Unen näkeminen, miltä se tuntuu?
Olen 51 vuotias enkä ole koskaan nähnyt unia. Puolisoni sanoo että kyllä näet ja olet hyvin aktiivinen, usein myös kuulema huudan tai itken. Minä itse en muista mitään. Tänäänkin aamulla olin pirteä ja sanoin että nukuin hyvin, johon puoliso sanoi että puoli yhden jälkeen yöllä huusin ja kiroilin niin että kaikki koiraa myöten heräsivät. Nuorin lapsista asuu kotona ja hän oli tullut katsomaan mikä hätänä, oli sitten mennyt muiden luo olkkariin. Yli puoli tuntia olin riehunut.
Tää alkaa vaivaamaan, onko jollain vastaavaa ja miten toisia häiritsevistä unista pääsee eroon? Minua nuo eivät haittaa kun en niitä muista, mutta muun perheen parasta ajatellen noista pitää päästä eroon. Kyseessä ei ole uusi juttu, minun vanhempani sanoivat, kun olin yläasteella että huudan öisin.
Kommentit (6)
Psygologi voinee auttaa. Mielessäni on jotain moskaa, kokemaasi kauhua tai edellisen elämän kirous joka vainoaa sieluasi.
Lisää nappeja naamaan illalla. Kyllä se siitä paremmaksi muuttuu.
Minä näin viime yönä unta että kuljetin rakkaan serkkuni päätä vettä täynnä olevassa muovipussissa kuin kultakalaa. Yritettiin jotain kommunikoida mutta oli vaikeaa saada selvää mitä hänen vedessä killuva päänsä yritti sanoa.
Ihmettelin kovasti miten hänet voisi pussista saada takaisin kiinni vartaloonsa.
Ei ollut pelottava uni, ennemmin ongelmanratkaisua. Jotenkin lopulta sain hänet normaaliksi mutta en muista miten.
Unien näkeminen on kuin katsoisi sarjaa, jota et voi laittaa pauselle
Näet unia. Et vain muista niitä. Ei niitä kuulukaan muistaa.
Näet unia, et vain muista niitä. Se voi johtua monesta asiasta, esimerkiksi vääränlaisesta unirytmistä tai jopa vitamiininpuutteesta.
Unet tuntuvat minusta vähän siltä, kuin katsoisin jotain täysin absurdia elokuvaa, jossa voi tapahtua aivan mitä tahansa, mutta jokin looginen osa aivoistani on pois päältä, niin etten ollenkaan tajua miten järjenvastaisia tapahtumat ovat, hyväksyn vain kaiken.
Sitä en osaa sanoa, miten unissa puhumisesta yms. voi päästä eroon, ehkä ei mitenkään. Mutta kun muut ympärillä tietävät taipumuksesi, niin ehkä he voisivat käyttää korvatulppia, tai sinulle voitaisiin järjestää joku eristetty tila nukkumiseen.