Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milläs köyhä vuokran maksaa, jos asuntotuki pienenee?

Vierailija
30.09.2023 |

Aivan käsittämätöntä leikata köyhän asuntotukea. Minkäs minä vuokran maksan ilman sitä? Pakkohan se on valtion maksaa joka tapauksessa.

Kommentit (864)

Vierailija
341/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhä muuttaa sitten halvempaan että on varaa maksaa. Niin yksinkertaista se on.

Onhan se aina ollut tiedossa kuinka yksinkertaisia rikkaat on, mutta tuossa tuli jälleen uusi todiste 😂 Tota tyhmyyttään ei kannattaisi ihan kovin julkisesti toitottaa, jos joskus sattuu isukin rahat loppumaan, ja joudut tutustumaan oikeaan elämään.

Omilla tuloillaan sitä pitäisi ihmisten elää eikä tuilla - jos rahat ei riitä niin aika muutta halvempaan. Yksinkertaista mutta totta.

Entäs kun ei ole mitään omia tuloja? Sitten majaillaan jätekatoksissa ja rappukäytävissä. Tietty vaihtoehto voisi olla myös tehtailla sopivasti rötöksiä niin että pääsee ainakin talveksi vankilaan.

Osa-aikatöitä löytyy kyllä. Majailet siellä missä on varaa

Vierailija
342/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telkkarissa tuli kesällä, että Helsingin ryöstöt johtuvat lapsiperheköyhyydestä.

No, itse en käy iltaisin ravintoloissa tai elokuvissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Telkkarissa tuli kesällä, että Helsingin ryöstöt johtuvat lapsiperheköyhyydestä.

Helsingissä kannattaa lapsi viedä harrastuksiin omalla autolla.

Vierailija
344/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä on palkkatuella tarhoissa lapsia hoitamassa ja ala-asteella koulunkäyntiavustajina ja uimavalvojina uimahalleissa ja kaupungin puutarhatoimessa leikkaamassa ruohikoita ja haravoimassa jne.

Onneksi pääsee sairaseläkkeelle, kun lapsi 18, sossu ei enää puutu.

Masennus on taikasana. Voi voi kun ei jaksa nousta sängystä ylös, kun on niin masentunut.

Vierailija
345/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuttaa halvempaan asuntoon että rahat riittävät

Ja meinaatko että niitä halvempaan asuntoon pyrkijöitä ei ole enemmän kuin tarpeeksi? Ei siihen halvempaan niin vaan muuteta. 

Minä sain Porvoon laitamilta kivan asunnon nopeasti, hyvin pääsen Helsinkiin töihin täältä!

Vierailija
346/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovit lapselliset riitasi äitisi kanssa ja muutat sinne.

Vierailija
347/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisten on Suomessa aika aikuistua ja ottaa itse vastuu elämästään. Jos haluaa asua omassa asunnossa, se pitää itse maksaa. Palkasta riippuen elintaso on korkeampi tai matalampi. Pitää muuttaa halvempaan paikkaan, jos ei rahat riitä nykyisessä. Kimppakämppä, jos yksin ei rahat riitä. Nämä on ihan perusasioita kaikissa muissa maissa. Töitä kyllä on, jos on halua niitä tehdä. Jos tuilla elää paremmin kuin palkalla, niin jotain on todella pielessä.

Vierailija
348/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuttaa halvempaan asuntoon että rahat riittävät

Ja meinaatko että niitä halvempaan asuntoon pyrkijöitä ei ole enemmän kuin tarpeeksi? Ei siihen halvempaan niin vaan muuteta. 

Minä sain Porvoon laitamilta kivan asunnon nopeasti, hyvin pääsen Helsinkiin töihin täältä!

Ihmiset haluavat lyhyen työmatkan eli he muuttavat esim. Kuopioon tai Kemiin.

Vierailija
349/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mistäs se lapsiperheköyhyys johtuu, no siitäpä tietysti, että vanhemmat menneet himojensa perässä miettimättä, mitä siitä seuraa.

Vierailija
350/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä miksi ihmiset asuvat asunnoissa joihin heillä ei ole varaa ja marisevat "millä minä nyt vuokran maksan kun tuki pienenee".

Sama pätee omistusasujiin. Ollaan otettu tuloihin nähden liian suuri asuntolaina ja sitten maristaan. Yhtälailla heille voi sanoa, että asunto/talo myyntiin ja muuttakaa halvempaan.

Vierailija
351/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on niin totuttu siihen, että jos ei rahat riitä, niin aina joku kuitenkin tulee ja maksaa.

Ennenvanhaan mentiin vaivaistaloon mässyttämään velliä jos ei kyennyt omaa elämistään ylläpitää. Pitäisiköhän ehdottaa päättäjille että otetaan vanha vaivaistalokäytäntö taas käyttöön.

Ja vaivaisten lapset huutokaupattiin sille, joka halvimmalla suostuu ottamaan elätettäväkseen. 

Kyllä pitäisi kääntää kehityksen pyörää 150 vuotta taaksepäin, niin olisi kaikki paremmin!

Tosin joo, siihen aikaan tehtaan patruuna rakennutti asunnot työläisilleen. Se olisi varmaan nykyisiltä työnantajilta liikaa vaadittu.

Vierailija
352/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisten on Suomessa aika aikuistua ja ottaa itse vastuu elämästään. Jos haluaa asua omassa asunnossa, se pitää itse maksaa. Palkasta riippuen elintaso on korkeampi tai matalampi. Pitää muuttaa halvempaan paikkaan, jos ei rahat riitä nykyisessä. Kimppakämppä, jos yksin ei rahat riitä. Nämä on ihan perusasioita kaikissa muissa maissa. Töitä kyllä on, jos on halua niitä tehdä. Jos tuilla elää paremmin kuin palkalla, niin jotain on todella pielessä.

Huomaa, että et ole työtön ja olet pihalla kuin lumiukko.

Tiedätkö mitä varten on ulosottoviraston asunto myynti sivut?

Vierailija
353/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kun istuu eteisessä ja nauraa kun naapurin tenava saa uhmakohtauksia joka päivä. Siellä se kiukuttelee ettei mene tarhaan. Onneksi on etätyöt

Vierailija
354/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä miksi ihmiset asuvat asunnoissa joihin heillä ei ole varaa ja marisevat "millä minä nyt vuokran maksan kun tuki pienenee".

Sama pätee omistusasujiin. Ollaan otettu tuloihin nähden liian suuri asuntolaina ja sitten maristaan. Yhtälailla heille voi sanoa, että asunto/talo myyntiin ja muuttakaa halvempaan.

Tietysti voi ja pitääkin sanoa.

Vierailija
355/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vanhemmat on säästäneet lapselle enemmän kuin 10000 niin lapsi ei saa asumistukea enää, kun menee opiskelemaan. Opintotuki on 300.

Miksi olit tyhmä ja pistit lapsilisät säästöön?

Niinpä. Hyvin on asiat, jos pystyy säästämään lapsilisät. Turha vinkua. Eiköhän säästöt ole sitä varten, että niitä käytetään, kun tarve vaatii.

Vierailija
356/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee töihin.

T. Orpo

Vierailija
357/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mistäs se lapsiperheköyhyys johtuu, no siitäpä tietysti, että vanhemmat menneet himojensa perässä miettimättä, mitä siitä seuraa.

Tulee karenssi, jos ei mene työkokeiluun työmarkkinatuella.

Työttömät hakevat 4 työpaikkaa kuukaudessa vähintään ja ne merkitään pankkitunnuksilla työkkärin sivuille.

Vierailija
358/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhä muuttaa sitten halvempaan että on varaa maksaa. Niin yksinkertaista se on.

Onhan se aina ollut tiedossa kuinka yksinkertaisia rikkaat on, mutta tuossa tuli jälleen uusi todiste 😂 Tota tyhmyyttään ei kannattaisi ihan kovin julkisesti toitottaa, jos joskus sattuu isukin rahat loppumaan, ja joudut tutustumaan oikeaan elämään.

Omilla tuloillaan sitä pitäisi ihmisten elää eikä tuilla - jos rahat ei riitä niin aika muutta halvempaan. Yksinkertaista mutta totta.

Entäs kun ei ole mitään omia tuloja? Sitten majaillaan jätekatoksissa ja rappukäytävissä. Tietty vaihtoehto voisi olla myös tehtailla sopivasti rötöksiä niin että pääsee ainakin talveksi vankilaan.

Osa-aikatöitä löytyy kyllä. Majailet siellä missä on varaa

Minulle ei ole löytynyt osa-aikatöitä. Esimerkiksi ihan turha yrittää kauppaan osa-aikaiseksi myyjäksi. 

Vierailija
359/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa, että et ole työtön ja olet pihalla kuin lumiukko.

Tiedätkö mitä varten on ulosottoviraston asunto myynti sivut?

Meillä anoppi on kova siivoamaan.

Mut mun puoliso on ainoa lapsi ja mä siivoan oman asunnon kerran vuodessa. Puoliso ei siivoa mitään

Vierailija
360/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti voi ja pitääkin sanoa.

Talvella on tulossa irtisanomisaalto. Kai olet säästänyt 2 kuukauden rahat, kun odotat ansiosidonnaista?