Help!! Paino-ongelmista..
Olen lihonut,täysin omasta syystäni toki,lyhyehkössä ajassa 5 kiloa,painaen nyt 69kg,olen 175 cm pitkä. Eli varmaan vielä normaalipainon rajoissa mutta itsetunto täysin murskana enkä pysty katsomaan peiliin. Ei muuta kuin itseä niskasta kiinni,mutta onko mahdollista pudottaa tuollaiset 5-7 kiloa noin puolessa vuodessa inhimillisesti?
Kommentit (9)
kuinka saisi itseään niskasta kiinni ja lähtisi kuntoilemaan. Mies on usein 3 päivää peräkkäin töissä ja olen yksin kotona 2v ja 1v lapsen kanssa. Ei täältä noin vain lähdetä lenkille ja sitten tulee tunne et jos parina päivänä lenkkeilee ja on kolmen päivän tauko niin siitä ei ole mitään hyötyä...
Mä teen niin, sykemittari kertoo että jumppaat tarpeeksi. Yksin ei ehkä osaa arvioida.
Tehokkainta jos pääsisit tietty ohjatulle tunnille, mutta jos et pääse niin kotona VOI jumpata!
Itse en koskaan ole laihtunut muuten kun urheilulla. Ehkä se urheilun määrä ja laatu sitten korreloi tai olen sitten muuten friikki :) Kesällä lähti painoa reippaasti ja kiinteydyin pelkästään juoksemalla 5-6 krt viikossa 40 minuutin lenkki. Ruokavalio ihan sama perusruokavalio (tosin syön terveellisesti muutenkin, ainoana paheena päivittäiset pari keksiä).
mulla vielä on ongelma että olen mallia omena,eli kaikki ylimääräinen tulee keskivartaloon,niin eteen kuin taakse :((( ! Järkyttävän näköistä. Mulla on mahdollisuus kyllä ohjattuun liikuntaan ja salille pari kertaa viikossa ainakin,pitää vaan alkaa enempi lenkkeileen sitten omin neuvoin. Hitto että olen päästänytkin itseni tähän kuntoon,muistan kuin oli 62 kg ja sata kertaa paremman näköinen! Plus sympatiaa ei yleensä keneltäkään saa kun ei ole sinänsä ylipainoinen,joten kiitos teille!
pysyy poissa syömästä sen aikaa, kuluttaa jonkun verran + lihasmassa lisää peruskulutusta, mutta ennen kaikkea laihtuminen on syömisistä kiinni.
minä myös saan ne kilot tuohon vatsaan, takapuoleen ja rintoihin,
jo nyt rinnat tuppaa ulos liiveistä =(
minulla auttaa hyvin tuo ruokavalio.
vaikken liikkuisikaan, saan painonvartijoiden pisteitä laskemalla painoa alas ihan kivasti.
mutta aion aloittaa taas liikunnan,
syksyllä kävin 4 kertaa viikossa jossain ja sekin edesauttoi pysymään kuosissa... eli tammikuussa jatketaan!! =)
vapauttaa päivään 200min ylimääräistä aikaa joka sitten kulutetaan syömiseen kun muuta ei keksitä.
Vierailija:
pysyy poissa syömästä sen aikaa, kuluttaa jonkun verran + lihasmassa lisää peruskulutusta, mutta ennen kaikkea laihtuminen on syömisistä kiinni.
Tiedän, että puolessa vuodessa lähtee helpolla. Jätä pois makeat ja liiku 3-6 kertaa viikossa (juoksulenkki, jumppa).