Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksiköhän poistettiin aihe "Naiset, laittoivatko äitinne hiuksianne kun olitte lapsia?"

Vierailija
26.09.2023 |

Jos jotain ongelmia tuli niin laitetaan tähän uudestaan mutta kiva olisi kuulla mitä ongelmia tämän aiheen äärellä saattoi tulla.

Minulla on lapsesta asti ollut kauhea hampputukka ja olen vain tottunut ajattelemaan että no sellaiset geenit sain. Mutta myöhemmin minulle on avautunut että olin todella laiminlyöty lapsi, ja että mahdollisesti ystävieni hiuksia heidän äitinsä tai molemmatkin vanhempansa hoitivat aivan kuten omiakin hiuksiaan hyvin. Ehkä opettivat teini-iässä käyttämään muotoilutuotteita? Ehkäpä muut tekivätkin tämän yhdessä äitiensä kanssa? Minulla oli äitiini ja molempiin vanhempiin niin etäinen suhde, että emme koskaan edes puhuneet mitään tämän kaltaisesta. Nyt aikuisena vasta opettelen laittamaan hiuksiani hyvin, ja kyllähän nämäkin on mahdollista saada näyttämään hyviltä kun vähän vaivaa näkee.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nykyään näkee ihan pikkuisillakin tytöillä niin kauniita kampauksia, että eivät varmasti ole tehneet itse.

Vierailija
2/15 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä täällä saa enää kirjoittaa?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle leikattiin lyhyt tukka kun meni kouluun. Ja kaikki luulivat pojaksi. Hiukset leikattiin kun ne olivat niin ohuet.

Vierailija
4/15 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ei ollut sen enempää hiusten laittaja kuin itsekään olen koskaan ollut, sen muistan että joskus laittoi mulle saparot ja mummo joskus sen luona kylässä ollessa letitti hiukset saunan jälkeen että aamulla olisi kiharat. Lapsena hiukseni olivat sileät, ohuet, kiiltävät ja lasimaiset vaikkei niille mitään tehty. Nyt aikuisena ovat jostain syystä vähän kuivan näköiset aina, en kyllä edelleenkään osaa tai jaksa tehdä niille muuta kuin pestä ja harjata ja kotona vetää ponnarille.

Vierailija
5/15 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle leikattiin lyhyt tukka kun meni kouluun. Ja kaikki luulivat pojaksi. Hiukset leikattiin kun ne olivat niin ohuet.

Minut pakotettiin lapsena leikkaamaan puoleen otsaan ylettyvä otsis, koska isäpuoli ei tykännyt kun "piilouduin" hiusteni taakse, se on ensimmäinen kerta kun muistan pitäneeni itseäni rumana, koska tuollainen lyhyt otsatukka ei sopinut mulle ollenkaan. No, isäpuoli sai haluamansa kun oli "pakko" vetää se nysäotsis sivuun pinnillä.

Vierailija
6/15 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin jo edelliseen ketjuun, että ei laittanut äiti koskaan hiuksiani. Vietiin parturiin ja leikattiin poikatukka. Hoettiin, että et jaksa hoitaa, sinulla on ohut tukka. Äiti teki itselleen kotipermanettia. Jatkuvaa papiljottien pyörittämistä ja tupeerausta.

Kampaajalla on aina kehuttu paksuja hiuksiani.

Vierailija
7/15 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti repi kivuliaasti takkuja harjalla kuin tukistaisi ja haukkui kun se oli minun vikani että tukka meni takkuun...

Vierailija
8/15 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi poistui? Veikkaan että punatukkahullu jankuttaja Daphne sai siitä liikaa kicksejä.

Vierailija
9/15 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä poistetaan nykyään kaikki ihan asiallisetkin keskustelut.

Vierailija
10/15 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti repi kivuliaasti takkuja harjalla kuin tukistaisi ja haukkui kun se oli minun vikani että tukka meni takkuun...

Kenen muunkaan vika se olisi?

Vierailija
11/15 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla itätrollien hyökkäysyrityksia - koittavat saada riitaa aikaiseksi.

Vierailija
12/15 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla itätrollien hyökkäysyrityksia - koittavat saada riitaa aikaiseksi.

Älä jaksa

Vierailija
13/15 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Kehui kyllä tukkaani mutta ei pyynnöistä huolimatta koskaan tehnyt kampauksia. Äitini oli kyllä äkkipikainen ja hänellä oli pitkät terävät kynnet, että ehkä parempi ettei tukistellut raivoissaan kun kampaus olisi ollut vaikea. Luokkalaisilla oli nättejä kampauksia ja kivat vanhemmat.

Vierailija
14/15 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen muunkaan vika se olisi?

Yleensä hiuslaadun. Omani on sellainen mikä on ohut ja taipuisa, oikeastaan kihara. Se on takussa jatkuvasti vaikka miten kampaisi

Vierailija
15/15 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo mulla oli sama homma. Äiti itse teki asiasta ongelman, mulle olisi riittänyt pelkkä ponnari.