Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vältteletkö hajusteita kosmetiikassa?

Vierailija
27.09.2023 |

Ja miksi?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivattaa ihoa? Turha kemikaali? Herkkä iho? Allergia..?

Vierailija
2/9 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuivattaa ihoa? Turha kemikaali? Herkkä iho? Allergia..?

Mistä lähtien hajusteet on kuivattaneet ihoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Kemiallisia aineksia ja alkoholeja vähän. Koska migreenitaipumus. Ulkona meni aamulla mies jolla oli kauhean pistävä tuoksu, liian voimakas, leijui ilmaan joka paikkaan. Luomutuoksut mietona vähän parempi.

Vierailija
4/9 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
5/9 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en välttele, koska hajusteet ei aiheuta mulle ongelmia. Tuovat vaan valtavasti iloa ja tietynlaista luksusta muuten ankeaan elämään.

Ap

Vierailija
6/9 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Kosmetiikassa voi olla ihan mieto tuoksu, mielellään luonnonmukainen, tai ei tuoksua ollenkaan. Mua häiritsee, jos tunnen ympärilläni jatkuvasti voimakkaan hajun. Nuorempana tuli myös päänsärkyä hajusteista, nykyään harvemmin. Monet hajusteet haisevat pahalta mun nenään.

7/9 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välttele. Rakastan hajuvesiä, mutta työpaikka tuoksuvapaa. Mikä ei koske asiakkaita. Tänäänkin nuorella miehellä niin tymäkkää after shavea, että huh huh.

Vierailija
8/9 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä välttelen.

En halua haista kosmetiikan tuoksuille, jotka eivät ole sellaisia, mitä tuoksuna itseeni laittaisin. Moni kasvovoide haisee hirveälle ja hirveän voimakkaalle. Hajusteet ei siis useimmiten miellytä.

Jos käytän vaikka viittä eri tuotetta: shampoota, hiusten hoitoainetta, vartalovoidetta, kasvovoidetta ja deodoranttia, niistä muodostuu viiden tuoksun sekoitus. Onko se hyväksi keholleni tai tuoksuna miellyttävä? Ei.

Mieluummin otan hajusteettomat tuotteet. Jos haluaisin jonkun miedon tuoksun, esim. eteeristä öljyä, niin käyttäisin sitä pienen tipan erikseen.

Pyykinpesuaineet hajusteettomina. Voimakas haju aiheuttaa fyysisesti huonoa oloa ja päänsärkyä.

On myös herkkä ja kuivuuteen taipuvainen iho.

Jätän monet tuotteet kauppaan hajun takia.

Vierailija
9/9 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja ei. Tietyt tutut dödöt on ok. Erikoistilanteissa tutut hyvät hajuvedet, jotka ei aiheuta päänsärkyä . Esimerkiksi kasvoille laitettavissa vältän, en tykkää että heti nenän alla jotain hajustetta.