Kuinka paha akne pitää olla, että saa Roaccutanin?
Teininä mulla oli selkä ja naama täys kipeitä patteja. Sain e-pillerit, jotka vei aknen mennessään, ja naamasta tuli täydellinen.
Kerran pidin vuoden tauon e-pillereistä ja akne yltyi sietämättömäksi. Aloitin taas e-pillerit ja akne hävisi.
Nyt on ollut pakko lopettaa e-pillerit ja niin alkoi naama kukkimaan. Ei ole vielä päässyt pahaksi, mutta koko ajan huonompaan menee, mitä aikaa kuluu.
Kuinka paha akne pitää olla, että määrätään Roaccutan?
Kommentit (6)
Uskoisin, että tilanteessasi helposti.
Jos olet parisuhteessa ja lapsensaanti-ikäinen, ehkäisy täytyy olla kunnossa. Lisäksi ensimmäisen pakkauksen käytön jälkeen otetaan verikoe, josta katsotaan rasva-arvot.
Kyllä sen naamasta ihotautilääkäri näkee että tarvitsetko kuurin vai et....tai selästä.
Itse olen aikoinaan syönyt Roacuttania, vaikka aknen tilanne silloin olikin melko maltillinen. Söin myös Diane Novaa.
Maltillisemassa tilanteessa vain määrätään pienempi annos.
En suosittelisi, minulla aloitti hiustenlähdön. 2 Roa kuuria ihan ihotautilääkärin ohjeen mukaan, jo ekalla kuurilla hiukset kuivuis selkeästi. Ajattelin ensin että hyvä kun eivät rasvoitu. Toisen kuurin lopussa huomasi parturin jälkeen että päälaki paistaa läpi... Eikä hiustenlähtö loppunut vaikka olen nyt 2 vuotta ollut ilman Roaa.
Yht hyvin kuivattaa hiuspohjaa kuin kasvojakin ja voi olla tuhoisaa hiuksille. Suvussani ei perinnöllistä hiustenlähtöä eikä muutakaan syytä lääkäri löytänyt.
Veikkaisin jo ihan tuolla kertomuksella saat. Mulla oli kaupan päälle hyperpigmentoiva iho ja pariin kertaan roaccutan, ekan kerran 25v ja toisen kerran nelikymppisenä