Halu raitistua - miten olette päässeet irti tissuttelusta?
Olutta, lonkkua tai sidukkaa lähes joka ilta. Mieli tekee juoda, vaikka tiedän sen passivoivan, nukun huonosti, närästää ja rahaa menee.
Miten pääsisi itse kierteestä eroon?
Kommentit (13)
Sama täällä. Pari viikkoa juuri ja juuri menee ja sitten viikon putki.
Yhtäkkiä vain lakkaa maistumasta. Olin kai juonut tarpeeksi.
Hain apua, sain reseptin naltreksoniin, joka vie juomisesta (ja huonona puolena vähän muustakin) mielihyvän. Tuo on sellainen lääke, että sen kanssa "kuuluu" juoda, mutta alkoholi aiheuttaa sen ottamisen jälkeen pahaa oloa ja juuri sitä mielihyvän puutetta, ja se juuri aiheuttaa sen että ei tee mieli edes juoda. Tarpeeksi kauan käytettynä aivot voivat muuttua niin, että himo juomiseen katoaa kokonaan, sitä toivon itselleni, mutta olen vasta hoitopolun alussa. Käyn myös juttelemassa välillä riippuvuusklinikalla sh:lle, en nyt tiedä onko siitä ollut kauheasti apua, mutta en kehdannut kieltäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Hain apua, sain reseptin naltreksoniin, joka vie juomisesta (ja huonona puolena vähän muustakin) mielihyvän. Tuo on sellainen lääke, että sen kanssa "kuuluu" juoda, mutta alkoholi aiheuttaa sen ottamisen jälkeen pahaa oloa ja juuri sitä mielihyvän puutetta, ja se juuri aiheuttaa sen että ei tee mieli edes juoda. Tarpeeksi kauan käytettynä aivot voivat muuttua niin, että himo juomiseen katoaa kokonaan, sitä toivon itselleni, mutta olen vasta hoitopolun alussa. Käyn myös juttelemassa välillä riippuvuusklinikalla sh:lle, en nyt tiedä onko siitä ollut kauheasti apua, mutta en kehdannut kieltäytyä.
Kävitkö ihan terveysasemalla?
Joskus vaan tuli herätys että mitä hyvää se on ikinä tuonut elämääni
Kokeile juoda jotain muuta..se on se tölkin tunne kädessä mikä myös on tottumista
Vaihda alkoholittomiin versioihin ja jatka tissuttelua.
Mäkin ehdotan, että ostat vichyä ym. tölkissä ja juot niitä. Illalla sitten vielä jotain rauhoittavaa teetä. Pyri olemaan aktiivinen, jolloin ei jatkuvasti tarvitse keskittyä miettimään puuttuvaa tisuttelua.
Tämä on todella epäsuosisttu vastaus täällä, mutta itse vaihdoin alkoholin pilveen.
Pilvi ei aiheuta krapulaa, pöhötystä, mielialan laskua ja yöunien viemisen sijasta parantaa niitä. Kun olin pilven avulla saanut alkoholin käytöstä johtuvat haitat pois elämästäni sain paljon lisää energiaa ja pystyin kohtaamaan ne asiat mitä ns. pakenin tissutteluun. Näitä sitten aloin asia kerrallaan työstämään kuntoon.
Nyt kun viihdyn taas itseni kanssa, on myös pilven polttelu jäänyt pois arkirutiineista. Päihteet ovat tällä hetkellä elämässäni sillä paikalla kuin niiden kuuluukin olla. Satunnaiseen hauskanpitoon, mutta ei viiikottaiseen käyttöön.
Kaikki juominen on itsensä rahoittelua. Oli se sitten olutta, kahvia tai vaikka vettä. Näin olen todennut. Ongelma ei ole välttämättä alkoholi tai kofeiini/ sokeri/ vesikin, vaan se jatkuva tarve rauhoitella yliaktiivista hermostoa juomalla ihan mitä tahansa.
Olemme loppujenlopuksi vain isoja vauvoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävitkö ihan terveysasemalla?
Täällä on riippuvuusvastaanotto sairaalan yhteydessä, aloitin käynnit menemällä sinne ilman ajanvarausta. Kävin pari kertaa hoitajalla ja otettiin labrakokeet, sitten sain lääkäriajan ja se määräsi reseptin. En tiedä onko muissa kaupungeissa näin helppoa päästä hoitoon.
Meikäläinen on oikeastaan vähä jopa kateellinen niille, jotka saa alkoholista tissuttelulla jotain irti. Minun pitää juoda todella suuria kerta-annoksia, jotta koen alkoholista yhtään mitään sellaista muutosta mielessä ja yleisessä fiiliksessä. Jos juon vaikkapa 8 annosta, niin ei se ole vaikuttanut omaan fiilikseen vielä mitenkään erityisesti. Sitten kun olen juonut vähintään 15, niin alkaa menojalkaa vipattamaan ja tulee sellainen fiilis, että ollaan alkoholin vaikutuksen alaisia. Alkaa juttu paremmin luistamaan jne. Siksi juonkin aika harvoin, koska pitää juoda aina kunnolla, jotta saa siitä mitään irti. Kahta päivää putkeen en juo juuri koskaan. Toisena päivänä pitää juoda ihan hemmetisti, että saa edes sen jysärin päänupista pois. Miedoilla ei edes lähde ja kirkasta saa vetää noin puoli litraa. Toki lantrattuna se viina, mutta tosi äkäisiä drinkkejä saa vetää useita. Suunnilleen desi viinaa ja kaksi desiä lantrinkia. Sittenkin vasta jysäri on helpottanut, muttei ole kännissä.
Sairastuin. Korkki meni kerralla kiinni.