Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ei varaa muuttaa työn perässä pääkaupunkiseudulle.

Vierailija
28.09.2023 |

Minulta loppuu nykyisellä paikkakunnalla työt, ja uutta ei ole saatavilla. Pääkaupunkiseudulta saisin vastaavan työn, mutta merkittävästi pienemmällä palkalla. Mieheni pystyisi myös siirtymään pääkaupunkiseudulle töihin, mutta palkka laskisi, koska työ muuttuisi täysiaikaisesta osa-aikaiseksi.

Asumme nyt omakotitalossa, jossa asumisesta nautimme suuresti. Talon arvo on laskenut merkittävästi ja myydessä voisimme ehkä juuri ja juuri saada jäljellä olevan velan maksettua. Pääkaupunkiseudulle muuttaessa joutuisemme maksamaan varansiirtoveron uudesta (huomattavasti pienemmästä kerrostaloasunnosta) ja ostamaan auton liikkumista varten. Olemme pärjänneet täällä pyörillä ja busseilla. Meillä ei ole varaa maksaa varaisiirtoveroa uudesta asunnosta ja muuttokustannuksia.

Eikä meillä taitaisi olla varaa maksaa pääkaupunkiseudun järettömiä asunnonhintoja pienetyvillä palkoilla...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on. Jos olet ostanut historiassa asunnon muualta kuin kasvavista kaupungeista, ei ole enää varaa myydä sitä ja muuttaa helsinkiin. Tai ainakin elintaso laskee hirvittävän paljon. Eikä nykynuorilla tule olemaan varaa ostaa asuntoa pääkaunkiseudulta ilman vanhempien mittavaa tukea. Näin se varallisuus jaetaan entistä harvemmille suvuille.

Vierailija
2/5 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me taas haluaisimme pois pk-seudulta, vaan eipä ole varaa muuttaa. :D 

Vielä noin 10 vuotta sitten sossu/Kela maksoi työttömänkin muutot, muistan kun Niemi tuli hakemaan kaverin kamoineen ja ajelivat Turkuun. Nykyään puuhaan myönnetään ruhtinaalliset reilu sata euroa(!), ja itse pitää järjestää kaikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No muutatte junamatkan päähän vaikka Orimattilaan tai Mäntsälään.

Vierailija
4/5 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä noin 10 vuotta sitten sossu/Kela maksoi työttömänkin muutot, muistan kun Niemi tuli hakemaan kaverin kamoineen ja ajelivat Turkuun. Nykyään puuhaan myönnetään ruhtinaalliset reilu sata euroa(!), ja itse pitää järjestää kaikki.

No kyllä työssäkäyväkin itse järjestää kaiken muuttoon liittyvän, todennäköisesti myös kantaa tavarat kun rahaa ei ole muuttofirmaan. Joten kyllä loisetkin joutaa itse muuttamaan.

Vierailija
5/5 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pitää maksaa😱? Voi apua!!