Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teillä oireili laktoosi-intoleranssi? Oon googlettanut mutta haluaisin kuulla

Vierailija
27.09.2023 |

teiltä joilla se on ?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koen että on melko lievä, mutta jos nyt jossain tulisi nautittua laktoosituotteita niin pari tuntia eteenpäin alkaa tulla kaasua ja jossain kohtaa pakollinen vessatauko. Jos vetää litran talouspiimää niin tietää kyllä juoneensa.

Vierailija
2/12 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että mulla puhkesi tämä koronan jälkeen. Vatsa ei kestä enää mitään maitotuotetta, paitsi laktoosittomana. Syömisestä menee tunti-pari, alkaa tosi kivuliaat vatsakrampit ja ripulia jatkuu seuraavaan päivään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prööt! Poks! Truuuuts! Plörinää.

Vierailija
4/12 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikin ja mädän munan hajuista pierua jättilasteina tunnin verran.

Vierailija
5/12 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laktoosi-intoleranssi ei ole mikään sairaus, joka voi puhjeta. Se on ihmiskunnan (ja nisäkäskunnan) normaali tila. Laktoosin sietokyky on geenimutaatioiden seurauksena syntynyt poikkeus.

Vierailija
6/12 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuu ihan hirveästi mahaan ensin. Pahimmillaan vain kierin lattialla ulisemassa. Sitten jonkun ajan päästä tulee kiire vessaan. Kun koko ribuli on saatu ulos, on kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Ja tuohon voiko puhjeta myöhemmin... Omani tuli vähitellen. Ensin en kestänyt keitettyä maitoa, sitten keittämätöntä ja lopulta en enää laktoosittomiakaan tuotteita. Ne "huiman täydelliset" laktoosittomat tuotteet ei oikeasti ole laktoosittomia, vaan sisältävät pienen määrän laktoosia. Nyt oireet vaihtelee paljon. Toisinaan tulee lievempinä, toisinaan teen kivuissani kuolemaa. Siksi on paljon helpompaa elää kokonaan maidotonta elämää, kuin arvailla paljonko tänään kestää ja kuinka kovaa.

Helppo konsti testata itseään on olla vaikka kuukausi täysin maidoton ja sitten jatkaa taas tavallista ruokavaliota. Ei tarvita kokeita, kyllä sen huomaa, jos oireilee

Vierailija
7/12 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tulee kovat vatsakivut, syön vain laktoositonta ruokaa. Vatsa on rauhallinen niin on myös mieli.

Vierailija
8/12 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle tunti syönnin jälkeen vessa kutsuu.

Vierailija
9/12 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sattuu ihan hirveästi mahaan ensin. Pahimmillaan vain kierin lattialla ulisemassa. Sitten jonkun ajan päästä tulee kiire vessaan. Kun koko ribuli on saatu ulos, on kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Ja tuohon voiko puhjeta myöhemmin... Omani tuli vähitellen. Ensin en kestänyt keitettyä maitoa, sitten keittämätöntä ja lopulta en enää laktoosittomiakaan tuotteita. Ne "huiman täydelliset" laktoosittomat tuotteet ei oikeasti ole laktoosittomia, vaan sisältävät pienen määrän laktoosia. Nyt oireet vaihtelee paljon. Toisinaan tulee lievempinä, toisinaan teen kivuissani kuolemaa. Siksi on paljon helpompaa elää kokonaan maidotonta elämää, kuin arvailla paljonko tänään kestää ja kuinka kovaa.

Helppo konsti testata itseään on olla vaikka kuukausi täysin maidoton ja sitten jatkaa taas tavallista ruokavaliota. Ei tarvita kokeita, kyllä sen huomaa, jos oireilee

Tai sitten sinulla on maitoallergia, ei vain laktoosi-intoleranssi.

Vierailija
10/12 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsavaivoja.

Iän myötä olen kuitenkin voinut siirtyä laktoosittomasta hylaan ja nykyään syön normaaleja maitotuotteita sen vähän mitä syön ongelmitta.

Vierailija
11/12 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maha kipeä ja ruikulilla. Verikokeesta testattiin laktoosi. Lisäksi varalta tähystettiinkin.

Nykyisin olen saanut siedätettyä itseäni niin, että pienet laktoosimäärät ei haittaa esim.tavallinen suklaa, mutta täytyy muistaa, että ei makeaa mahan täydeltä.

Vierailija
12/12 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etova olo, pahoivointia. Vatsakipuja, välillä koviakin. Ilmaa kerääntyy mahaan. Kun tulee hätä ja menee vessaan, tulee pitkään vain jotain valkoista limaa. Siellä voi joutua istumaan puolikin tuntia päkistämässä jotain ulos.

Nuo olivat oireet ja siksi luulin, ettei kyse ole laktoosi-intoleranssista. Mutta sitä se oli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan