Suomessa on kuulemma karjuva työvoimapula, mutta kun katsoo mitä tahansa tilastoa meillä on oikeasti karjuva työpaikkapula
Tätähän ei voi tietenkään myöntää, koska työttömien haukkumisesta ja jatkuvasta solvaamisesta on tullut yleistä kansanhuvia. Porukkaa potkikaan pihalle ennätystahtia ja tämäkin on tottakai työttömien vika. Olisikohan jo aika herätä todellisuuteen.
Kommentit (9)
Kyllä täällä minun Suomessani on ihan akuutti työvoimapula. Olen sosiaalityöntekijä, se ei ole uutinen, että meistä on valtava työvoimapula. Mutta kun se on muuallakin. Päiväkodeissa ei ole henkilökuntaa, opettajia puuttuu, terveydenhuolto on kaatumassa työvoimapulaan. Takseja ei saada vanhuksille, kun ei ole ajajia, bussikuskeja puuttuu. Ravintolat joutuvat palkkaamaan kielitaidottomia, kun muita ei ole. Ihan noraalit asiakaspavelutyöt ovat ruuhkaisia, koska aspoja ei ole. Tulkaa tänne ihmisten ilmoille niin näette sen työvoimapulan. Turha siellä korvissa on huudella.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä täällä minun Suomessani on ihan akuutti työvoimapula. Olen sosiaalityöntekijä, se ei ole uutinen, että meistä on valtava työvoimapula. Mutta kun se on muuallakin. Päiväkodeissa ei ole henkilökuntaa, opettajia puuttuu, terveydenhuolto on kaatumassa työvoimapulaan. Takseja ei saada vanhuksille, kun ei ole ajajia, bussikuskeja puuttuu. Ravintolat joutuvat palkkaamaan kielitaidottomia, kun muita ei ole. Ihan noraalit asiakaspavelutyöt ovat ruuhkaisia, koska aspoja ei ole. Tulkaa tänne ihmisten ilmoille niin näette sen työvoimapulan. Turha siellä korvissa on huudella.
Missä niiden työpaikka ilmoitukset ovat? Sinänsä uskon että lastentarhoissa on pulaa työntekijöistä kun keski-ikäinen mieskin kelpasi 9 eurolaisena tarhan tädiksi. En tasan kelpaisi jos haluaisin siitä palkkaa. Ei se lasten kaitseminen ole mitään rakettitiedettä. Ylikoulutusta...
Tuttava on opettaja joka lomautetaan kesäksi. Nooh moni onkin kateellinen niistä pitkistä lomista. Ravintolat ja kaikki muutkin saa työntekijöitä niin helposti kuin maksamalla palkkaa millä tulee toimeen. Suurin osa työttömistä on kaupungeissa jos tarkoitit korvilla syrjäseutuja.
Vierailija kirjoitti:
Lasten määrä vähenee joten päiväkoteja supistetaan. Opettajia puuttuu, koska ei anneta opiskella opettajaksi kun pitää mennä töihin! Takseja ei saada kun Berner pisti sekaisin koko taksijärjestelmän. Aspoja ei ole kun järjestelmällisesti savustetaan ja lahjotaan ulos kun naama ei miellytä/liian hyvä työntekijä ja päättäjät haluavat aspan töihin valtion virastoon/politiikkaan.
Saisi olla semmoinen tosi-tv, että etsitään näihin työvoimapulapaikkoihin työntekijää, ja katsotaan mistä se pula oikeasti johtuu.
Ja ei, kaikista ei tule bussikuskia, sossua tai sairaanhoitajaa.
Olet käsittänyt väärin. On meillä työvoimapula sillä palkanmaksajista on pula. Halutaan ilmaistyötä ja nyt ollaan vaatimassa vammaisia tai työrajoitteisia töihin. Lääkärintodistukset ovat historiaa. Äänestit siis oikeistoa. Onneksi kristilliset näyttävät raamatun äänellä mikä on oikein ja mikä väärin.
Menkää töihin!
Vierailija kirjoitti:
Saisi olla semmoinen tosi-tv, että etsitään näihin työvoimapulapaikkoihin työntekijää, ja katsotaan mistä se pula oikeasti johtuu.
Ja ei, kaikista ei tule bussikuskia, sossua tai sairaanhoitajaa.
No millaisia töitä sitten osaisitte tehdä?
Megarekry 70 näytteille asettaja ja jokaisella vähintään 3 työpaikkaa. No ei ihan pitänyt kutiaan ja valehtelemaan en ala. Tai sitten osa oli minulta piilossa?
Sellaiset puolimiljoonaa työtöntä kun 9 eurolaiset ja tt-tuelle pudonneetkin lasketaan.