=== Tontut 06 vko 52===
Kommentit (26)
Onhan täällä tekstiä syntynyt joulun aikaankin! Kävin äsken lukemassa edellisen pinon loppuun ;)
calle77: Kuulostaapa omituiselta sun olotila, sullekin on varmaan tulossa se koiran hajuaisti :0 Treffasin yhden raskaana olevan kaverin jouluna ja hän sanoi että alkuraskauden aikana hän pystyi syömään vain jogurttia, perunoita ja kurkkua, ei mitään voimakkaan makuista. Teillä onkin mukava loma tiedossa, uskaltaudutko itse laskettelemaan? Me tykätään käydä myös laskettelureissuilla, viimeksi oltiin Levillä, mukavaa puuhaa!
ON: Joulu meni nopeasti ja vauhdikkaasti. Kauheesti on tullut kyläiltyä ja syötyä ja lahjojakin tuli annettua ja saatua sopivasti. Joulupäivänä oltiin kaveriporukalla viihteen puolella ja tuli myös juotua jonkun verran. En sitten testannut viikonloppuna, koska parin päivän tiputtelun jälkeen alkoi kunnon vuoto jota kesti kaksi päivää. Elikkäs ei tässä voi raskaanakaan olla! Olen kyllä ihan tyytyväinen että oma kierto lähti nopeasti käyntiin monen vuoden pillerien popsimisen jälkeen. Ajattelin tässä katella rauhassa pari kuukautta ja jos ei mitään tapahdu niin täytynee opetella itsekin niiden ovistestien käyttöä!
Joku kirjoitti aikaisemmassa pinossa siitä ranskalaisesta elämän ihme - dokumentista, se oli tosiaan aika mielenkiintoinen. Huomenna tulee siitä toinen osa, täytyy muistaa katsoa!
Kuulumisiin..
Mukavaa, että olette taas palailleet pinoilemaan!
calle77 ajattelin just kans samaa kysyä ku sophie77, et aiotko ite lasketella? Minä ite oon pelannu lätkää ja heti ku tulin raskaaksi, ni lopetin, ihan siinä pelossa, et jos kaatua mätkähdän oikein kunnolla, ni ei ainaka istukka irtois tai mitään!!
).(mulla pn nytkp18 ja tissit on pirskatin kipiät ja raskaan oloiset..tjaa ei nyt aleta taas intoilemaan liikoja...kai mulla nyt sit alkaa tämä piinailun aika:) fiilikset on sellaset, et ovis oli heti menkkojen jälkeen. Mulla noi tunteet tas mennä möyryää laidasta laitaan, vlillä tuntuu, et olen ihan hullu kun toisen haluan, ja välillä taas tuntuu täysin päinvastaselta!!
Mut ihanaa, et saa taas syödä ns.normaalia ruokaa, mullakin alkoi jo joulusapuskat tulvia korvista ulos! Eilisen syömisen jälkeen heitinkin kaik muun pois paitsi kinkun, siitä värkkäsin tänään kiusauksen, ja kyllä maistui lapsillekin!!
kirjoittelemisiin!
nonulikp18
Kävi jo mielessä että vieläkö on tontut ympäri maailmaa lomailemassa...
Sophie: Hyvä että kierto asettui kohdalleen, sitten vaan rennosti miehen kanssa hommiin ja toivotaan ettei tarvitse niiden tikkujen kanssa tuskailla!
Nonuli: Toivotan nopeasti ohi sujahtavaa piinailua sinulle, toivotaan että ovat +oireita.
Laskettelusta: Meinaan mennä rinteeseen, mutta ottaa tavallista rauhallisemmin. Olen aika agressiivinen laskija, mutta nyt asennetta täytyy korjata. Olen rinteessä vähän lapsenvahtiasemassa, joten senkin puolesta tulee paljon seisoskelua ja odottelua sekä rauhallista kurvailua. Tietenkään en voi poissulkea esim. muita laskijoita mutta uskon että kun on tarpeeksi skarppina niin mitään suurempaa ei pääse sattumaan. Mutta fiilisken mukaan ja voi olla että jos olo tästä pahenee, vietän koko viikon huoltojoukoissa kämpällä...
Nyt jatkan hommia, lounaalla kävin syömässä yhden paahtopaistipatongin ja olo on hieman perempi eli täytyy rynnistää töitä kun vielä pystyy.
Nostelen vain pinoa, kun on niin hiljaistaaaaaaaa!!! Huhuuu, mis kaikki taaaaaas oooonnn!!!!!!???????
Tosi piinaavaa. Oon ollut jo pari päivää koneen äärellä, mutta meillä kannettevan näppis reistaa enkä ole voinut kirjoittaa. Nyt saatiin irtonäppis tähän kiinni niin johan toimii.
Joulut on juhlittu ja taas on aikaa paneutua kuumeiluihin. Harmi Sophie, että täti vieraili, mutta uutta yritystä vaan putkeen ja hyvä, että kierto oli normaali.
Calle77, tylsää, että pahoinvointi on tullut kuvioihin, mutta toisaalta sille on kiva syy. Mä en oikein osaa jelppiä siinä asiassa, kun mun " pahoinvoinnit" oli tosi olemattomia.
Nonulillako alkaa lähestyä piinapäivät? Itellä varmaan kanssa. Mulla on kp joko sen huikeat 39 tai sitten 22. Tänään on ollut jonkun verran tätikipuilua, mutta jätän sen omaan arvoonsa, koska uskon, että onnistun luomaan sen ihan vaan päässäni siinä toivossa, että raskauduttu olisi. (Ajankohta olisi kyllä taas ihan sopiva. Hih!) No, ens viikollahan sen sitten näkee.
Nyt mä lähden kattomaan CSI:tä. Kaikille hauskaa illanjatkoa ja palailkaahan linjoille!
Äitsy
Mukavaa että tontut alkaa palailemaan taas tänne foorumille. Minähän täällä olen ollutkin kaiken joulua.
Äitsy koska olet viimeksi testannut? Tai oletko lähiaikoina? Jännää, että vaikka olen suht varma etten ole pamahtanut paksuksi (niinkuin oma kultani sen määrittelee) niin testitilanteessa jänskättää aina. Mulla on vielä yksi Clearblue tuolla veskissä piilossa ja ajattelin testata seuraavan kerran loppiaisena jos sitä ennen ei ilmesty täti paikalle. Silloin tulee nimittäin täyteen se 56p joka oli edellisen kierron pituus. Voiko olla niin pitkä oikeesti kellään? Mulla on joku häiriö päällä. No ens vuonna kyl tilaan ajan gynelle jos kolmaskin kierto on tällänen. Silloin eletään jo helmi-maaliskuuta!
Hauskaa vauvantekoviikkkoa tai piinailuviikkoa itsekullekkin tontulle tasapuolisesti!!
Mannarii
ps. Miten toi nimi? Pidetäänkö me se vaikka joulu meni? Galluppia pystyyn?? Mulle ihan sama..
Gallupiin vastaan nyt heti kättelyssä, etten unhota. Eli minä ainaskin tykästyin olemaan tonttu, itseasiassa tänne pinoon eksyinkin ihan alkuun vain ton nimen tähden;) Nyt tietysti teistä on tullut mulle muuten tärkeitä, nimestä viis! Ei kai silti vaihdeta, kyllä tonttujen pitää kovasti touhuta koko kesä, että saadaan taas ens jouluna paljon kääröjä:) Sitäpaitsi mä ainaskin olen vähän muuteskin tonttu;)
calle77 jos yhtää sua helpottaa, ni kerron, et minä voin järkyttävän pahoin ekassa raskaudessa. se alko heti aamulla kun silmät avasin ja loppu ehtoolla, kun silmät suljin! olo oli, ku ois ollu yrjö-tauti kokoajan, mut oksennus ei vaan tullu!! Mua kuvotti kaikki, ja etenkin just hajut! ja sen jälkeen en ole koskaan ymmärtänyt, miks sitä kutsutaan AAMUPAHOINVOINNIKSI, eihän sillä ollu mitään tekemistä sen aamun kanssa! Mua auttoi jäävesi, jota join kokoajan pitkin päivää, ja sit, et mun mies jätti kaikki hajusteet pois! Apua en saanu siitä, ns. älä päästä vatsaasi tyhjäksi periaatteesta! toisia kai helpottaa se, et syö heti ku herää, eli jo sängyssä ja napostelee välipaloja pitkin päivää!! kamalaa se on, mut kyllä sen kestää, niinkun sanoit, se palkinto korvaa kyllä kaiken!!
Äitsy testaa jo...
mannarii testaa jo sinäkin...
Ai jaa minäkö olen kärsimätön, no en;)
).(kp19 Nyt on taas niin paljon " oireita" ja lippu korkealla, että nauru pukka päälle!:) tissejä suorastaan vihloo ja on niinku ois nuha ollu jo kaks päivää tulonpäällä, ja väsyttäääääää hohhoijaa...
Uskomatonta, miten tuo alitajunta kehittelee noista nyt sitten mahdollisia raskautumisen merkkejä... Ja kaikille kuiteskin löytyy joku järkevä syy! Kuten, et olen noille jouluisille hajusinteille allerginen, ja pikkuneiti on taas päättänyt herätä jo ennen seitsemää jne. Mut on silti kiva ajatella, että se johtuu raskautumisesta! Sitäpaitsi, ei mua haittaa jos en o raskautunu, saapahan sit uutenvuotena ottaa rauhassa pari huurteista ja tulevinakin viikonloppuina:) Ei saa nyt ymmärtää väärin, en juo paljon koskaan, siis korkeintaan kolme olutta, eikä oluen juonti ole mulle todellakaan tärkeämpää kun raskaana oleminen...äh tulipas tästä sekava teksti... ja ehkä siksikin, kun taas on välillä aatoksissa, et oonko sittenkään valmis toiseen...hmmm, mut sitä ei voi sanoa mun ukolle ääneen, ettei se pelästy, kun ei ne aina taho ymmärtää meitä naisia;) Mut, onneks mulla on tonttuset tukena!!!
kirjoittelemisiin!
nonulikp19
Galluppiin mäkin vastaan, että eikös olla tonttuja edelleen. Jospa vaikka se joulusana pudotetaan siitä pois niin kuin tää pino nyt onkin.
Mannarii ja Nonuli, testasin eilen ->nega. En kyllä tiedä miks testasin, koska jos se mun oviksenbongaus osui kohdalleen silloin reilu viikko sitten, niin ei mikään testi edes vielä näyttäis mitään. Jotenkin vaan tuntu siltä, että haluun testata. Olin vielä ajatellut ostaa sellasen aconin herkän, mutta siinä apteekissa missä kävin oli vaan apteekin omia. Sitten vielä testasin keskellä päivää ja edellisestä vessakäynnistä oli ehkä vähän reilu kaks tuntia niin, että kaikki elementit oli kyllä ihan pielessä. Mulla on kyllä tosta apteekin omastakin ihan hyvät kokemukset. Esikoisen testasin sillä kp28 ja silloin tuli tosi haalea haamu, mutta havaittavissa kuitenkin. Sehän ei kait ole mitenkään herkimmästä päästä toi testi. Eli siis realistinen testiajankohta olis varmaan joskus ens viikon keskiviikkona, mutta voipi olla, että sorrun jo vaikka uudenvuodenaattona. (Tai ennen sitä, jos niitä aconeita jostain sais käsiinsä.)
Olipahan taas omanapaista hölinää. Sorry siitä. Nyt täytyy lähteä poikaa viihdyttämään.
Äitsy
Tämä muija kävi äsken veskis ja teki ihan pirruuttansa ovistestin, ja jukulauti sain siihen samantien KAKS TASAVAHVUISTA VIIVAA!!! Apua ja mies on menos yöks töihin...hmmmm ei muuta ku lapset kahekstoista päikille ja isännän kanssa hommiin!!
helpata, mulla kp 19 nyt, eli olin oikeessa, et pitkä kierto tulossa, eli piinaviikot on vasta myöhemmin, en tiedä koska, mut olen nyt niin innoissani, etten meinaa housuissani pysyä!!!
äitsy05 elä nyt vaan sit lannistu, olit vaan liian hätänen, just niinkun minäkin!!!
tulen taas myöhemmin, nyt täytyy herätellä tota ukkoa!!!
ainakin nonulille, toivottavasti tärppää! Voi ukkoparkaa kun joutuu heti herättyään töihin :0
Siitä porukan nimestä, voidaan mun mielestä olla ihan hyvin tonttuja jatkossakin, jos sen " joulun" vaan tiputtaa nimestä pois niin mun mielestä ok. Itselle ainakin tuo tonttunimitys sopii erittäin hyvin kaikin puolin ;)
ON: Alkaa ärsyttämään tämä jatkuva tiputtelu! Menkat on kestänyt jo 8 päivää josta 6 päivää sellasta pientä tiputtelua. Luulin että loppui jo mutta ei kun lisää tulee. Koko ajan täytyy kulkea joku rätti housuissa, ahdistavaa :/ Kai se tästä tasaantuu..
Onko teillä mitään suunnitelmia uuden vuoden aattona? Me ollaan varmaan kerrankin miehen kanssa kotosalla omassa rauhassa. Joulu meni niin vauhdikkaasti että ollaan vähän rentoutumisen tarpeessa :)
Hieno homma Nonuli, nyt Ukkoa korvasta kiinni ja petiin!! Ainakin niissä mun testeissä oli muistaakseni että positiivisesta testistä ovulaatio tapahtuu seuraavan 12-24 tunnin kuluessa eli huomenna kannattaa kanssa kiusata miestä vaikka iltapäivällä....Nyt pitelen peukkuja pystyssä että teillä käy tärppi!
Sophielle tädin hoputusta että pääset kierrossa eteenpäin ja hommiin!
Vähän samanlaiset olivat ajatukset mulla tuon nimen suhteen kuin teillä, siksi jätin tuon joulu osan pois. Eli ollaan pihalla kuin tontut edelleen ;)
Minulla menee uusi vuosi toivon mukaan nukkuessa. Olen pohjoisessa siskon poikien ja mun vanhempien kanssa, joten ei paljon bileitä tiedossa. Onpahan aamulla rinteessä tilaa ;)
Mulla onneksi tuntuu (toistaiseksi) painottuvan pahin pahoinvointi aamupäivälle eli olo helpottaa tuossa kymmenen jälkeen ja lounaan kun saan nieleskeltyä alas, olo on jo melkein inhimillinen. Koko päivä on kyllä tosi etova olo. Osin sulaneet pakastemarjat ja jugurtti ja viili ovat ihania! Ja myös jääkylmää vettä menee paljon..
Mutta palailen palstalle loppiaisen jälkeen kun olen kotiutunut. Toivottavasti silloin on plussauutisia ja muitakin pahoinvoivia ;)
Oikein hyvää uutta vuotta ja tärppionnea!
calle 5+4 (hih, ihanaa laittaa noin ekaa kertaa.....)
MINÄ VAIN TÄÄLLÄ KÄVÄISIN NOSTAMASSA TONTUT PYSTYYN!!!!
Joulu meni ihan sumussa, kerroinkin jo aikaisemmin, että esikoinen sai vatsataudin sopivasti juuri ennen joulua. Olen ollut todella huolissani hänestä, mutta nyt voi kai jo huokaista helpotuksesta, pahin on takana. Tänään käytiin vielä kuitenkin lääkärissä näytillä, oksentelua kesti pikaisten laskujeni mukaan 8 päivää!! Nyt suunta on kuitenkin parempi. Painoa ehti tippumaan kuitenkin aika paljon, joten nyt pitää vieläkin olla tosi tarkkana syömisten ja juomisten suhteen. Mutta pääasia on, että iloinen pikku vesselimme on taas oma itsensä ja selvästi parantumaan päin!
Kuumeilut ja pupuilut ovat siis jääneet todellakin toisarvoisiksi, en edes muista enää missä päin kiertoa menen. Taitaa olla piinaviikko meneillään tai tuloillaan, en jaksa nyt innostua edes laskemaan sen tarkemmin. Niin olen kyllä itsekin vielä uuvuksissa, enkä muutenkaan edes odota olevani raskaana.
Viikonloppuna pitäisi juhlistaa vuodenvaihtumista, toivottavasti meillä terveemmissä merkeissä. Kaverit on kutsuttu susheille, jos vaan kaikki olemme terveinä!
Oikein hyvää Uutta Vuotta siis kaikille tontuille! Toivottavasti saamme kaikki pikkutonttuja lisää seuraamme!
Ikävää FRANKIE että teillä oli noin traumaattinen joulunaika. Kuivumisen uhkahan noiden pikkuisten kanssa tulee jos noin kauan oksentelee. Mun poika joutui aikaoinaan rota-viruksen takia viikoksi tiputukseen (ja harkitsisin vakavasti uuden vauvan rokottamista ko rokotteella jos semmoisen saisin-- siis vauvan)
Onnea NONULI että tikutit oviksen! Miten noi yövuorot sattuukin aina just silloin kun olis kivaa pöllyttää peittoja ja kun niitä olis sopivaa pöllytellä. Ja tästä tuleekin mieleen taas uusi galluppi: Onko teillä muilla tontuilla oviksen aikoihin enempi mieli kuin muulloin?? Mä olen ollut huomaavinani..
CALLE tosi kurjaa toi pahoinvointi. Mä en ole siitä koskaan varsinaisesti kärsinyt kummassakaan raskaudessa mutta oli mulla se koiran hajuaisti. Muutenkin olen sairaan hajuherkkä. Tänäänkin kun kävin ennen kotiinlähtöä töissä vessassa siellä haisi ihan pers..ltä. Yök.
ON: Ei mitään tuntemuksia. Olen taas tutkimalla tutkinut kalenteria ja hokasin sellaisen jutun että kun se mun edellinen kierto oli 56 päivää. Niin sehän on tavallaan niinku 2x 28 päivää. Silloin kun mulla oli kp28 alkoi se hiivatulehdus ja olin ihan " kuiva" . Eli sellainen fiilis kun kierukan aikaan oli kerran kuussa. JOS se kiemura vaikuttaa vielä tässäkin kierrossa niin että menkat vaan jää pois ihan niinku silloinkin kun se vielä oli paikoillaan. Silloin on tuskin ovulaatiotakaan (vaikka olin sen kyl tunnistavinani kp13) En tiedä ja toivon että joku selvyys tulisi..
Vajaan tunnin päästä alkaa se vauvadokkarin toinen osa. Toivon mukaan kaikki tontut on valppaina katsomassa!!
Mannarii
piti sanomani vielä että toivottavasti en mitenkään " painostanut" sua testaamaan?? Mulla on niin että jos tiedän että testi on kaapissa niin se polttelee niin kauan kunnes sitten teen sen vaikka ei olis mitään mahiksia raskauteen edes. Tyhmää, tiedän!
Nytkin olen päättänyt että testaan vasta loppiaisena mut saapa nähdä maltanko sinne asti. Tarvii varmaan kohta tilata niitä testejä joku isompi määrä kotiin. En mä kehtaa kohta hakee niitä tosta meidän pikku apteekista..
Mut mun mielestä yksikään testi ei ole turha vaikka olis negatiivinenkin! Tietää ainakin että milloin ei ainakaan vielä ole (kovin pitkällä) raskaana jos tulee lasketun ajan kanssa ongelmia. (kokemuksen syvä rintaääni)
Mannarii
Mäkin tulin tässä välissä vielä surffailemaan. Aion todellakin kattoa sen dokkarin, vaikka mua ärsyttää jo valmiiks se pariskunta. Varmaan sitä syntymän hetkeä ei kehtaa kattoa, kun ne on niin imeliä.
Mannarii, et ollenkaan painostanut mua. Mä nimittäin olin tehnyt sen testin jo ennen kuin luin sun tekstin.:) Mä olen kanssa ihan mahdoton noiden testien kanssa. Ne ei meidän vessan kaapissa hirveen pitkään vanhene. Ihan hölmöä, mutta niin vaan haluais nähdä ne kaks viivaa. Meikä sitten otti ja tilas parit aconit tänään. Saattavat tulla jo huomenna, kun sen verta aikasin tein sen tilauksen. Lyödäänkö vetoa, että kuitenkin testaan sitten huomenna päivällä, kun posti on tullut. Niin vaan piti sinne ens viikolle odotella. No, tuun kertomaan negauutiset sitten.
Frankie, aikamoinen joulu teillä on ollut. Onneksi pikkuinen on jo parempi. Kyllä itsekin tietää, että olis huolesta sekaisin, jos noin kauan jatkuis. Me ollaan tähän asti selvitty kolmella pienellä flunssalla eikä ole ollut mitään vatsajuttuja. *koputtaa puuta* Katotaan nyt sitten, kun poika aloittaa päiväkodin ens kuussa.
Plussatuulia kaikille! Ja Calle77:lle pahoinvoinnin poisvieviä tuulia!
Äitsy
Frankie: Hyvä että teillä on pikkuinen jo paranemaan päin, aika ikävältä taudilta kuulostaa!
äitsy05: Saanko kysyä mistä olet niitä testejä netistä tilannut? Olen käynyt parilla sivulla katsomassa mielenkiinnosta, mutta en oikein tiedä mitkä testit olisi hyviä. Aconeista paljon täällä palstalla puhutaan, ilmeisesti ovat aika herkkiä?
mannarii: Siitä sun gallupista. Mulla oli ainakin viime kierrossa puolen välin tienoilla enemmän haluja, en kyllä ole varma oliko ovis juuri silloin. Toisaalta olen huomannut että haluja on ollut muutenkin enemmän kuin pillereiden aikana, mikä tietysti piristää elämää huomattavasti :0
ON: Nyt kp 9 ja täti on ilmeisesti vihdoinkin pakannut kamppeensa ja häipynyt, ainakin ikävä tiputtelu on loppunut toistaiseksi.
Hyvää Uutta Vuotta kaikille! Siltä varalta etten tänne palstalle ehdi viikonlopun aikana..
Ihana pakkasen kirpeä päivä, oli komiaa, kun ei tarvinnu laittaa lapselle kurahousuja jalkaan!!
Sophie7:minä olen tilannut niitä testejä http:// www.kotitestit.com sivuilta ja on ollut tosi edullista ja nopeaa toimintaa!! Täällä on jossakin sellanen linkkiketjukin(ilmeisesti pudonneena jonnekin kauemmas), jossa on muitakin hyviä sivuja luettavaksi.
frankie: noi mahataudit on kyllä kamalia, meillä riehu kesällä rotavirus ja se oli kamala, ja se kävi kaikki lapset ja aikuiset läpi. Toiset poti sen yhdessä vuorokaudessa, ja toisilla meni viikko!! eli yhdyn mannariin, ja aion myös ottaa nyytille sen rokoteen(jos saan vielä vauvan)!!
mannarii:mulla on kans ollut nyt jo kolmatta päivää tosi halullinen fiilis, eli ihan selkeesti ovisaikaan! mut olen kyl muutenkin aika hallullista laatua;)
ON:eli nyt kp20 ja ovis pongattiin siis eilen! Mulla olikin aivan törkeä olo, eli tosi flunssainen olo, joka paikkaa särki, ja etenkin tissejä ihan vihlo! maha oli turvoksissa ja kipeä! Karmee väsymyskin oli! Vieläkin on tissit vähän arat ja mahaa nipistelee ja on turvonnut olo, flunssa olo on kyl jo hävinnyt!! Siemenet saatiin laskettua vasta ehtoolla, kun pimu nukku, mut tuskin myöhästyttiin!? vai myöhästyttiinkö?? Äh, eikös ne simpat elä jopa 5päivää tuolla uumenissa, joten eiköhän siellä ole ollut vielä edellisetkin satsit!! Juu, nyt ei voi kun olla rauhallinen ja koittaa olla miettimättä asiaa sen enempää...ja sehän minulta onnistuu:):) ;) niinkun meiltä kaikilta muiltakin!
laskin, et jos ovis tapahtu kp19, ni kierron pituudeks tulis n.36!! Sehän ei mulle ole mitään uutta!
kirjoittelemisiin!!
nonulikp20
Kaunista perjantaipäivää kaikille. Täällä ainakin on hienon näköinen ilma.
Sophie77, Mä tilasin verkkoapteekki.fi:stä. Sieltä saa tota aconia ainakin, joka on siis kaiketi tosi herkkä. Mulla ei ole siitä plussauskokemusta, kun en silloin esikoisen aikaan sillä testannut, mutta kai siihen ollaan tyytyväisiä oltu. Ainoa kai mikä noissa herkissä ei ole niin kiva juttu, on että niillä saattaa tulla kiusaus testata liian aikasin (siis voiko olla mahdollista) ja silloin voi joku kiinnittymisyritys näyttää plussaa ja sitten menkat alkaakin suht normaalisti. Eli voi tulla paha mieli, kun on tiennyt hetken olleensa raskaana. Mun mielestä toi netistä tilaaminen tuntuu ihan kätevältä. Testit tipahtaa suoraan omaan postiluukkuun ja on muuten edullisempiakin kun apteekista ostettuna. Ja tulevat nopeesti. Ne mun eilen tilaamat tuli jo tänään. (En ole vielä testannut. Hahaa!)
Mannarii, sun galluppiin vastausta. Mä en ole ainakaan kiinnittänyt huomiota, että olis haluja enemmän kun yleensä. Pitääkin ruveta tutkailemaan. (Toivotaan tietysti ensin, ettei sitä ovisaikaa nyt tulis ainakaan seuraavaan vuoteen.)
Katoitteko muuten eilen sen dokkarin? Mä en ole itse ponnistanut, kun jouduttiin sektioon jo ennen ponnistusvaihetta, mutta enpä ole ennen keneltäkään kuullut, että siinä pystyis juttelemaan samalla mukavia ja muutenkin näyttämään ihan normaalilta. Jotenkin ei mua vakuuttanut, että olis ollut aito tilanne.
Hauskaa viikonlopun alkua kaikille! Olikos meillä ketään joka meinas testailla uudenvuoden aikana?
Äitsy kp41 tai 24
Laitoin uuden pinon ettei mene hermot tuota edellistä selatessa.
Täällä taas istutaan työpöydän ääressä, onneksi vain kaksi päivää ja sitten jään kahdeksi viikoksi lomalle ;)
Meillä meni joulu ihan mukavasti kotosalla, joulupäivänä käytiin anopilla. Lahjoja tuli juuri sopivan vähän, oli etukäteen sovittu ettei mitään hirveää paljoutta haluta.
Meillä käy joka vuosi ruokien kanssa juuri näin, minä syön kerran jouluruokia ja sitten ei enää maistu. Aina ostan vähemmän ja vähemmän kuin edellisvuotena ja silti niitä jää...
Nyt täytyy kyllä todeta, että asiaan vaikuttanee se, että mulla alkoi todenteolla pahoinvointi eilen. Koko ajan on ollut sellaista pientä etovaa oloa, mutta nyt viimeisten päiven aikana on todella pahentunut. Tänään mansikkajugurtti ja viili ovat olleet ainoat jotka menevät alas ja jugurtin marjatkin olivat vähän liian isoja....
Ja joka paikasta ahdistaa, vaatteet, värit, ihmiset, äänet, ihan kaikki....Eli tämä on tätä ilmeisesti ainakin seuraava kuukausi?? No täytyy yrittää lohduttautua sillä, että niin pitkään kun on oireita niin vatsassa asustelee joku ja raskaus menee eteenpäin.
Alkoi aamulla naurattamaan kun isäntä oli aivan pihalla. Sitten se vielä kysyi että pärjäätkö ja jaksatko ajaa töihin, totesin vaan että ei tässä paljon vaihtoehtoja ole kun ylihuomenna pitää lähteä ajamaan pohjoiseen laskettelulomalle....
Että näissä tunnelmissa menee mekäläisen loppuvuosi, uuden vuoden maljaa en voi ottaa siitäkään syystä ettei maistuisi yhtään...
Kirjoitelkaahan joulukuulumiset ja pidetään peukkuja teille pitkäkiertolaisille että plussa se on joka sieltä tulla kolkuttaa!!