Mies piti meillä kotona työpalaverin työkavereiden kanssa. Suutuinko turhasta?
Mies piti tänään etäpäivää. Jostain idioottimaisesta syystä se keksikin pitää yhden palaverin meillä kotona. Siis ihan ex tempore, ei mikään sovittu juttu. En luonnollisesti odottanut oman työpäiväni aikana meille tulevan vieraita, joten keittiö oli tiskejä täynnä, vessassa oli omia henkilökohtaisia tavaroitani hyllyllä (kuten avattu tamponipakkaus), viikkoon ei oltu imuroitu (koska perjantai on siivouspäivä), makuuhuoneessa sänky oli sentään pedattu, mutta mun yöpöydällä oli kotiverkkarit ja rintaliivit. Ei meillä mitenkään täysin räjähtänyttä ollut, mutta koska tämä on koti, eikä edustuskoti, koti ei jäänyt aamulla töihin lähtiessä vieraskuntoon. Kenellä jää??
Mies ei käsitä, miksi suutuin. Mukamas työkaverit eivät välitä. Mistä hän sen tietää - kuka muka ääneen ihmettelisi jotain tiskivuoria tai pölyjä toisen kodissa, vaikka ne huomaisi?
Mieheni on esimiesasemassa ja meillä palaverissa käyneet työkaverit olivat sekä alaisia että toisia esimiehiä. Korkeasti koulutettuja ihmisiä, puvut ja jakkupuvut päällä.
En millään pysty käsittämään, miten miehelle tulee mieleen ehdottaa palaveria KOTIIN kysymättä minulta, jonka koti tämä myös on. Minua hävettää aivan suunnattomasti se, että meillä on käynyt vieraita ja koti on ollut siivoamatta. En todellakaan olisi halunnut, että minulle tuntemattomat ihmiset pällistelevät tiskejäni tai tamponipakkauksia vessassa. En tiedä, kävikö joku meidän makuuhuoneessa, mutta siinä ne rintaliivit olisivat sitten olleet näytillä koko osastolle.
Olisiko ylläripalaveri ollut teille ok?
Kommentit (32)
olin teillä...ja huh mietinkin, että kuka asuu noin sotkusessa kämpässä. Mun design vaatteet likaantuivat ja mun mies suuttui.
Vierailija kirjoitti:
Pidettiinhän niitä ennenkin.
Kokoontumisia sanan varsinaisessa merkityksessä.
Siellä pohdittiin yleensä maailman menoa ja ateroitiin myös yhdessä pohdintojen päätteeksi.
Yhtenäinen leivän murtaminen ja Kristuksen veren nauttiminen olivat myös osana kokoontumisissa.
Nykyisin kyseinen perinne alkaa olla likimain hävitetty vihollisen toimesta.
Kait nyt edes saunassa pitivät sen oalaverin.
Älä välitä jostain vanhanaikaisesta emännän kunniasta. Mieshän se saa kotiaan hävetä, jos sinne raahaa työkavereita. Yhtä lailla se kodin kunto ja siisteys kuuluu hänellekin, kun se on hänenkin koti samalla lailla.
En minäkään olisi tykännyt. Mutta tuskin ne on siellä kuitenkaan ympäriinsä kierrelleet, normaalit ihmiset kyllä osaa käyttäytyä toisten kotona, varsinkin kun on kyse töistä.
Millä mies perusteli asiaa sinulle?
Kysyitkö (varmaan kysyit?) Mitä ihmettä Mies ajatteli?
Ja mitä se vastasi?
En ymmärrä, miksi pitää kutsua työkaverit palaveriin omaan kotiin - sati, ettei sitä ole siivottu edustuskuntoon ja kysytty kumppanilta suostumusta siihen!
Itse inhoan jo läheisten yllätysvierailuja, eli tuo olisi totaalisen liikaa.
eiköhän ne miehet ole tampooni paketteja nähnyt...
Joo, olis mennyt hermo. Se on kumma juttu, että jos koti on siisti,niin vaimo on hyvä vaimo ja mies varmaan auttaa siivoamisessa. Mutta jos jossain jotain tiskejä, pyykkejä tms., niin tuntuu, että heti saa arvostelun "sillä on kyllä varmaan laiska vaimo, kun kotikin oli sellainen". Lapsiperheessä kun siisteys on taattu noin 5 minuuttia imuroinnista..
Ei hätää, koska tätä ei oikeasti tapahtunut. Ei ole mitään ex tempore kotipalavereita, mihin pomot ja alaiset puvut päällä kokoontuvat juomaan juhla mokkaa muumimukeista.
Täällä on kyllä varsinaisia huumoriveikkoja sotkemassa keskusteluja. Tolla huumoritajulla ei kannata tämän läheisempiä ihmiskontakteja loppuelämältään odottaa.
Et suuttunut turhasta jos ei viittinyt edes mainita että on vieraita tulossa.
Ihme ällö inceleitä täällä - painukaa takaisin koloon mistä tulitte!
Ap:lle: olisin itsekin suuttunut moisesta, ei vieraita ennen ilmoitusta ja siivousta.