Tietääkö joku? Jos ostaa lähijuna+kaukojuna-yhdistelnälipun voiko mennä muulla kuin lippuun merkityllä lähijunalla?
Lähijunassahan ei ole paikkoja? Voinko mennä vaikka tuntia aiemmalla junalla?
Kommentit (17)
Lähijunilla voi kulkea ilmaiseksi. Valitse se joka se sopii aikatauluusi ja hyppää kyytiin.
Siihen lähijunan lippuun on merkitty sen voimassaoloaika, ja sinä aikana voi vapaasti mennä mihin junaan vaan siinä lippuun merkityllä reitillä.
Eilen just ostin tuollaisen lipun; lähijunan lippu on erikseen ja kaukojunan erikseen.
Lähijunalipussa on voimassaoloaika.
Siinä on sen verran ylimääräistä voimassaoloaikaa että voit hyvin mennä vaikka puoli tuntia aiemmalla lähijunalla jotta ehdit varmasti. Sitä en tiedä riittääkö voimassaoloaika että voisit mennä tuntia aiemmalla lähijunalla.
Mä olen mennyt. Tuli kaukojunalla periferiasta ja vaihdoin Pasilassa lentokentälle menevään. Ehdon aiempaan vuorion, mitä lipussa lukija ajattelin, että typeriä ovat jos sakottavat.
No, ei tarkastettu sillä kertaa.
Mutta joo, tekisin toistekin. Onhan mulla maksettu lippu. Ei tavallisissa lähjunalipuissakaan ole määrätty käyttämään juuri tiettyä vuoroa.
Vierailija kirjoitti:
Lähijunilla voi kulkea ilmaiseksi. Valitse se joka se sopii aikatauluusi ja hyppää kyytiin.
Juu ja jos takki tai kännykkä jäi kotiin, niin molemmat voi napata joltain samassa junassa matkustavalta kanssamatkustajalta.
Voi mennä lähijunaan, vaikka kaukojuna olisi myöhässä ja merkitty aika ohi. Olen kysynyt tätä joskus konduktööriltä.
Vierailija kirjoitti:
Siihen lähijunan lippuun on merkitty sen voimassaoloaika, ja sinä aikana voi vapaasti mennä mihin junaan vaan siinä lippuun merkityllä reitillä.
Eilen just ostin tuollaisen lipun; lähijunan lippu on erikseen ja kaukojunan erikseen.
Tää on sitten muuttunut. Viimeksi lun menin, lipussa oli lähijunan lähtöaika.
Vai tarkoitatko, että siitä ajasta tunti eteen päin on sallittu?
Mutta entä jos matkustaa etuajassa: ennen lippuun merkittyä aikaa?
-se lentokentälle menijä
Vierailija kirjoitti:
Voi mennä lähijunaan, vaikka kaukojuna olisi myöhässä ja merkitty aika ohi. Olen kysynyt tätä joskus konduktööriltä.
Sounds reasonable. Kun eka legi myöhässä, täytyyhän matkaa jatkaa silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu ja jos takki tai kännykkä jäi kotiin, niin molemmat voi napata joltain samassa junassa matkustavalta kanssamatkustajalta.
Unohtamatta sitä tyyriimmän näköistä pakaasia.
Jossakin se siellä lipussa luki, että on reilusti aikaa millä välillä saa lipun käyttää. En huomannut ja kysyin. Sainpahan varmistuksen. Eli menin lentoasemalta Tikkurilaan ainakin puoli tuntia aiemmalla junalla ja se oli ihan ok.
Esimerkkinä minulla oli keväällä lippu klo 19.19 lähtevään kaukojunaan ja lippu paikallisjunaan oli voimassaoloaika klo 17.59-19.19.
Voit hypätä halvempaan tai samanhintaiseen junaan. Eli lähijunissa voit valita sopivimman. Kaukojunissa taas hinnat vaihtelee suuresti, joten kannattaa olla tarkkana hinnan kanssa ettei tule tarkastusmaksua.
Varmasti, koska lähijunissa ei ole paikkoja. Mitä väliä sillä siis olisi?
Vierailija kirjoitti:
Eilisessä lipussani lukee siis näin:
Helsinki Lentoasema - Tikkurila
Kaukoliikenteen jatkoyhteys
Matkaasi sisältyvät lähiliikenteen junayhteydet ovat voimassa 80min ennen/jälkeen kaukoliikennematkan.
Esimerkkireitti
04.55 Helsinki Lentoasema
05.04 Tikkurila
Okei. Minun lipussani ei lue sitä voimassaoloaikaa. On vain lähtöaika (U-juna).
Mutta luottaisiko sitten siihen että voi mennä aiemmallakin...
Ap
Minusta siinä lipussa on merkintä mistä asti ja minne asti lähijunalippu on voimassa. Itse yleensä menen aina vähän aikaisemmalla lähijunalla kuin mikä lippuun on merkitty, ettei tarvitse kiirehtiä ja hosua.