Tekis hirveesti mieli ostaa kiinalainen sähkö auto MG4 tai MG5
Uskaltaakohan semmoiseen ryhtyä? Yuotubessa arvostelut on ollut ihan ok ja hintakin olisi houkutteleva. Kiinnostaisi ajaa halvalla ja kotipihassa pörssisähköllä saisi ladattua. Ajoa vain 65km päivässä.
Kommentit (60)
Osta ihmeessä, kivan oloinen peli.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on neljä kuukautta takana sähköautoilua. Ei tulisi mieleenkään enää vaihtaa polttikseen.
Mulla on ollu E- mersu viis kuukautta eikä tulis mieleenkään patterileluautoilla alkaa leikkimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on neljä kuukautta takana sähköautoilua. Ei tulisi mieleenkään enää vaihtaa polttikseen.
Mulla on ollu E- mersu viis kuukautta eikä tulis mieleenkään patterileluautoilla alkaa leikkimään.
Sulla ei ole kuin vanha polkupyörä ja bussikortti jossa ei ole saldoa.
Kiinassa painetaan kriisin tullen nappia ja koko Eurooppalainen autokanta pysähtyy jos täällä tehdään vääriä valintoja...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköautoissa on paljon vähemmän mahdollisesti hajoavaa kuin polttomoottori autossa ja jos arvostelut ovat olleet ok, niin mikä ettei.
Niissä olis vielä 7 vuoden ja 150 000km takuu. Vaihtaisin varmaan 3-4 vuoden päästä kuitenkin.
Ap
Vielä kun olisi jossain joku korjaamo joka laittais sen kinnerin kuntoon.
MG huollot näyttäs olevan Helsinki, Turku, Espoo, Joensuu, Jyväskylä, Kuopio, Lahti ja Tampere.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt alkaa seljetä, miksi bensa-Teppo spämmää roskaa tänne: sinähän olet kateellinen, kun ei ole varaa kuin tonnin ruosteiseen ritsaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä hintaisia ovat?
Mä olen kanssa katsellut toistaiseksi vain hybridejä. Mulla päivittäinen työmatka on 50km eli 25km suuntaansa. Mä en näe järkeä laittaa autoon monia kymmpitonneja vaikka palkka onkin ihan ok. Viimeiset kymmenen vuotta olen ajellut kolmen tonnin pikkuautolla, mutta silläkin alkaa nyt olla ikää jo 20v.Noi hybridit on petollisia, kone ruostuu pilalle.
Tuplasti hajoavia osia.
Luonnollisesti sitä moottoria pitää välillä pyöräyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt alkaa seljetä, miksi bensa-Teppo spämmää roskaa tänne: sinähän olet kateellinen, kun ei ole varaa kuin tonnin ruosteiseen ritsaan.
Moi sähköseppo. onko psykoosi taas päällä?
No onpas erikoisia kommentteja. Olisi varmaan hyvä kommentoida kysyjän aiheesta eikä mistään muusta (niihin lienee ihan omat palstat). Itse tilasin tuon kyseisen MG:n oikeiden arvostelujen pohjalta ja suosittelen muillekin, samaa. Huutelijoiden kommentit kannattaa jättää omaan arvoonsa. Eli kyllä tuota autoa kannattaa käydä katsomassa ja kokeilemassa. Lopullinen päätös sitten sen pohjalta. Ainakaan autoalan omien testien pohjalta ei ole perustetta jättää MG:tä hankkimatta. Todellisuus lienee myös niin, että yhtään sähköautoa ei tänä päivänä tehdä ilman kiinalaisia osia. Meillä on taloudessa myös XC60 hybridi, paljon on kiinalaista tekniikkaa ja ihan asiallisesti toimii (androidautoa lukuun ottamatta, joka lienee länsimaista perua). Jokainen tekee toki omat valintansa myös sen mukaan kuinka etiikka ja moraalikin vaikuttavat. Joillekin Kiina on kirosana ja kaikki nuo varmaan jättävät myös Volvot, Mersut, Volkkarit, Audit, Teslat jne. ostamatta (niissä kun osa on joko kokonaan Kiinassa tehtyjä tai ainakin nimenomaan sähkötekniikka, kuten akut, tulee sieltä). Samoin matkapuhelimet yms. (ne kun tulee suurimmaksi osaksi Kiinasta). Eli oma harkinta oikean tiedon pohjalta ja sitten ostoksille, oli sitten valinta mikä tahansa. Mutta ainakin pelkät polttikset suosittelen nyt itse unohtamaan ja oma valintani tulee seuraavan (toisenkin) auton osalta olemaan puhtaasti sähköauto.
Löytyyköhän niitä HikVisionin kameroita näistä kiinanromuista..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiina+sähkö. Jep jep. Ihan varmasti on hyvää. Osta ihmeessä.
Niin? Kiina on sähköautojen valmistamisen edelläkävijä. Kaikki sähköbussit Suomeen tulevat sieltä.
Niinpä. Bydilla moni ajaa ihan päivittäin jo nyt.
Hyvän näköinen peli tuo on, kannattaa ainakin käydä katsomassa onko just sulle oikea auto. Hinta kilpailukykyinen.
Vierailija kirjoitti:
En osta mitään kiinasta. Mutta jokainenhan tekee mitä haluaa.
Et varmasti osta joo.
Kaikki sun ympärillä on tehty Kiinassa.
BYD on tunnettu, iso autovalmistaja ja sen autot ovat saaneet hyviä arvosanoja. BYD kiinnostaa, mutta MG5:n näyttää kivalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiina+sähkö. Jep jep. Ihan varmasti on hyvää. Osta ihmeessä.
Niin? Kiina on sähköautojen valmistamisen edelläkävijä. Kaikki sähköbussit Suomeen tulevat sieltä.
Niinpä. Bydilla moni ajaa ihan päivittäin jo nyt.
Mietippä kun tulee konflikti länsimaiden kanssa ja Kiinassa painetaan nappia. Koko Helsingin liikenne pysähtyy siihen.
No ei varmaan ole MG:hen liittyvä sen kummemmin kuin kiinalaisiin Tesloihin, Volkkareihin tai muihin. Tai vaikkapa taskussasi olevaan puhelimeen, saattaa hyvin olla Kiinassa tehty, oli merkki mikä tahansa.
Noin 30.000€.