Arkikokemukseni perusteella vapaaehtoisesti lapsettomien miesten osuus PALJON isompi kuin 10 %
Mitenköhän Väestöliitto on saanut tuon luvun? Kiinnostaako vapaaehtoisesti lapsettomia edes vastata kaikenmaailman kyselyihin? Luulen että määrä on lähempänä 30%.
Kommentit (8)
Minkälaisesta arkikokemuksesta nyt puhut? Työpaikasta? Tinderistä?
Vierailija kirjoitti:
Tuttavapiirin miehet, aiemmat parisuhdekumppanit ym. Jotkut suoraan sanoneet etteivät halua lapsia ja osa tuo sen selvästi ilmi jo elämänvalinnoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttavapiirin miehet, aiemmat parisuhdekumppanit ym. Jotkut suoraan sanoneet etteivät halua lapsia ja osa tuo sen selvästi ilmi jo elämänvalinnoillaan.
Eivät vaan kehtaa myöntää ettei ole mahdollisuutta saada niitä. Sitten selittelevät etteivät olisi halunneetkaan.
"Koulutus näkyy myös siinä, haluaako lapsia. Väestöliiton vuoden 2022 perhebarometrikyselyn mukaan 23 prosentilla kaikista 20–45-vuotiaista, joilla on korkeintaan perustason koulutus, ihanteellinen lapsiluku on nolla. Ylemmän korkea-asteen tutkinnon suorittaneista 7 prosenttia oli sitä mieltä, että ei halua lapsia."
HS tänään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, no minunkin lähipiirissäni on paljon miehiä ja naisia, jotka eivät lapsia halua. Mutta (liberaali ja kupunkilainen) kaveripiirini koostuu hyvältä osin elämäntuskaisista humanisteista, libertiineistä, akivisteista ja kaikenlaisesta vaihtoehtoväestä. Minun ei ole vaikea tavata vapaaehtoisesti lapsettomia ihmisiä, mutta toinen juttu on varmasti jossain Vaasan ympäryskunnassa.
En halua omia lapsia. Jos sellainen kotiovelle ilmaantuu, pistän uuniin ja vuolen luut kirjatueksi.
Olen M35 ja sillä tavalla "vapaaehtoisesti" etten tekisi lapsia niiden naisten kanssa joihin on ollut mahiksia, mutta jos oikea löytyisi haluaisin lapsia.
Onneksi sinun mutusi ei ole fakta.