Tapetti seinään kirjahyllyn taakse?
Pidän värikkäästä sisustuksesta, mutta 2 v sitten remontoidessa tehtiin tupakeittiöstä vaalea. Keittiön välitilassa on nätti värikäs tapetti, muuten seinissä vain aavistuksen vihreä sävy eli seinät on tosi vaaleat ja olen täysin kyllästynyt :D
Erityisen tylsältä näyttää se kun suuren tiikkisen kirjahyllyn hyllyjen takaa näkyy tylsä vaalea seinä.
Meillä on sitä välitilan tapettia vielä jäljellä. Tuli mieleeni että tapetoisin kirjahyllyn takaseinän samaisella tapetilla. Vain siis sen kirjahyllyn kohdan, mikä menisi luontevasti koska kirjahylly alkaa kulmasta ja toisessa reunassa on ikkuna.
Onko kukaan tehnyt näin ja oliko onnistunut juttu?
Kommentit (12)
Itse saattaisin tuunata kirjahyllyn taustalevyn tapetilla
Kirjahyllyssä ei siis ole taustalevyä. On tämän tyyppinen
https://i0.wp.com/tavararahaksi.fi/wp-content/uploads/2023/02/90f4a774-…
Vierailija kirjoitti:
Kirjahyllyssä ei siis ole taustalevyä. On tämän tyyppinen
https://i0.wp.com/tavararahaksi.fi/wp-content/uploads/2023/02/90f4a774-…
Helppo homma. Liimaa se tapetti rullaverhoon niin saat tarvittaessa nostaa pois.
Jos on kovin värikäs tapetti, niin kokonaisuudesta saattaa tulla liian sekava. Joku tumma yksivärinen?
Kokeile asiaa. Tapetti kiinni kirjahyllyn päältä (esim. teipillä tai jollain painavalla ylähyllyllä) ja levitä auki kirjahyllyn taakse. Katsele sitä pari päivää. Jos vielä pidät siitä niin tapetoi, jos taas et niin ota pois.
Olen yhden rullanleveyden testannutkin. Ei vaan anna oikein mitään kuvaa, kun hylly on leveä. Tänään ajattelin leikkoa tapetin sopiviksi vuodiksi ja sitten testaan. Ja tapetti tulisi kattoon saakka.
Tapetti ei ole kovin kirjava. Tummahko pohjaväri jossa hentoa kuviota.
Voi tässä käydä niinkin että koko huoneesta tulee värikkäämpi koska vaalea seinä alkaa häiritä enemmän ja enemmän :D
Kuka enää nykypäivänä käyttää tapettia?
80-luku meni jo.
Vierailija kirjoitti:
Olen yhden rullanleveyden testannutkin. Ei vaan anna oikein mitään kuvaa, kun hylly on leveä. Tänään ajattelin leikkoa tapetin sopiviksi vuodiksi ja sitten testaan. Ja tapetti tulisi kattoon saakka.
Tapetti ei ole kovin kirjava. Tummahko pohjaväri jossa hentoa kuviota.
Voi tässä käydä niinkin että koko huoneesta tulee värikkäämpi koska vaalea seinä alkaa häiritä enemmän ja enemmän :D
Ota avuksi leikkaa liimaa kuvankäsittely ja työstä eka versio sillä.
En laittais, näyttää naurettavalta
Pohdin jo lätkinkö vuodat nitojalla kiinni kokeeksi mutta olisi seinä varmaan melko ruma sen jälkeen 😄 jos ottaakin vuodat pois.
Onnistuuhan se, kun siirtää kirjahyllyn pois tieltä ja tapetoi seinän ja laitta kirjahyllyn takaisin.