Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

8kk vauva puhuu lauseita (lauseenvastikkein)

Kaikkeasitäkuulee
27.09.2023 |

Mua on jäänyt mietityttämään kun eräs äiti jossakin vauvaryhmässä väitti että hänen vauvansa osaa jo 8-kuisena puhua lauseita lauseenvastikkein ja minusta se kuulosti paksuimmalta paskanjauhannalta pitkiin aikoihin. Onko tällainen käytännössä edes mahdollista tai oletteko koskaan kuulleet mitään vastaavaa? Joku ketjussa kysyi videoita todisteeksi mutta ylläriylläri niitä ei löytynyt. Itse ainakin ottaisin sata videota tällaisesta ihmeestä ja lähettäisin ne iltalehteen jos oma vauva olisi noin pienenä puhunut 🤣

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤔

Vierailija
2/5 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voipi olla hiukan ylitulkittua sanoa "vauvan puhuvan lauseenvastikkein", jos vauva on sanonut jotain, mikä periaatteessa on tulkittavissa noin. 8 kuukauden ikäinen toki sanoa joitain selviä sanoja kuten "äiti" tai jäljitellä puhetta. Varsinaiseen keskustelevaan ja kertovaan, lauserakenteiseen puheeseen 8 kuukauden ikäinen ei yllä. Mutta aika pian kyllä voikin: sitten alkavat ilmetä suuret erot puheenkehityksen aikataulussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse osasin puhua heti synnyttyäni. Voi olla, että jo aikaisemminkin, en muista.

Vierailija
4/5 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä mun lapset osaavat lentää ja olla veden alla kaksi päivää ja juosta kovempaa kuin urheiluauto. Mutta en mä ikinä kuvaa niitä tekemässä noita tai pakota näyttämään muille, kun muut tulevat kuitenkin kateellisiksi.

Vierailija
5/5 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atto prrr = Auto pörisee

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme