Remontti valmistuu ja mua alkaa ahdistaa koko projekti (miehen ymmärtämättömyys). Muita samassa tilanteessa olevia tai olleita?
Kaipaan tukee tosi pahasti.
Toinen vuosi remonttia alkamassa. Rempataan rintamamiestaloa ja asutaan muualla, mikä kai hankaloittaa ja hidastaa remontin valmistumista. En oo oikein jaksanut käydä työmaalla, niin mies tehnyt itekseen mitä ehtinyt.
Viime viikolla kävin ekaa kertaa kahteen kolmeen kuukauteen katsomassa taloa. Ja huomasin jotain aika isojakin juttuja, mitkä pitäisi tehdä toisella tavalla. Siis hirmu tärkeitä asioita, joista on ehkä ollut puhetta, tai sitten ei vaan huomattu ja ajateltu niitä.
Otin asiat esiin miehen kanssa, niin hän melkein suuttui ja sanoi ettei tässä vaiheessa voi alkaa muuttaa mieltä enää. Ei halunnnut ymmärtää kun sanoin, ettei mieli ole muuttunut, että näitä juttuja ei vissiin huomattu tai ajateltu kun tehtiin suunnitelmat. Nyt kun remontti on edennyt ja alkaa saada käsitystä miltä paikat näyttää valmiina, tuleekin ihan eri fiilikset kun projektin alussa. Tai sitten meidän kommunikaatio ei vaan toiminut (tässäkään) asiassa.
Kun yritin käydä miehen kanssa keskustelua aiheesat hän ulkoisti sen kokonaan ja järjesti tapaamisen suunnittelijan ja vastaavan mestarin kanssa. No nää äijäthän laittoi mut ihan nurkkaan, oli todella ahdistava ja pelottavakin kokemus, kun tuntui ettei mun huolia ja näkemyksiä oteta ollenkaan vakavasti.
Oon tän kokouksen jälkeen ollut todella ahdistunut ja itkuinen. En oo jaksanut tehdä oikeen mitään ja pienet lapset kotona, joiden kanssa pitäis olla ja jaksaa. Mies syyttää mua nyt vaikka mistä. Sanoo mun pahaa oloa mielensosoitukseksi.
Hän ei ymmärrä, miltä tuntuu kun on matto vedetty alta pois ja talo josta piti tulla unelmien koti onkin ihan vääränlainen. Mua itkettää heti kun ajattelenkin miten unelmoin ja suunnittelin sitä ja nyt mikään ei toteudu niinkuin pitäisi.
Onko muilla samanlaisia kokemuksia. Miten tästä pääsee yli, kun kaikki on ihan pirstaleina?
Kommentit (23)
Harmi tämä olisi ollut mielenkiintoinen ja uskottava keskustelu että tällaisia tapauksia nyt kuitenkin varmaan on paljonkin. Kaikki remontit eivät mitenkään voi onnistua.
Vierailija kirjoitti:
Niin että minkälaisista asioista nyt siis puhutaan. Salaojien puuttumisesta vai tapetin väristä?
Mistä salaojista? Se on talo, ei mikään pelto. Tää on just tätä kun ei oteta toista todesta vaan aletaan puhumaan jotain ihme äijäjuttuja. Ja ei, tapetin väristä ei ole kysymys, kun ei niitä tapetteja ole vielä laitettukaan. Osa on vallittu, mutta ehkä nekin vielä vaihtuu.
Keittiössä olisi kiva olla harmaakivi takka/leivinuuniyhdistelmä, niin että leivin uuni on keittiössä ja takka sen toisella puolella olevan salin puolella. Mut ei kuulemma enää ole mahdollista. No miksei? siellä on se muuri valmiina, kun purettiin vanha ruma leivinuuni, eikö siihen saa jotain harmaakiviuunia muurattua?
Alakerran päämakuuhuoneessa ei ole vaatekomeroa ja suihkuun on pitkä matka. Pitäisi olla kylpyhuone ja vaatekomero makuuhuoneen yhteydessä.
Tää spa osasto on myös ihan pielessä. Nyt vasta mulle kerrottiin, ettei sinne saa tehtyä pari ovia pihalle, kun se olisi tarkoittanut jotain valtavia maansiirtoja ym.
Yläkerta on entinen vintti, johon tulee lasten huoneet ja wc. Halusin sinne lapsille leikkitilan, mikä olisi onnistunut nostamalla vähän kattoa. Se olisi tullut kalliiksi niin mulle sanottiin, että täytyy valita se spa-osasto tai katon nostaminen. Miten voi maksaa kymmeniä tuhansia nostaa jotain kattoa vähän ylemmäksi.?
Tässä nyt jotain juttuja, eli ihan oikeista asioista kysymys eikä mistää salaojaputkista tai tapeteista.
En nyt enää jaksa itkeä, oon enempi raivoissani, kun mietin miten päin peetä kaikki on!!!
Ap
Tuohan on ihan budjetointikysynys ,jos joku remppaa rintamamiestaloa eikä te sinne vesivessaa.Anna mun kestää. Ei sun mies halunnu myöskään muuta ku huussin.