettu, ja loppupäästä jäi puuttumaan työvuosia vaikkakin tuo ansiosidonnainen kasvattaa eläkettä niin siitä huolimatta ei tuo eläke häävi ole.
Onneksi ei ole huushollissamme velkaa.
Voisi kuvitella että jo pitkään töissä olleille varttuneille naisille, jotka eivät enää lapsentekoiässä tai ole pieniä lapsia kotona, löytyisi helposti töitä.
AP. Onneks olkoon kassalla, sinusta voi tulla pääministeri.
Aloittaja sai hakemuksilla... yleensä kyl kaupoista käydään töitä henkkoht töitä kysymässä, mut näköjään joku kauppias lukee hakemuksiakin.