Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhden pedaalin ajo

Vierailija
29.09.2023 |

Kun kokeilet sitä kaikki muu tuntuu vanhanaikaiselta.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin sellaisella ja jatkan kahdella. Tietyissä tilanne yksikin toimii.

Vierailija
2/16 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajoin sellaisella ja jatkan kahdella. Tietyissä tilanne yksikin toimii.

Jotkut tajuaa sen nopeammin, toiset hitaammin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi siitä yhden pedaalin autosta puuttuu, kaasu vai jarru?

Vierailija
4/16 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat on, jarru on käytännössä ainoastaan kuittaus lähtöä ja hätätilanteita varten.

Vierailija
5/16 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kumpikaan. Asetuksen saa niin että jarru jää käyttämättä. Mitä oon ajanut ja lukenut ajotestejä niin ei se ole pelkästään hyvä tapa yhdellä ajella. Vaikka osaan en tykkää.

Vierailija
6/16 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä että vammaisille on kaikenlaisia avustimia

Vierailija
7/16 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti jarru ja kaasu ovat samassa polkimessa. Eli kun nostat jalan polkimelta jarruttaa ja poljinta painamalla kiihdyttää. Tai sitten polkimessa voi olla pelkkä jarru ja kiihdytys tapahtuu napista/viiksesrä

Vierailija
8/16 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukautuvan vakkarin kanssa kun ajelee niin ei tarvitse penaaleja lähes ollenkaan.

Vierailija
9/16 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kumpikaan. Asetuksen saa niin että jarru jää käyttämättä. Mitä oon ajanut ja lukenut ajotestejä niin ei se ole pelkästään hyvä tapa yhdellä ajella. Vaikka osaan en tykkää.

Niin mikähän siitä tekisi huonon tavan?

Vierailija
10/16 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takajarrujen laahaaminen on alituinen ongelma, kun jarru on ennakoivalla kuskilla niin kevyessä käytössä. 

Vierailija
11/16 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajelen kans yhellä OD-pedaalilla etuastetta runttuun.

Vierailija
12/16 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö tuossa ole sitä ongelmaa, että takana oleva autoilija alkaa raivoamaan, kun et aja täysillä niitä punaisia valoja päin? Vai miten tehokkaasti se jarruttaa?

Vierailija
13/16 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eikö tuossa ole sitä ongelmaa, että takana oleva autoilija alkaa raivoamaan, kun et aja täysillä niitä punaisia valoja päin? Vai miten tehokkaasti se jarruttaa?

Regenin voimakkuus riippuu automallista mutta esim Tesloissa vastaa normaalia jarrutusta. Jarrujarruun tarvitsee turvautua vain yllättävissä tilanteissa.

Vierailija
14/16 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Regenin voimakkuus riippuu automallista mutta esim Tesloissa vastaa normaalia jarrutusta. Jarrujarruun tarvitsee turvautua vain yllättävissä tilanteissa.

ok, tuota ei varmaan voi verrata siihen, että tavallisella polttomoottoriautolla yritää ajaa siten että välttää pysähtymistä esim. liikennevaloihin? Silloin jengi raivostuu minulle. En osaa sanoa paremmin, vasta sitten kun olen kokeillut sähköautoa niin tiedän enemmän

Vierailija
15/16 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ok, tuota ei varmaan voi verrata siihen, että tavallisella polttomoottoriautolla yritää ajaa siten että välttää pysähtymistä esim. liikennevaloihin? Silloin jengi raivostuu minulle. En osaa sanoa paremmin, vasta sitten kun olen kokeillut sähköautoa niin tiedän enemmän

Ei, regeneroiva sähköauto jarruttaa paljon voimakkaammin kuin polttiksen moottori jarruttaa kaasujalan nostamisesta. Esim omassa jarruttaa maksimissa n. 80 hevosvoiman teholla.

Vierailija
16/16 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, regeneroiva sähköauto jarruttaa paljon voimakkaammin kuin polttiksen moottori jarruttaa kaasujalan nostamisesta. Esim omassa jarruttaa maksimissa n. 80 hevosvoiman teholla.

Tätä on vähän vaikea selittää, mutta 30 vuoden ajokokemuksella osaan laskea sen mukaan, mikä on nopeusrajoitus/ miten monta autoa on punaisissa liikennevaloissa/ miten pitkä matka on liikennevaloihin. Ihmiset eivät ymmärrä sitä, että hallitsen kokonaisuuden niin hyvin, että olen aina sen auton takapuskurissa kiinni, joka on menossa vihreistä liikennevaloista viimeisenä. Et varmaan ymmärtänyt yhtään mitään, mutta ei ymmärrä moni muukaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan