Yhden pedaalin ajo
Kun kokeilet sitä kaikki muu tuntuu vanhanaikaiselta.
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Ajoin sellaisella ja jatkan kahdella. Tietyissä tilanne yksikin toimii.
Jotkut tajuaa sen nopeammin, toiset hitaammin.
Kumpi siitä yhden pedaalin autosta puuttuu, kaasu vai jarru?
Vierailija kirjoitti:
Kumpi siitä yhden pedaalin autosta puuttuu, kaasu vai jarru?
Molemmat on, jarru on käytännössä ainoastaan kuittaus lähtöä ja hätätilanteita varten.
Vierailija kirjoitti:
Kumpi siitä yhden pedaalin autosta puuttuu, kaasu vai jarru?
Ei kumpikaan. Asetuksen saa niin että jarru jää käyttämättä. Mitä oon ajanut ja lukenut ajotestejä niin ei se ole pelkästään hyvä tapa yhdellä ajella. Vaikka osaan en tykkää.
Se on hyvä että vammaisille on kaikenlaisia avustimia
Vierailija kirjoitti:
Kumpi siitä yhden pedaalin autosta puuttuu, kaasu vai jarru?
Ilmeisesti jarru ja kaasu ovat samassa polkimessa. Eli kun nostat jalan polkimelta jarruttaa ja poljinta painamalla kiihdyttää. Tai sitten polkimessa voi olla pelkkä jarru ja kiihdytys tapahtuu napista/viiksesrä
Mukautuvan vakkarin kanssa kun ajelee niin ei tarvitse penaaleja lähes ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpi siitä yhden pedaalin autosta puuttuu, kaasu vai jarru?
Ei kumpikaan. Asetuksen saa niin että jarru jää käyttämättä. Mitä oon ajanut ja lukenut ajotestejä niin ei se ole pelkästään hyvä tapa yhdellä ajella. Vaikka osaan en tykkää.
Niin mikähän siitä tekisi huonon tavan?
Takajarrujen laahaaminen on alituinen ongelma, kun jarru on ennakoivalla kuskilla niin kevyessä käytössä.
Ajelen kans yhellä OD-pedaalilla etuastetta runttuun.
eikö tuossa ole sitä ongelmaa, että takana oleva autoilija alkaa raivoamaan, kun et aja täysillä niitä punaisia valoja päin? Vai miten tehokkaasti se jarruttaa?
Vierailija kirjoitti:
eikö tuossa ole sitä ongelmaa, että takana oleva autoilija alkaa raivoamaan, kun et aja täysillä niitä punaisia valoja päin? Vai miten tehokkaasti se jarruttaa?
Regenin voimakkuus riippuu automallista mutta esim Tesloissa vastaa normaalia jarrutusta. Jarrujarruun tarvitsee turvautua vain yllättävissä tilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eikö tuossa ole sitä ongelmaa, että takana oleva autoilija alkaa raivoamaan, kun et aja täysillä niitä punaisia valoja päin? Vai miten tehokkaasti se jarruttaa?
Regenin voimakkuus riippuu automallista mutta esim Tesloissa vastaa normaalia jarrutusta. Jarrujarruun tarvitsee turvautua vain yllättävissä tilanteissa.
ok, tuota ei varmaan voi verrata siihen, että tavallisella polttomoottoriautolla yritää ajaa siten että välttää pysähtymistä esim. liikennevaloihin? Silloin jengi raivostuu minulle. En osaa sanoa paremmin, vasta sitten kun olen kokeillut sähköautoa niin tiedän enemmän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eikö tuossa ole sitä ongelmaa, että takana oleva autoilija alkaa raivoamaan, kun et aja täysillä niitä punaisia valoja päin? Vai miten tehokkaasti se jarruttaa?
Regenin voimakkuus riippuu automallista mutta esim Tesloissa vastaa normaalia jarrutusta. Jarrujarruun tarvitsee turvautua vain yllättävissä tilanteissa.
ok, tuota ei varmaan voi verrata siihen, että tavallisella polttomoottoriautolla yritää ajaa siten että välttää pysähtymistä esim. liikennevaloihin? Silloin jengi raivostuu minulle. En osaa sanoa paremmin, vasta sitten kun olen kokeillut sähköautoa niin tiedän enemmän
Ei, regeneroiva sähköauto jarruttaa paljon voimakkaammin kuin polttiksen moottori jarruttaa kaasujalan nostamisesta. Esim omassa jarruttaa maksimissa n. 80 hevosvoiman teholla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eikö tuossa ole sitä ongelmaa, että takana oleva autoilija alkaa raivoamaan, kun et aja täysillä niitä punaisia valoja päin? Vai miten tehokkaasti se jarruttaa?
Regenin voimakkuus riippuu automallista mutta esim Tesloissa vastaa normaalia jarrutusta. Jarrujarruun tarvitsee turvautua vain yllättävissä tilanteissa.
ok, tuota ei varmaan voi verrata siihen, että tavallisella polttomoottoriautolla yritää ajaa siten että välttää pysähtymistä esim. liikennevaloihin? Silloin jengi raivostuu minulle. En osaa sanoa paremmin, vasta sitten kun olen kokeillut sähköautoa niin tiedän enemmän
Ei, regeneroiva sähköauto jarruttaa paljon voimakkaammin kuin polttiksen moottori jarruttaa kaasujalan nostamisesta. Esim omassa jarruttaa maksimissa n. 80 hevosvoiman teholla.
Tätä on vähän vaikea selittää, mutta 30 vuoden ajokokemuksella osaan laskea sen mukaan, mikä on nopeusrajoitus/ miten monta autoa on punaisissa liikennevaloissa/ miten pitkä matka on liikennevaloihin. Ihmiset eivät ymmärrä sitä, että hallitsen kokonaisuuden niin hyvin, että olen aina sen auton takapuskurissa kiinni, joka on menossa vihreistä liikennevaloista viimeisenä. Et varmaan ymmärtänyt yhtään mitään, mutta ei ymmärrä moni muukaan
Ajoin sellaisella ja jatkan kahdella. Tietyissä tilanne yksikin toimii.