Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisen tytön antaisit (aikaisintaan) meikata ihmisten ilmoille mentäessä?

Vierailija
01.09.2008 |

Tyyliin ripsiväriä ja huulikiiltoa, sipaus puuteria.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli on silloin 11v-12v.

Mut meikkausohjausta on annettava. Minkäänlaisena variksenpelättimenä/zombina muidän ulko-ovesta ei ulos astuta.

Vierailija
22/44 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen en olisi edes voinut kieltää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ne kuuntelee äidin neuvoja:-O Arvaa vaan kuinka monta kertaa olen sanonut, mutta kuin tuuleen huutaisi. Kai se pitää äärimmäisyyksien kautta hakea se oma tyyli.

Kyllä minusta yläkoululaiset voi jo meikata. Äidit voisivat kyllä vähän opettaa tyttäriään meikkaamaan, ettei ne teinit olisi ihan hirveän näkösiä niissä meikeissään. Välillä huvittaisi käydä neuvomaan avuttomimpia meikkaajia, mutta en sitten kuitenkaan viitsi :)

t. ope

Vierailija
24/44 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat meikit tuon ikäiselle on ihan pöyristyttävä juttu. Ei ihme, että tytöistä tulee ulkonäkökeskeisiä kun noin aikaisin pitää aloittaa ja äiti vielä tukee!

Minä meikkaan myös päivittäin, mutta ei mun tytöt ole vielä lapsina meikeistä kiinnostuneet.

mun 8 v. esikoinen vinkuu jatkuvasti että haluaa meikata. Sillä on omat meikit kotona joilla saa harjoitella, mutta kouluun en anna laittaa mitään. Nyt viikonloppuna oltiin rennommissa juhlissa, niin meikkasin sen itse: luomiväriä, poskipunaa ja huulipunaa :-) Ripsaria ei anna laittaa, on sen verran arka. Meikkasin muuten 3-vuotiaankin samoihin pirskeisiin samalla kaavalla. ITse meikkaan päivittäin, joten taitaa se tyttärillekin olla sellainen "normi" mihin pyritään. Mutta pidän sen päivättäisen meikkaamisen nyt mahd. pitkään "aikuisten juttuna". Tavoitteena voi olla että kun viidennelle menee niin saa laitta kouluun ripsaria (jos jo uskaltaa...) ja huulikiiltoa.

Niin ja yritän opettaa jo ennen sitä meikkaamisen perusasiat tytöille. Oma äitini ei meikannut ja itse on pitänyt opetella kantapään kautta kaikki. Että olen varmaan näyttänyt aika kamalalta joskus :-P

Vierailija
25/44 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
26/44 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä sitä oikeastaan paljoa voi kontrolloida, meikkaako lapsi koulussa. Mäkin tein joskus niin, että otin isosiskon kajalit kouluun mukaan, meikkasin siellä, ja pyyhin pois ennen kotiin menoa.

Ja tosiaan, vaikka kuinka opettaisi ''oikeaa'' meikkaustyyliä, nuoret tykkää kokeilla ja näyttää vähän rajummalta välillä, etsiessään omaa tyyliään.

Vierailija
27/44 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kuin äidin korkokengät. Usein mielletään hassusti että heistä ollaan tekemässä aikuisia ennen aikojaan. No ei kai.

Vierailija
28/44 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ekaluokkalaiseni ei ole meikkejä itselleen kysynyt. Ei myöskään korkkareitani. Ja nuorempi tyttö on samanlainen.

Prinsessapuvun ja keijukaissiivet vetää päälleen ja minusta se on ok roolileikkiä tuon ikäiselle. Tukassa tykkää kun on saparot. =) Lapset saavat meillä olla lapsia ja myös ekaluokkalainen ON lapsi.

En ole mitenkään fiksoitunut omaan ulkonäkööni, joten johtuisiko siitä myös tuo tyttärieni luonnollinen suhtautuminen. Meikkaus on aikuisen arkirutiinia, ei sen kummempaa.

Tytöt saa meikata sitten yläasteella, mutta ei mitään täysiä pakkeleita, ei esim. poskipunaa tai ripsaria, ne eivät kuulu omankaan arkimeikkiini. Ala-asteiässä meikkaaminen on vähän sellaista white trash -meininkiä...ei millään pahalla.

Vierailija
29/44 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt saa meikata sitten yläasteella, mutta ei mitään täysiä pakkeleita, ei esim. poskipunaa tai ripsaria, ne eivät kuulu omankaan arkimeikkiini. Ala-asteiässä meikkaaminen on vähän sellaista white trash -meininkiä...ei millään pahalla.

Kannattaisiko kuitenkin laittaa sitä poskipunaa, niin saisit itsesi vähän freesimmän näköiseksi. Ripsarilla nyt ei ole niin väliä, jos omat ripset eivät nyt ihan värittömät ole, mutta poskipuna on aika perusjuttu, jonka käyttö olisi hyvä hallita, jos muut pohjustuksenkin laittaa...

Vierailija
30/44 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 7. luokalla. Laittaa kyllä meikkivoidetta.

Kaikkia ei meikkaus kiinnosta, luulen että vuoden parin sisällä haluaa meikata enemmän ja en aio estää.

Vitosluokkalaiseni sanoo ettei aio meikata koskaan.

Vierailija
31/44 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluun lähinnä ripsaria ja huulikiiltoa. Joskus vähän vaaleaa luomiväriä. Ihan asiallisella linjalla on pysynyt toistaiseksi.

Vierailija
32/44 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyliin lapset lapsia jne.

Nyt olen leikki-ikäisen tytön äiti, joka tahtoisi tehdä samaa mitä äiti: käyttää korkoja, laittaa "kauneus"voiteita ja meikkejä. Onneksi vielä värillinen huulirasva menee täydestä :o)

En vaan enää tiedä mitä -pahaa- olisi siinä, että tyttö saisi sipauttaa jotain HUOMAAMATTOMAN neutraalia pikkumeikkiä, jos se saisi hänet tuntemaan itsenä kauniiksi. Jos siis on sitä tyyppiä, että vimmalla sitä haluaa.

Meikkiä niin, että tyttö näyttää oikeasti meikatulta, kieltäisin sitten laittamasta varmaan ala-asteen, vähintään. Sotamaalille saattaisin pistää ehdottoman "ein", keinoin uhkailu, lahjonta, kiristys (lahjonta voi olla meikkineuvonta ammattilaisen luona, hyvälaatuisten ja sopivien meikkituotteiden maksaminen).

Vierailija
33/44 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sotamaalille "ei" sitten yläasteella, kun saisi luvan oikesti meikata.

Vierailija
34/44 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti ihan pahinta pakkelointia yrittäisin hillitä, mutta kyllä yläkouluikäinen voi jo vähän ripsaria yms. laittaa.

Vierailija
35/44 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempana enemmän ja näkyvämmin.

Nykyisin tyydyn käyttämään vain meikkipuuteria ja satunnaisesti kestovärjäytän ripset ja kulmat.

Luulen, että annan oman lapseni meikata myös viides-kuudesluokkalaisena, vaikka kyllähän se näin 40 vuotiaasta vähän nuorelta tuntuu (toisin kuin 30 vuotta sitten...).

Vierailija
36/44 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kylän nuorilla oli tapana istua kaupan edessä kun minun tyttöni oli alle kouluikäinen ja tytöillä oli hirvittävät tussirajaukset ja poskipunat sekä huulipunat pitkin leukaa.

Kerroin jo silloin tytölle, että katselepa oikeasti aikuisten meikkejä, ne eivät ole tuollaisia vaan tuo on harjoittelumeikkausta joka on täysin epäonnistunut jos sen on tarkoitus korostaa kauneutta.

Vierailija
37/44 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttönen haluaa meikata. Useasti sotkee jollain huulipunalla naamansa prinsessa leikkeihin... Joskus kun olen itse meikkaamassa, tupsautan tytön nenälle puuteria.

Kouluun kun menee en usko että annan lähteä meikattuna, jos ei sitten ole joku disko ilta tms.

Ehkä joskus kutosella annan meikata kouluun.

Itse aloin meikata vasta joskus yläasteella, ei ollut kiinnostusta. Nykyään meikkaan joka päivä.

Vierailija
38/44 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai laitan sipaisun huulirasvaa. Hän aina pyytää sitä. Haluaisi ripsiväriäkin, mutta ihan tuon ikäiselle en vielä laita...:)

Musta liika meikkaaminen on karseaa, mutta vaikea se on teiniä estääkään. Periaatteessa ei meikata vielä ala-asteiässä paitsi ehkä vähän ripsiväriä tai huulikiiltoa voi laittaa. Yläasteiässäkin yrittäisin hillitä pahimpia.

Vierailija
39/44 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran annan päiväkodissa 5v laittaa vaaleanpunaista huulirasvaa, niin miksi kieltäisin värittömän huulikierron vaikka 8-9 vuotiaana?

Jos haluaa opettaa, että sotamaali ei kaunista, niin olisiko tämä ehkä parempi tapa, kuin ilmoittaa, että "yläasteella vasta" - mistä seuraa kapinaa eikä neuvojakaan enää huolita?

Vierailija
40/44 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meikkauksen ja poispesun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi